Dårlig nabo...Eller sippet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke lade være med at irritere mig over min nabo, som aldrig yder sin borgerpligt bl.a skovler hun næsten aldrig sne -og nu er den gal igen.

Hun er hjemme og har været det hele dagen og sidder og hygger sig på Facebook. Jeg synes det er så dårligt! Men har også min ebetænkligheder ved at melde det til kommunen eller til hendes udlejer.

hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

Honningblomst

Intet....det er hendes hovedpine...

Anmeld

2. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg kan godt forstå du irriterer dig over det, men jeg mener ikke at det er din pligt, at holde "øje" med hvad hun gør, og ikke gør for den sags skyld. Det at du påtænker, at melde det til kommunen, lyder i mine ører meget sippet. Men det er nok fordi jeg aldrig selv kunne finde på at melde andre, for ikke at skovle sne! Så længe man har sit eget på det rene, synes jeg man skal blande sig udenom hvad andre mennesker gør.

Du skriver også at hun sidder og hygger sig på facebook, og har været hjemme hele dagen. Undskyld mig, men hvad har det at gøre med at hun ikke har skovlet sne? Tænk at du overhovedet gider gå op i hvad hun har brugt sin dag på........

Anmeld

2. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Nå, ja for at svare på dit spørgsmål så ville jeg ikke selv gøre noget. Blot passe mit eget, og ikke have så travlt med naboen!

Anmeld

2. februar 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar - det er rart at høre andres syn på det.

Jeg er nok generelt for nærtagende, når andre ikke tænker på andre men mest på sig selv. Sådan er jeg ikke opdraget og jeg kunn ikke med god samvittighed sidde og se på at folk skal kæmpe sig igennem fortovet (det er en meget trafikkeret vej). Derfro iriterer det mig når blot lader være ordi de ikke gider med god samvittighed - i særdeleshed også fordi hun er sådan hele vejen igennem.

Men sådan er vi jo så forskellige. Jeg må hellere passe mit eget

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Tak for svar - det er rart at høre andres syn på det.

Jeg er nok generelt for nærtagende, når andre ikke tænker på andre men mest på sig selv. Sådan er jeg ikke opdraget og jeg kunn ikke med god samvittighed sidde og se på at folk skal kæmpe sig igennem fortovet (det er en meget trafikkeret vej). Derfro iriterer det mig når blot lader være ordi de ikke gider med god samvittighed - i særdeleshed også fordi hun er sådan hele vejen igennem.

Men sådan er vi jo så forskellige. Jeg må hellere passe mit eget

Kunne du ikke snupper hendes fortorv også, så hjælper du da alle de mennesker der ikke kan komme igennem og som jo er det der går dig på, ikke..

Knus Eva.

Anmeld

2. februar 2010

Anonym trådstarter

Har jeg tidligere gjort, men det gider jeg ikke i længden. Hvis det var en god nabo, som jeg havde glæde af, så var det noget andet.

Jeg har også fjernet hendes ukrudt som gror ind til mig - det gider jeg sgu heller ikke i længden. Folk må være som de har det bedst med, men jeg synes man bor have tanke på sine medmennesker.

Den dyd, synes jeg i den grad smuldrer væk i det danske samfund.

Anmeld

2. februar 2010

Honningblomst

Ok... det er slet ikke sådan min verden ser ud derfra hvor jeg ser den...heldigvis.... men jeg tænker nok også tit at der er en grund...min nabos have er fuld af ukrudt der vælter ind til mig og jeg tror som bare ikke det med have siger ham noget og det er vel egentlig lige så ok, som min anden nabo der ikke laver andet end at ordne have.

en stor blanding af alle mulige mennesker...det værste er dog dem der bor skråt nede bagved, det er lejligheder og der flyder det med skrald og så kommer der rotter og dem er jeg alligevel ikke så glade ved... men der burde udlejer måske lige tjekke dte ud nogle gange.

Men altså, jeg bor bare i en lille by og der synes jeg ikke folk har nok i dem selv...tværtimod, så virker det til tider som om det alle andre laver er noget man bare skal gå op i. men dem om det...

Anonym skriver:

Har jeg tidligere gjort, men det gider jeg ikke i længden. Hvis det var en god nabo, som jeg havde glæde af, så var det noget andet.

Jeg har også fjernet hendes ukrudt som gror ind til mig - det gider jeg sgu heller ikke i længden. Folk må være som de har det bedst med, men jeg synes man bor have tanke på sine medmennesker.

Den dyd, synes jeg i den grad smuldrer væk i det danske samfund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.