Må jeg spørge hvorfor?
Ja, det må du da gerne.
I det hele taget er jeg ikke tilhænger af at børn skal ligge nede i en barnevogn og kukkelure helt alene i store dele af deres 1. år.
Min Liam sover som oftest i viklen hos mig, når jeg handler, laver mad eller lign. hvis ikke, sover han i hans egen seng. Og han er ærligt talt et af de sundeste børn jeg kender... han har endnu ikke engang været forkølet eller haft feber. Han har aldrig sovet udendørs.
Det er helt sikkert at de var sundere for børn at sove undendørs dengang man fyrede med koks og andet skidt. Men idag mener jeg absolut ikke det er nødvendigt.
Tror faktisk det på mange punkter er mere usundt at sove undendørs pga. de store mængder bilos og lign. vores "friske" luft er fyldt med. Og hvis barnet ligger gemt bag regnslag og stofbleer hvor megen udskiftning af luften tror du så egentlig der er?
Grunden til at små børn skal have tilskud af d-vitaminer er jo også fordi de tilbringer alt for lang tid i barnevognen.
Liam får frisk luft hver dag når han hænger hos mig, samtidig kan han se sig omkring og få en masse nye og spændende indtryk og en lille lur et sted hvor han føler sig allermest tryg.
(hov...det blev lidt langt). 
Anmeld