Ondt i numsehuls-hulet :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.725 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Vial

Undskyld den corny overskrift

Jeg ville bare høre, om der er andre end mig, som har ondt i numsen.

Efter jeg er blevet gravid, så har jeg knas med fordøjelsen - det har dog hjulpet rigtig meget med sveskegrød.

I de sidste dage har jeg haft sådan nogle jag nede i numsen - lige ved ringmusklen og op ad i numsen. Sådan lidt krampeagtigt.

Jeg kan genkende smerten fra enkle gange, når jeg har haft menstruation.

Har I andre oplevet noget lignende - eller er det bare mig, som har ondt i r*ven.

Tænker, at det jo må hænge sammen med underlivet - og/eller fordøjelsen. Kan ikke rigtig lure den..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

kan det måske være en hæmoride der driller dig? Den kan jo godt sidde indvendigt, hvis ikke du kan mærke noget unormalt dernede...

Tal evt. med din læge om at få noget medicin mod hæmorider og prøv det i noget tid.. Kan være det hjælper dig!

Knus

Anmeld

1. februar 2010

Vial

Caroline86 skriver:

kan det måske være en hæmoride der driller dig? Den kan jo godt sidde indvendigt, hvis ikke du kan mærke noget unormalt dernede...

Tal evt. med din læge om at få noget medicin mod hæmorider og prøv det i noget tid.. Kan være det hjælper dig!

Knus

Hmm, hæmorider. Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Har haft sådan nogle før, men husker dem ikke som smerterfulde på den måde - de sad også udenpå og var mere sådan sviende.

Godt tænkt, Caroline!

Vil tale med lægen om det på torsdag

Anmeld

1. februar 2010

Heidi.

KaMa skriver:

Undskyld den corny overskrift

Jeg ville bare høre, om der er andre end mig, som har ondt i numsen.

Efter jeg er blevet gravid, så har jeg knas med fordøjelsen - det har dog hjulpet rigtig meget med sveskegrød.

I de sidste dage har jeg haft sådan nogle jag nede i numsen - lige ved ringmusklen og op ad i numsen. Sådan lidt krampeagtigt.

Jeg kan genkende smerten fra enkle gange, når jeg har haft menstruation.

Har I andre oplevet noget lignende - eller er det bare mig, som har ondt i r*ven.

Tænker, at det jo må hænge sammen med underlivet - og/eller fordøjelsen. Kan ikke rigtig lure den..

Jeg tror måske du har en hæmoride.. Oplevede det selv i mine graviditeter, og det var samme symptomer.. Skynd dig til lægen så den kan komme væk.. Da det kan komme til og gøre meget ondt...

:)

Anmeld

1. februar 2010

Mutti2B

Hæmorider eller måske en rift oppe i endetarmen er mit bud. Det kan bare gøre nas. Det kan lindre lidt ved at ligge på ryggen med benene oppe og en pude under rumpen, så der ikke er så meget pres på numsehuls-hullet  

Anmeld

1. februar 2010

Moderator

KaMa skriver:

Hmm, hæmorider. Det havde jeg slet ikke tænkt på.

Har haft sådan nogle før, men husker dem ikke som smerterfulde på den måde - de sad også udenpå og var mere sådan sviende.

Godt tænkt, Caroline!

Vil tale med lægen om det på torsdag

lyder som en god plan!

Man kan jo have hæmorider helt uden symptomer og så kan man have nogle lede sataner som bare er virkelig ubehagelige..

De er jo ret almindelige at få når man er gravid, så mit bud ligger der...

Anmeld

1. februar 2010

Moderator

Mutti2B skriver:

Hæmorider eller måske en rift oppe i endetarmen er mit bud. Det kan bare gøre nas. Det kan lindre lidt ved at ligge på ryggen med benene oppe og en pude under rumpen, så der ikke er så meget pres på numsehuls-hullet  

bare RIGTIG upraktisk at ligge sådan når man skal på toilettet

Anmeld

1. februar 2010

Vial

Heidi. skriver:

Jeg tror måske du har en hæmoride.. Oplevede det selv i mine graviditeter, og det var samme symptomer.. Skynd dig til lægen så den kan komme væk.. Da det kan komme til og gøre meget ondt...

Ja, det vil jeg gøre.

Lige en "sjov" historie: Forrige sommer skulle jeg til Japan og besøge en kæreste. Skulle flyve fredag. I weekenden op til opdager jeg noget, der ligner et hønseæg dernede ved numsen

Går til lægen mandag og bliver straks henvist til hæmoride-læge, som skal fjerne den. Han vurderer, at det er en "klemmelus" (hæmatom) og skærer hul på den. Tager hjem bagefter og falder i søvn. Vågner i det ondeste blodbad. Prøver at få det til at stoppe, men næste morgen må jeg give op.

Kommer ned hos numse-lægen igen. Jeg får lov at ligge med numsen i vejret med ben i bøjler (med håndværkere gående lige uden for de materede glas. Han laver så lidt forskelligt skrivebordsarbejde, mens jeg moonede ham. En gang i mellem kigger han lige til det.

Det vil ikke stoppe og det ender med, at jeg tirsdag - fire dag før afgang til Japan bliver syet i numsen.

Nøøj, en laaang flyvetur. Havde købt baderings-pude, men glemte den på vej ud til flyveren.

Det værste af det hele var bedøvelsen, som jeg fik sprøjtet ind både mandag og tirsdag. Fy for pokker en grim smerte.

Anmeld

1. februar 2010

Bavianis

Det kan ikke være ligament-smerter?? Jeg har jag der går helt derned...

Anmeld

1. februar 2010

Mutti2B

Caroline86 skriver:

bare RIGTIG upraktisk at ligge sådan når man skal på toilettet

He he, ja, det bliver noget værre svineri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.