Min hovedregning siger at han er små 20 uger og min bibel siger at det nok er 20 ugers tigerspringet...
Jeg ville fortsætte med at tilbyde ham flasken, men respektere det hvis han afviser den - prøv evt. at give ham noget at gumle på istedet (herhjemme var ristede rugbrødsbjælker et stort hit fra da Freja var ca. 5 mdr, og hun har en super mundmotorik i dag)
Jeg købte et kernefrit rugbrød der ikke var skiveskåret og skar det til bjælker på ca 1½x1½ cm, som jeg frøs ned. Jeg tog så 5-10 op ad gangen og ristede dem i ovnen på 150 grader i 15-20 min. Meningen er at de skal være hårde udvendigt og bløde indvendigt.
De fleste små børn elsker dem, fordi de er gode at sidde med og bløde op med spyt og gode til gummer der klør - og iøvrigt en glimrende beskæftigelse. Når den bliver alt for blød skifter du den til en frisk, så der ikke brækker store stykker af.
Han skal nok vende tilbage til flasken når han er klar til det - evt. prøv at lære ham at holde den selv. Da min datter var små 6 måneder, ville hun stort set kun drikke, hvis hun holdt flasken selv, og hun var pavestolt når hun fik lov.
Anmeld