Erfaringer med gravid-yoga?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.254 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nu da jeg har fået strenge strenge ordrer om at forholde mig i ro og stresse HELT ned, vil jeg begynde på lidt gravidyoga, for at komme lidt bedre i flow. (Lyder måske lidt amivalent at jeg skal slappe af og derfro starter jeg på noget nyt, men jeg trænger til at lære mig at trække vejret og blive mere afspændt... og jeg er bange for at komme til at kede mig nu hvor jeg ikke må skrive speciale). 

Er der nogen af jer som har erfaring med gravidyoga?

Eller varmtvandsgymnastisk for gravide som IKKE er via FOF?

Mvh

Rosa

(28+2)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Chalala85

Jeg gik til varmvandsgymnastik og det var så lækkert. Jeg slappede helt af samtidig med jeg styrkede mit bækken.. fik nogle godt venskaber på holdet.. kan varmt anbefales

Anmeld

2. februar 2010

Mor til L&S

Rosa skriver:

Nu da jeg har fået strenge strenge ordrer om at forholde mig i ro og stresse HELT ned, vil jeg begynde på lidt gravidyoga, for at komme lidt bedre i flow. (Lyder måske lidt amivalent at jeg skal slappe af og derfro starter jeg på noget nyt, men jeg trænger til at lære mig at trække vejret og blive mere afspændt... og jeg er bange for at komme til at kede mig nu hvor jeg ikke må skrive speciale). 

Mvh

Rosa

(28+2)

Hej Rosa.

Jeg har ikke selv erfaring... Men min gravide søster går til gravidyoga og er SÅ glad for det

Hun nævner tit nogle "fif" som det får af deres træner/lærer og så synes hun også det er skønt at "lave noget" med andre gravide

Hvis vi havde gravidyoga her hvor jeg bor, var jeg startet med det samme

Held og lykke

Knus Rollo 32+0

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Rosa skriver:

Mvh

Rosa

(28+2)

Jeg er SÅÅÅÅ glad for mit vandgymnastik! Er bare super lækkert at komme ned i det varme vand, være vægtløs og få løsnet op i hele kroppen... Jeg blev informeret hos min jordemoder om holdene her i området, så mon ikke din kan det samme?

Synes det er en rigtig god idé at starte til noget, og du kan jo altid springe nogle øvelser over hvis de ikke lige falder i din smag

Men tal med din jordemoder! Er sikker på hun kan hjælpe dig et godt sted hen... Og som det også bliver nævnt kan man få sig nogle rigtig gode bekendtskaber

knus

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

Jeg er SÅÅÅÅ glad for mit vandgymnastik! Er bare super lækkert at komme ned i det varme vand, være vægtløs og få løsnet op i hele kroppen... Jeg blev informeret hos min jordemoder om holdene her i området, så mon ikke din kan det samme?

Synes det er en rigtig god idé at starte til noget, og du kan jo altid springe nogle øvelser over hvis de ikke lige falder i din smag

Men tal med din jordemoder! Er sikker på hun kan hjælpe dig et godt sted hen... Og som det også bliver nævnt kan man få sig nogle rigtig gode bekendtskaber

knus

Hvor går du til det henne?

I den folder jeg har fået står der at det næste hold først starter til maj, gennem FOF

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Rosa skriver:

Hvor går du til det henne?

I den folder jeg har fået står der at det næste hold først starter til maj, gennem FOF

Jeg går i Hammel svømmehal... (det er gennem Silkeborg sygehus)!

én gang om ugen... Ellers prøv at kontakte de svømmehaller der er i nærheden! ofte kan de svare på hvornår holdene er - måske du kan starte på et hold som allerede har været i gang noget tid...

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

Jeg går i Hammel svømmehal... (det er gennem Silkeborg sygehus)!

én gang om ugen... Ellers prøv at kontakte de svømmehaller der er i nærheden! ofte kan de svare på hvornår holdene er - måske du kan starte på et hold som allerede har været i gang noget tid...

Ja for når jeg googler det kommer jeg frem til en masse hold som alerede er i gang og har været det i flere uger - så er det lidt surt at skulle betale fuld pris, synes jeg... Men der kommer ikke rigtig noget op om åbne hold som bare kører...

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Rosa skriver:

Ja for når jeg googler det kommer jeg frem til en masse hold som alerede er i gang og har været det i flere uger - så er det lidt surt at skulle betale fuld pris, synes jeg... Men der kommer ikke rigtig noget op om åbne hold som bare kører...

hos os hopper man på holdet når det passer ind i ens planer - og betaler så for x antal gange når man starter... på den måde skal man ikke betale for den tid man ikke har været der, hvis man starter senere på holdet Prøv at kontakte de forskellige og forhør dig.. er da sikker på der en nogen venlige sjæle der vil hjælpe dig

Anmeld

2. februar 2010

Astrid P

Jeg gik til gravidyoga, og det var fantastisk... Verdens bedste følelse i kroppen!
Jeg gik i Vestergade i Århus, og det kan klart anbefales. Vores lærer var den meget øko-agtige type (du ved: Vegetar, øko-freak, hylder det naturlige osv.), og i starten var det da en kende grænseoverskridende at sidde sammen med 10-12 andre gravide koner og sige som en brølende ko, fordi man skulle finde sin ur-lyd! Men hvis man kan sætte sig ud over den slags, så er det altså en helt fantastisk ting at gøre for sin krop når man er gravid, og jeg vil helt sikkert også gå til yoga næste gang!
Det kan iøvrigt anbefales at deltage i partner-arrangementet hvor man ser fødselsvideoer, det var ret fedt!

KH Astrid

Anmeld

2. februar 2010

Astrid P

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.