Min første rædsel....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Loa

Så har jeg prøvet mig frem med min allerførste kage, men hold da op det gik skidt 

Syntes ikke jeg kunne få den smørcreme til at udligne udjævnhederne, så da jeg puttede fondanten ud på kagen lignede det er værre makværk...

MMF'en kunne jeg heller ikke få til at fungere, selvom jeg fik en substans der var nogenlunde modelervoks agtig, kunne jeg hverken få rullet den ordenligt ud selvom jeg brugte flormelis sad den fast i både bord og kagerulle, og der var overhovedet ikke nok til at dække lagkagen, så opgav og bruge den enkelte lille pakke fondant jeg havde købt...

Øv øv, er der ikke nogen der udbyder kage/mmf-kurser

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Heidi.

Jeg syntes bestemt ikk den er grim...

Anmeld

1. februar 2010

Susan1978

synes da den er fiin -  kan godt se hvad du mener med bulerne..  men pyt nu med det, øvelse gør mester.

når du skal rulle ud osv.. så brug maizena mel i stedet, ikke flourmelis

kan ikke forstå du opgav at bruge købe fondanten, den er da efter min mening meget bedre end MMF....

Anmeld

1. februar 2010

Loa

Susan1978 skriver:

synes da den er fiin -  kan godt se hvad du mener med bulerne..  men pyt nu med det, øvelse gør mester.

når du skal rulle ud osv.. så brug maizena mel i stedet, ikke flourmelis

kan ikke forstå du opgav at bruge købe fondanten, den er da efter min mening meget bedre end MMF....

Hov tror det var en lille formuleringsfejl i mit indlæg. Jeg opgav at bruge det hjemmelavede mmf, og brugte i stedet den pakke fondant jeg havde købt. Syntes også det var super godt at bruge, men havde håbet det var billigere i længden at lave sit eget frem for at købe fondant. Men når jeg nu ikke kan hitte ud af det mmf, så bliver det nok fondant fremover

Anmeld

1. februar 2010

Susan1978

jeg synes ikke det er billigere i længden, der går ret meget flourmelis til og tit så kan man være uheldig at skal lave det om og jeg synes ikke det holder nær så længe som fondant i køleskabet, så rester har jeg været nødt til at smide ud, hvilket jeg ikke har med fondant.

Jeg gider ik det bøvl med MMF... men jeg er også magelig..

Anmeld

1. februar 2010

Loa

Susan1978 skriver:

jeg synes ikke det er billigere i længden, der går ret meget flourmelis til og tit så kan man være uheldig at skal lave det om og jeg synes ikke det holder nær så længe som fondant i køleskabet, så rester har jeg været nødt til at smide ud, hvilket jeg ikke har med fondant.

Jeg gider ik det bøvl med MMF... men jeg er også magelig..

Det kan der selvfølgelig være noget om, havde bare en idé om det hjemmelavede var billigere.. Men køber du så bare hvidt fondant og farver det?

Anmeld

1. februar 2010

mariamiss6

Loa skriver:

Det kan der selvfølgelig være noget om, havde bare en idé om det hjemmelavede var billigere.. Men køber du så bare hvidt fondant og farver det?

Hejsa, hvis du har lyst til at købe fondant fremover, i stedet for selv at lave MMF så synes jeg bare du skal gøre det, for uanset hvor god din MMF bliver, så ER fondanten bare lettere at arbejde med....

Gruden til du har så mange buler i din kage, selvom du ha smurt den op med smørcreme, er fordi din kage i sig selv er for ujævn...

Når du hælder kagedejen i formen skal du sørge for den ligger godt ud til alle sider, og er så flad som muligt på toppen...

Når kagen er bagt færdig og er afkølet, er det en god ide lige at trimme den lidt til med en kniv, så den ikke er så bulet...

Smørcremen kan du putte på over flere omgange.... først et tyndt lag, der dækker det værste, og holder fyldet inde i kagen, så på køl, og dernæst endnu et lag, som du så bruger til at gøre kagen ensartet og glat med... stil det på køl igen, og er der stadig ujævnheder, kan du rette smørcremen med en varm kniv eller lignende, eller du kan give den et 3. lag smørcreme hvis du vil....

Det skulle gerne kunne hjælpe dig lidt næste gang....

Men altså der er virkelig intet galt i at bruge købefondant, vi andre bruger kun MMF fordi det er lettere at få fat på, og fordi det er billigt at lave det selv.... men i virkeligheden er der vidst ikke den store forskel i prisen....

Anmeld

1. februar 2010

Susan1978

Loa skriver:

jeps..

køber det hos specialkøbmanden, og køber de store pakker med 2,2 kg - det kan bedst svare sig. 

farverne har jeg købt i england hos cakecraft shop.

Anmeld

1. februar 2010

Loa

mariamiss6 skriver:

Hejsa, hvis du har lyst til at købe fondant fremover, i stedet for selv at lave MMF så synes jeg bare du skal gøre det, for uanset hvor god din MMF bliver, så ER fondanten bare lettere at arbejde med....

Gruden til du har så mange buler i din kage, selvom du ha smurt den op med smørcreme, er fordi din kage i sig selv er for ujævn...

Når du hælder kagedejen i formen skal du sørge for den ligger godt ud til alle sider, og er så flad som muligt på toppen...

Når kagen er bagt færdig og er afkølet, er det en god ide lige at trimme den lidt til med en kniv, så den ikke er så bulet...

Smørcremen kan du putte på over flere omgange.... først et tyndt lag, der dækker det værste, og holder fyldet inde i kagen, så på køl, og dernæst endnu et lag, som du så bruger til at gøre kagen ensartet og glat med... stil det på køl igen, og er der stadig ujævnheder, kan du rette smørcremen med en varm kniv eller lignende, eller du kan give den et 3. lag smørcreme hvis du vil....

Det skulle gerne kunne hjælpe dig lidt næste gang....

Men altså der er virkelig intet galt i at bruge købefondant, vi andre bruger kun MMF fordi det er lettere at få fat på, og fordi det er billigt at lave det selv.... men i virkeligheden er der vidst ikke den store forskel i prisen....

Mange tak

Jeg vil hermed printe dit indlæg ud og lægge ved mig næste gang jeg skal prøve mig frem. Det lyder rigtig godt...

Anmeld

1. februar 2010

Loa

Susan1978 skriver:

jeps..

køber det hos specialkøbmanden, og køber de store pakker med 2,2 kg - det kan bedst svare sig. 

farverne har jeg købt i england hos cakecraft shop.

Super. Der vil jeg da prøve og kigge, hvis det kan betale sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.