Hjælp søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

DkzMariia

Hej kage-piger

Så har jeg købt ind til min første MMF-kage, skal øve mig til Viktors dåbskage jo  Har købt købebunde, og alt der skal bruges til jordbærmousse, tobleronecreme, smørcreme & MMF. Mit spørgsmål til jer er så: Hvad går jeg i gang med først? Er der noget der skal laves før andet? Og hvad skal stå hvor lang tid?  Syns ikke jeg har kunne se det præcis i opskrifterne eller trin-for-trin....

På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

DkzMariia

ANYONE?

Anmeld

1. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså jeg har lagt links til min blog, på kagegalleriet, men jeg kan da også godt poste det her:

Det er til kage-kategorien. Der har jeg nogen trin for trin

Og opskrifter er der masser af

(i opskrifttråden)

Der er også mange andre der har lagt trin for trin op.

Helt sikkert god idé at lave en øve-kage først.

Det vigtigste er: Smæk kagen sammen - udseende ikke så vigtigt. Smør den op med et eller andet smør-creme For at cremen inde i kagen ikke skal komme ud på mmf'en og rul din mmf ud og læg den på. - Og gå amok i figurer osv...

Go fornøjels!

Anmeld

1. februar 2010

Smukkert

DkzMariia skriver:

Hej kage-piger

Så har jeg købt ind til min første MMF-kage, skal øve mig til Viktors dåbskage jo  Har købt købebunde, og alt der skal bruges til jordbærmousse, tobleronecreme, smørcreme & MMF. Mit spørgsmål til jer er så: Hvad går jeg i gang med først? Er der noget der skal laves før andet? Og hvad skal stå hvor lang tid?  Syns ikke jeg har kunne se det præcis i opskrifterne eller trin-for-trin....

På forhånd tak for hjælpen!

Jeg startede med at lave mmf og farve det i de farver jeg vil bruge. Lagde det så på køl.

Så smeltede jeg chokoladen med fløden og lod det køle natten over.

Imorgen startede jeg med at tø bærene op, hvor jeg så piskede chokoladecremen og lagde den på kagen.

Ind på køl med kagen..

(tog smør til smørcreme ud)

SÅ lavede jeg hindbærmousse... lod det køle imens jeg vaskede op..
Det kom så på kagen....og ind på køl med den igen.

Så lavede jeg smørcremen... gav den lige 10sek i micro, så den var nemmere at smøre på.
Kiggede godt efter huller og brugte min finger til at finglatte..

Ind på køl igen...
____
og så er jeg ikke kommet videre, men næste trin er at varme min mmf lidt og så gåigang med atmodellere.

Anmeld

1. februar 2010

Susan1978

Smukkert skriver:

Jeg startede med at lave mmf og farve det i de farver jeg vil bruge. Lagde det så på køl.

Så smeltede jeg chokoladen med fløden og lod det køle natten over.

Imorgen startede jeg med at tø bærene op, hvor jeg så piskede chokoladecremen og lagde den på kagen.

Ind på køl med kagen..

(tog smør til smørcreme ud)

SÅ lavede jeg hindbærmousse... lod det køle imens jeg vaskede op..
Det kom så på kagen....og ind på køl med den igen.

Så lavede jeg smørcremen... gav den lige 10sek i micro, så den var nemmere at smøre på.
Kiggede godt efter huller og brugte min finger til at finglatte..

Ind på køl igen...
____
og så er jeg ikke kommet videre, men næste trin er at varme min mmf lidt og så gåigang med atmodellere.

Det lyder også som den helt rigtige måde at gøre det på, sådan plejer jeg og at gøre..

start med at smelte chokoladen i fløden ved lav varme også stil det på køl til næste dag, hvor det piskes meget stift.  Det er det der skal stå længst nemlig.

Anmeld

1. februar 2010

DkzMariia

Susan1978:
Det dér med at smelte chokoladen i fløden. Putter jeg så bare fløden i en gryde og putter chokoladen derned i og lader det smelte på den måde eller?? Og så på køl uden at gøre noget ved den overhovedet??

Anmeld

1. februar 2010

Susan1978

DkzMariia skriver:

Susan1978:
Det dér med at smelte chokoladen i fløden. Putter jeg så bare fløden i en gryde og putter chokoladen derned i og lader det smelte på den måde eller?? Og så på køl uden at gøre noget ved den overhovedet??

ja lige præsis...

fløden i en kasserolle og brækker Chokoladen i små stykker ned i. så skal den stå og smelte i fløden ved meget svag varme og når den er smeltet tager du den af - lader den køle lidt af også ellers i køleskabet til i morgen (jeg plejer at putte låg på) , hvor du kan piske den op...   Husk at pisk den meget stift.

Held og lykke... jeg har aldrig stået med en chokoladecreme der skiller eller noget, når jeg har gjort det på den måde.

Anmeld

1. februar 2010

DkzMariia

lige et spørgsmål mere - jordbærmoussen, kan jeg godt lave den i dag også? Eller bliver det bedst hvis jeg venter til imorgen, hvor kagen skal ligges sammen?

Anmeld

1. februar 2010

Halbschön

DkzMariia skriver:

lige et spørgsmål mere - jordbærmoussen, kan jeg godt lave den i dag også? Eller bliver det bedst hvis jeg venter til imorgen, hvor kagen skal ligges sammen?

Hej Da jeg lavede min første kage i sidste uge, lavede jeg moussen samme aften og lagde faktisk kagen sammen og smurte den op.. og så dagen efter lavede jeg MMF og puttede det over og pyntede kagen :-)

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.