hælervarer i netauktioner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. maj 2008

finkedinke

For et par år siden købte jeg en H&M bluse til min datter på qxl. I annoncen står der at den er ny, og da jeg modtager den kan jeg se at der sidder prismærke i, den er ikke engang krøllet og ser meget ny ud.

Jeg vidste jo selvfølgelig ikke om den var stjålet eller om det bare drejede sig om en der havde fået den som gave og boede længere væk fra en H&M, og ikke kunne bytte. Så jeg gjorde ikke mere ved den sag.

Siden da har jeg lagt mærke til hvor mange ting med prismærker eller i emballage der egentlig sælges på den slags sider. Ting hvor jeg forestiller mig at det ikke ville være et problem at få byttet. Både med og uden bon.
Gør du noget for at undgå hælervarer på netsalgssider? Og hvordan kan man gardere sig, ikke fordi jeg er bange for politiet:-) Men jeg vil ikke ved min adfærd på nogen måde støtte tyveri.
Tænker du over om det måske er hælervarer? har du selv solgt helt nye ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2008

Mor2008

Ja den er jo svær.. men har faktisk selv tænkt over det for nyligt - f.eks. synes jeg det er foruroligende hvor mange ting der bliver sat til salg efter f.eks. katvig lagersalget - synes det lugter langt væk af, at folk er taget til lagersalg med det formål at sælge videre til en dyrere pris. Ved godt at det ikke er hælervarer, men det er ligeså ulovligt.

For et stykke tid siden faldt jeg over et godt tilbud, 10 stk bodyer fra minymo til 130,- men da jeg så modtog dem gik det op for mig at jeg sq nok ikke kommer til at bruge 10 - så jeg solgte nogle af dem videre men til 13,- kr. stk. Det samme som jeg havde givet - så ja, jeg kan godt finde på at sælge nye ting videre - men til samme pris som jeg har givet - og så stjæler jeg ikke ;)
Kan også godt finde på at købe ting med prismærke i, har egentligt aldrig tænkt på at det kunne være hælervarer :-o

Eh, nu vil jeg aldrig mere kunne se på sådan en annonce uden at tænke om det måske er hælervarer... tak fordi du fik det ødelagt ;)

Kh Louise der i hvertfald ikke bevidst køber hælervarer (C)

Anmeld

12. maj 2008

Balderson

Jeg handler tit fra nettet af.. Især steder som trendsales..

Og jeg vil da sige at jeg er opmærksom på om sælger sælger flere af samme ting, så plejer jeg lige at forhører mig først..

Men hvis det er en ting med prismærke, må jeg da indrømme at jeg ikke lige tænker over om det kan være hælervarer..

Synes lige som mor2008 at det er sku lige så slem at købe på lagerudsalg og så sælge/tro at man kan få fuld nypris for en vare.. Det giver jeg ikke så meget for..

Har selv prøvet at sælge helt nye ting, men det var nu mere fordi jeg ikke kunne finde bonen, så jeg kunne få det byttet igen.. Så synes jeg lige så godt at det kunne få ny ejermand..

Men det er nok en god ide lige at undre sig engang imellem over de ting der sættes til salg sådanne steder.. Der er nok flere ting der er hælevarer end man lige tror..

Mvh

Anmeld

12. maj 2008

finkedinke

Det er heller ikke fordi jeg tror at alt nyt er hælervarer. Men lige netop den bluse fra H&M undrede mig fordi H&M jo bytter uden bon, og prisen jeg gav var en del lavere end man ville give for den i butikken.
Jeg har også set at folk sætter noget til salg som jeg 14 dage forinden har set som spotvare i netto og til en dyrere pris end netto.
Eller en sælger der kun sælger nyt tøj med pris i, uden at skrive at det f.eks er restsalg fra butik.
Mest af alt handler det om at jeg er så bundnaiv at jeg tror på det bedste i folk og bliver dybt chokeret når jeg opdager noget andet.
Har jeg ødelagt jeres illutioner om nethandel er jeg ked af det::$

Anmeld

13. maj 2008

Balderson

Hej

Nej, Finkedinke det har du bestemt ikke...

Men det er nok engang imellem sundt lige at undre sig over tingene..

Så det er skam det eneste du har fået mig til :)

Jeg elsker stadigvæk at købe på nettet, får så mange ting billigere...

Og vil da også helst håbe på det bedste i folk :)

Mvh

Anmeld

13. maj 2008

Muffinmus

Hmm..måske er det.
Men jeg har altså flere ting derhjemme med prismærke på som har overskredet den 14 dages byttefrist man har.
Så ja, jeg har solgt helt nye ting videre med prismærke på uden at det var hælervarer.. fra et lagersalg og sælge videre synes jeg er ok.
Hvis folk gerne vil betale for varen og den stadig er billigere end man kan få det i mange butikker (og det er det jo ofte), så synes jeg det er okay.
Har da selv købt en del fra folk som jeg godt har vidst var fra lagersalg, men de havde lige det jeg manglede og til en ok pris.

Anmeld

13. maj 2008

MrsMartens

Mor2008 skriver:

Ja den er jo svær.. men har faktisk selv tænkt over det for nyligt - f.eks. synes jeg det er foruroligende hvor mange ting der bliver sat til salg efter f.eks. katvig lagersalget - synes det lugter langt væk af, at folk er taget til lagersalg med det formål at sælge videre til en dyrere pris. Ved godt at det ikke er hælervarer, men det er ligeså ulovligt. Kh Louise der i hvertfald ikke bevidst køber hælervarer (C)

Nej det er det ikke!!!
Om det er moralsk ansvarligt, det kan diskuteres, men det er ikke ulovligt!!!

Anmeld

13. maj 2008

K&M

Jeg har ind imellem tænkt over det, når en sælger har rigtig mange nye ting med prismærker på. Det sker jo for de fleste af os kvinder, at vi får købt noget vi aldrig får brugt, men ikke så meget, som nogen har i udbud. Det er jo også en enormt nem måde for dem at komme af med varme varer. Desværre :@

Anmeld

13. maj 2008

Nan

MrsMartens skriver:

Mor2008 skriver:

Ja den er jo svær.. men har faktisk selv tænkt over det for nyligt - f.eks. synes jeg det er foruroligende hvor mange ting der bliver sat til salg efter f.eks. katvig lagersalget - synes det lugter langt væk af, at folk er taget til lagersalg med det formål at sælge videre til en dyrere pris. Ved godt at det ikke er hælervarer, men det er ligeså ulovligt. Kh Louise der i hvertfald ikke bevidst køber hælervarer (C)

Nej det er det ikke!!!
Om det er moralsk ansvarligt, det kan diskuteres, men det er ikke ulovligt!!!

Det er ikke ulovligt at sælge det videre - og efter min mening er det heller ikke moralsk uansvarligt. Moral er individuelt.

Anmeld

13. maj 2008

Stumpen

Jeg må sige at det irritere mig endnu mere når folk sælger defekte varer på netauktioner end om det er købt billigere end det sælges videre.
Qnus Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.