Stop så !!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Lilletrold

Super fantastisk helbredende kærlighedskarma modtages straks. For pokker jeg syntes August er hårdt ramt. Nu fik han dræn i i december og troede vi endelig kunne komme ovenpå. Niks biks

Han fik først omgangssyge som smittede hele hytten. Så fik han maveinfluenza og så kom mellemørebetændelse nummer 787

I sidste uge kommer han så i behandling for ørerne endnu engang, selvom han lige havde holdt en pause i en lille måned fra alt det medicin, og onsdag begynder han at blive møg hamrende forkølet. Jeg tænker møg møg møg, han er simpelthen ved at få en betændelse igen før den anden er overstået.

Fredag er vi til kontrol hos ørelægen og han bemærker at August væser en del og sender mig straks til egen læge. Der får vi medicin, endnu engang til en maske (såkaldt spacer) mod astma-bronkitis symtomer. Lægen siger jeg skal holde øje med ham resten af dagen og hvis det ikke hjælper eller han får feber, snakker vi måske indlæggelse, og så går klappen altså ned. Et sølle ord "indlæggelse" og man tænker FUuuuuuuck (undskyld sproget) og August får det selvfølgelig ikke bedre og får feber, så vi ryger til børnemodtagelsen på Kolding sygehus, og efter 5 timers forsøg med masser af forsøg med vores egen maske, må vi overgi os til sygehusets maske og så bliver vi indlagt. Jeg havde jo ikke lige regnet med det var tilfældet så stod nu 25 km hjemmefra med en lille pusletaske og én streg af strøm tilbage på mobilen.

Men vi klare natten til lørdag, og min far kommer med forstækning (blandt andet en tiltængt oplader) og endnu engang oplever jeg ikke andet end lort og lagkage fra Kolding sygehus nøjagtig som da August kom til verden og vi var taget til fange i 8 dage på hotel kaos. Da vi bliver indlagt siger sygeplejersken  at August skal have med masken hver 2. time, for at vi kan komme til bunds i at han hiver sådan efter vejret. Han får kl 23.00 og jeg vågner kl 3 og der har ikke været nogen og vække os. En sygeplejerske kommer så ind og siger jeg har lyttet til August det lyder fint, syntes du han skal have maske. JA JEG GØR !!!!! Du skal ikke spørge mig, det er sgu da dig der er den faglærte. Hele lørdag venter vi på en læge der skal se på August. Kl 16.30 kommer der langt om længe en læge som egenltig er pisselige glad med August. Han snakker lidt og bliver kaldt akut til noget andet, han siger jeg er tilbage om et kvarter, men kommer efter en time for at sige han mere eller mindre ikke har tid eller gider at lytte til August. Jeg havde bedt om at tjekke vejrtrækning, plus hans øre, da det selvfølgelig var begyndt at løbe med betændelse. AGHHHH

Så søndag morgen banker jeg i bordet og siger nu skal der ske noget og vi bliver heldigvis udskrevet. Jeg havde med STOR STOR hjælp fra min værelseskammerat klaret dut selv med August med medicin, så August var i bedring søndag og vi kommer hjem ved 13 tiden halleluja

Jeg var så heldig at komme på stue med den dejligste kvinde, som var sygeplejerske og mor. Og hun hjalp mig meget, og var også chokeret over jeg var overladt til mig selv så meget. Lørdag aften vågner August i et hosteanfald fordi der er så meget snot (ja ikke så lækkert) og tænker han kaster op, men istedet får han feberkramper i hans små finger og begynder at ryste af kulde. Jeg hiver i snoen efter hjælp og får noget til feberen ,men ikke lige noget med at kigge til August eller lytte til ham - forstå ikke det system. Hvis jeg nogensinde tør få et barn igen skal jeg IKKE føde i Kolding !!!!

Så endnu en oplevelse i mor-bogen og lidt mere hård hud på fingerne

håber det kører på skinner for jer alle sammen. Stor optur er det alligevel at finde i alt det her, at jeg har fået lov til at tage en ny uddannelse. På voksenelevløn. Det er konge !!!! Kom nu lille fe og drys med julesne eller held og lykke sne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Lilletrold

Glemte lige at skrive på min ellers så lange smøre, at August havde fået en astma-bronkitis virus som både gav snottud, dårlig vejrtrækning, øjenbetændelse og endnu en mellemørebetændelse. Men vi er hjemme og han er ved godt mod. Har simpelthen verdens sejeste dreng. Når han skal have masken på , som absolut ikke er sjovt for sådan en lille gut, så holder han sin lille pude i den ene hånd og sutten i den anden. Og han acceptere også alt det medicin han skal have Mors lille skat

Anmeld

2. februar 2010

JustAnotherName

Åhh gud, det lille pus da. Ej, sikke en skrækkelig masse han skal igennem.
Og ja, også dig som mor ....du har det nok snart værre end August.

L**TE Kolding sygehus !!! Øv, hvor træls med sådanne oplevelser.

Men godt I er udskrevet nu, og lille August er i bedring.
Hvor er han bare en sej lille gut!

Fortsat rigtig god bedring.
Og må det snart vende til det bedre med både sundhed, held & lykke og andre glædelige ting.

Anmeld

2. februar 2010

TbCp

Åhhh stakkels August og stakkels jer
Hvor er det synd at det skal blive ved!!!

Utroligt med Kolding sygehus, jeg har bare hørt så meget godt om det og var ved at overveje at føde der..... rigtig ærgeligt at i har så mange dårlge oplevelser derude

Anmeld

2. februar 2010

anna-jonas

Lilletrold skriver:

Super fantastisk helbredende kærlighedskarma modtages straks. For pokker jeg syntes August er hårdt ramt. Nu fik han dræn i i december og troede vi endelig kunne komme ovenpå. Niks biks

Han fik først omgangssyge som smittede hele hytten. Så fik han maveinfluenza og så kom mellemørebetændelse nummer 787

I sidste uge kommer han så i behandling for ørerne endnu engang, selvom han lige havde holdt en pause i en lille måned fra alt det medicin, og onsdag begynder han at blive møg hamrende forkølet. Jeg tænker møg møg møg, han er simpelthen ved at få en betændelse igen før den anden er overstået.

Fredag er vi til kontrol hos ørelægen og han bemærker at August væser en del og sender mig straks til egen læge. Der får vi medicin, endnu engang til en maske (såkaldt spacer) mod astma-bronkitis symtomer. Lægen siger jeg skal holde øje med ham resten af dagen og hvis det ikke hjælper eller han får feber, snakker vi måske indlæggelse, og så går klappen altså ned. Et sølle ord "indlæggelse" og man tænker FUuuuuuuck (undskyld sproget) og August får det selvfølgelig ikke bedre og får feber, så vi ryger til børnemodtagelsen på Kolding sygehus, og efter 5 timers forsøg med masser af forsøg med vores egen maske, må vi overgi os til sygehusets maske og så bliver vi indlagt. Jeg havde jo ikke lige regnet med det var tilfældet så stod nu 25 km hjemmefra med en lille pusletaske og én streg af strøm tilbage på mobilen.

Men vi klare natten til lørdag, og min far kommer med forstækning (blandt andet en tiltængt oplader) og endnu engang oplever jeg ikke andet end lort og lagkage fra Kolding sygehus nøjagtig som da August kom til verden og vi var taget til fange i 8 dage på hotel kaos. Da vi bliver indlagt siger sygeplejersken  at August skal have med masken hver 2. time, for at vi kan komme til bunds i at han hiver sådan efter vejret. Han får kl 23.00 og jeg vågner kl 3 og der har ikke været nogen og vække os. En sygeplejerske kommer så ind og siger jeg har lyttet til August det lyder fint, syntes du han skal have maske. JA JEG GØR !!!!! Du skal ikke spørge mig, det er sgu da dig der er den faglærte. Hele lørdag venter vi på en læge der skal se på August. Kl 16.30 kommer der langt om længe en læge som egenltig er pisselige glad med August. Han snakker lidt og bliver kaldt akut til noget andet, han siger jeg er tilbage om et kvarter, men kommer efter en time for at sige han mere eller mindre ikke har tid eller gider at lytte til August. Jeg havde bedt om at tjekke vejrtrækning, plus hans øre, da det selvfølgelig var begyndt at løbe med betændelse. AGHHHH

Så søndag morgen banker jeg i bordet og siger nu skal der ske noget og vi bliver heldigvis udskrevet. Jeg havde med STOR STOR hjælp fra min værelseskammerat klaret dut selv med August med medicin, så August var i bedring søndag og vi kommer hjem ved 13 tiden halleluja

Jeg var så heldig at komme på stue med den dejligste kvinde, som var sygeplejerske og mor. Og hun hjalp mig meget, og var også chokeret over jeg var overladt til mig selv så meget. Lørdag aften vågner August i et hosteanfald fordi der er så meget snot (ja ikke så lækkert) og tænker han kaster op, men istedet får han feberkramper i hans små finger og begynder at ryste af kulde. Jeg hiver i snoen efter hjælp og får noget til feberen ,men ikke lige noget med at kigge til August eller lytte til ham - forstå ikke det system. Hvis jeg nogensinde tør få et barn igen skal jeg IKKE føde i Kolding !!!!

Så endnu en oplevelse i mor-bogen og lidt mere hård hud på fingerne

håber det kører på skinner for jer alle sammen. Stor optur er det alligevel at finde i alt det her, at jeg har fået lov til at tage en ny uddannelse. På voksenelevløn. Det er konge !!!! Kom nu lille fe og drys med julesne eller held og lykke sne

Tit kan små børn ikke få ordentlig gavn af spaceren................og har brug for at få medicin på en forstøvermaskine (en porta-neb). Anna har jo ret svær astma, og det blev ikke bedre, før vi fik denne maskine....................men som i sidste uge, kan vi ikke altid selv klare det. I torsdags blev hun indlagt...............(vi har en åben indlæggelse på skejby).............og der fik vi hurtig og effektiv hjælp, som vi iøvrigt gør hver gang vi er indlagt med et af vores børn.

Carina..................du skal bede om at gå til kontrol på et astma ambulatorium, få en fast læge, og så iøvrigt sætte dig grundigt ind i astma og bronkitis........................der kan læses meget på astma og allergi siderne, her på nettet. Man skal selv være tovholder, når det gælder ens børn..................sørgerligt, men sandt.

Husk at hvis August har indtrækninger (d.v.s at han bruger alle hjælpemuskler både i mave og ved halsen, for at trække vejret), så skal han indlægges.

Hvor er det dejligt, at du har fået lov til at tage ny uddannelse. Hvilken en, er du interesseret i??

Knus Mette

Ps. Bare spørg, hvis der er noget du vil vide om astma og bronkitis......................jeg er snart ekspert på det område.

Anmeld

2. februar 2010

Vinker

Jeg fatter simpelthen ikke at alt den sygdom kan blive ved  jeg er virkelig helt mundlam over at det ene blot overtar det andet heeeele tiden..... For pokker hvor er det bare ikke fair    

Jeg er rigtig ked af at August skal så meget igennem og bestemt også ked af at du skal slides op på den måde. Kan slet ikke forestille mig hvor udmattende det må være... Men et eller andet sted er det jo godt du ikke har et arbejde for hvordan hulen skulle der være tid og overskud til at passe det også ???   

Jeg håber inderligt der er bedre tider på vej til dig og August. Det fortjener I virkelig!!! Jeg ville sådan ønske jeg kunne gøre noget for jer!

Tænker MEGET på jer!

Anmeld

2. februar 2010

ChatH

ØV DA OGSÅ hvor er det bare forfærdeligt med alt det sygedom, det kan tage pusten fra en hver.

Men dejligt at i er i bedring og er kommet hjem.

Ønsker jer rigtig god bedring.

MANGE chatarina

Anmeld

2. februar 2010

Bondepigen

Puuha, I er da osse hårdt ramt må man sige! Er det det man osse kalder RS-virus? Det havde min nevø nemlig, og det var en hård omgang...

Rigtig god bedring med smukke August! Han har en fantastisk mor!

Anmeld

2. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Har ikke så meget andet at sige end rigtig god bedring til den lille trold

Uh,jeg bliver så ked af det når de små pus er så syge hele tiden.Kæmpe trøstende  herfra.

Anmeld

2. februar 2010

Vingummien

Lilletrold skriver:

Glemte lige at skrive på min ellers så lange smøre, at August havde fået en astma-bronkitis virus som både gav snottud, dårlig vejrtrækning, øjenbetændelse og endnu en mellemørebetændelse. Men vi er hjemme og han er ved godt mod. Har simpelthen verdens sejeste dreng. Når han skal have masken på , som absolut ikke er sjovt for sådan en lille gut, så holder han sin lille pude i den ene hånd og sutten i den anden. Og han acceptere også alt det medicin han skal have Mors lille skat

Når de begynder at acceptere medicien og bare tager i mod masken og dråber i øjnene osv så er det vist ved at være der hvor de har fået det for meget ik Det syntes jeg i hvert fald.

Ved Emil er det ved at gå op af, han har dog været nede her i weekenden, med maske og øjne dråber til øjn betændelse.

Var da en træls tur på sygehuset, vi har også fået af vide at hvis EMil får sådan en tur så skal vi også afsted og det vil man bare ikke og slet ikke hvis det skal forgå på den måde.

Har i prøvet at få ørelægen til at spule hans øre? Det hjalp altså vildt godt på Emil, var meget ubehageligt for ham da de gjorde det, men det hjalp.

Rigtig god bedring med ham og godt at høre fra jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.