Hjertegalop og åndenød - andre der har prøvet det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.441 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Tulle28

Hej piger,

Forleden sad jeg lige så stille i sofaen, da jeg pludselig fik hjertegalop og åndenød. Det varede kun nogle sekunder, men jeg blev simpelthen så forskrækket!! Er der andre der har prøvet det samme? Og som evt. ved hvad det skyldes?

Knus Tulle 30+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

missKat

Hej Tulle,

jeg har også prøvet det op til flere gange. det sker oftest når jeg ligger ned (fx om aftenen på sofaen), så har tænkt at det nok er fordi det presser på lunger og andre organer..

Ville egentlig have snakket med JM om det, men glemte det sidst jeg var der.

Jeg tager et par dybe indåndinger og koncentrerer mig virkeligt om at slappe af og ikke at panikke når det sker.

Miss-Kat 30+5

Anmeld

15. september 2010

MoniqueMadsen

Ja, det er ret normalt med åndenød under graviditeten. Det samme gælder hjertebanken. Fysiologisk sker der det, at dit hjerte bliver større som følge af den øgede blodmængde i din krop. Hjertet står 5 til 10 slag hurtigere og blodemængden øges med 1-2 liter. Vores åndedrætsorganer presses af babyen. Du bør lære åndedrætsøvelser, hvilket er godt i tilfælde af åndenød. Jeg så en god artikel om åndedrætsøvelser på www.sundhedslex.dk/aandenoed.htm hvor er er gode råd om, hvordan man kan slappe af ved at trække vejret langsomt og dybt ned i lungerne. Åndenød er helt naturligt under en graviditet. Du må bare lære de rigtige åndedrætsøvelser samt afslapningsteknikker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.