Snottet baby - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.868 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. februar 2010

FruPudderkvast

Hej alle

Min søn på 7 uger er blevet rigtig snottet.. Man kan høre at der sidder en masse når han trække vejret.. Og han er vågnet et par gange nu, hvor han nærmest ikke kan få vejret og så står der bare snot ud af næsen på ham..

Hvad skal jeg gøre? Kan jo ikke rigtig pudse sådan en lille næse

Har hørt noget om at man kan lave noget saltvand? - Men hvordan? Og hvor meget skal jeg så dryppe i hans næse?

Hvordan gør I med en snottet baby?

Håber I kan hjælpe mig!

Knus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2010

kiroo

hvis du ammer kan du dryppe til modermælk i næsen, ellers kan du købe saltvands pippettter på apoteket, de virker og er helt sterile. og en næse sluger er også sagen, fåes også på apoteket og mange andre steder..

Anmeld

2. februar 2010

ChatH

jep vi brugte også salvands ampuller fra apoteket. de virker.

chatarina

Anmeld

2. februar 2010

LouiseNielsen

De der næseslugere. hvis det er sådan en som jeg tror det er... Altså sådan en pumle ting der sluger snot ud af næsen??

Det er ikke så godt at bruge for meget, da det kan øge mængden af snot på længere sigt, og det sug det giver er heller ikke så sundt for babyen....

Anmeld

2. februar 2010

FruPudderkvast

kiroo skriver:

hvis du ammer kan du dryppe til modermælk i næsen, ellers kan du købe saltvands pippettter på apoteket, de virker og er helt sterile. og en næse sluger er også sagen, fåes også på apoteket og mange andre steder..

Tak for svar!  Jeg ammer desværre ikke, men må prøve at køre på apoteket efter saltvandspipetter inden snestormen rammer

Men jeg har ligesom LouiseLarsen ikke hørt så godt om de der næseslugere..

Men kan man ikke lave saltvandet selv? Eller er det mig der har misforstået noget?

Anmeld

2. februar 2010

FruPudderkvast

LouiseLarsen skriver:

De der næseslugere. hvis det er sådan en som jeg tror det er... Altså sådan en pumle ting der sluger snot ud af næsen??

Det er ikke så godt at bruge for meget, da det kan øge mængden af snot på længere sigt, og det sug det giver er heller ikke så sundt for babyen....

Nej, det har jeg også hørt.. Men i værste fald må man prøve at bruge sådan én en enkelt gang eller to

Anmeld

2. februar 2010

kiroo

LouiseLarsen skriver:

jeg bruger snotslugeren hvis der sidder en kæmpe busse tosse jeg ikke kan nå..

ved ikke om man selv kan lave saltvandet..+

Anmeld

2. februar 2010

charlie73

Jeg bruger næsesuger og saltvand til min lille dreng - det er supernemt og letter trykket og snottet i næsen på ham. Og han kan trække vejret igen - og det er det vigtigste

Hilsen Charlotte

Anmeld

2. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Sprøjte babsemælk direkte fra babsen i næsen på ham. Det sagde min JM og det virkede

(også i øjnene, hvis de har øjenbetændelse. - Babsemælk klarer ALT!! hehe)

Anmeld

2. februar 2010

FruPudderkvast

Så fik jeg købt saltvandsdråber.. Men men men.. Glemte selvfølgelig en næsesuger..

Så nu er mit spørgsmål.. SKAL jeg bruge en næsesuger, eller vil snottet løbe ud af sig selv når jeg har dryppet hans næse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.