Han gider ikke sin mmælk om dagen mere - HJÆÆÆÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

iln

Ja jeg er i vildrede. Ved ikke hvad jeg skal gøre for Silas nægter sin formiddags og eftermiddagsflaske.

Måltiderne ser sådan ud over en dag:

Kl. 6 - flaske

Kl. 9 - flaske som han ikke vil spise

Kl. 12/13 - grød + vand

Kl. 15/16 - flaske som han ikke vil spise

Kl. 18 - grød + vand

Kl. 20 - flaske

Er det fordi han simpelthen er mæt efter morgenflasken og frokosten han nægter????

Og så lige lidt billedspam - har endelig fået taget mig sammen til at overføre billederne fra kameraet.

1 Elsker at få din grød

2 Se min nye højstol. Nyder at jeg endelig kan sidde til bords med mor og far

3 Min glade dreng

4 Tager en slapper på legetæppet

5 Hygge med far

6 Mon sønnike er på vej i fars fodspor? Noget tyder på det

7 var vist lidt træt

8 Første møde med sneen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Milka

hvor er han sød – hvor mange uger er han??

Anmeld

31. januar 2010

Milka

muligvis et åndssvagt spørgsmål, midt i din desperation, men tænkte jeg lige kunne kigge i babybibelen, for barnet er højst sandsynligt midt i et tigerspring...

Anmeld

31. januar 2010

Skouboe

Min hovedregning siger at han er små 20 uger og min bibel siger at det nok er 20 ugers tigerspringet...

Jeg ville fortsætte med at tilbyde ham flasken, men respektere det hvis han afviser den - prøv evt. at give ham noget at gumle på istedet (herhjemme var ristede rugbrødsbjælker et stort hit fra da Freja var ca. 5 mdr, og hun har en super mundmotorik i dag)

Jeg købte et kernefrit rugbrød der ikke var skiveskåret og skar det til bjælker på ca 1½x1½ cm, som jeg frøs ned. Jeg tog så 5-10 op ad gangen og ristede dem i ovnen på 150 grader i 15-20 min. Meningen er at de skal være hårde udvendigt og bløde indvendigt.

De fleste små børn elsker dem, fordi de er gode at sidde med og bløde op med spyt og gode til gummer der klør - og iøvrigt en glimrende beskæftigelse. Når den bliver alt for blød skifter du den til en frisk, så der ikke brækker store stykker af.

Han skal nok vende tilbage til flasken når han er klar til det - evt. prøv at lære ham at holde den selv. Da min datter var små 6 måneder, ville hun stort set kun drikke, hvis hun holdt flasken selv, og hun var pavestolt når hun fik lov.

Anmeld

1. februar 2010

iln

Milka skriver:

hvor er han sød – hvor mange uger er han??

Han bliver 5 mdr. nu her og har slet ikke overvejet, at det kunne være et tigerspring.

Anmeld

1. februar 2010

iln

Skouboe skriver:

Min hovedregning siger at han er små 20 uger og min bibel siger at det nok er 20 ugers tigerspringet...

Jeg ville fortsætte med at tilbyde ham flasken, men respektere det hvis han afviser den - prøv evt. at give ham noget at gumle på istedet (herhjemme var ristede rugbrødsbjælker et stort hit fra da Freja var ca. 5 mdr, og hun har en super mundmotorik i dag)

Jeg købte et kernefrit rugbrød der ikke var skiveskåret og skar det til bjælker på ca 1½x1½ cm, som jeg frøs ned. Jeg tog så 5-10 op ad gangen og ristede dem i ovnen på 150 grader i 15-20 min. Meningen er at de skal være hårde udvendigt og bløde indvendigt.

De fleste små børn elsker dem, fordi de er gode at sidde med og bløde op med spyt og gode til gummer der klør - og iøvrigt en glimrende beskæftigelse. Når den bliver alt for blød skifter du den til en frisk, så der ikke brækker store stykker af.

Han skal nok vende tilbage til flasken når han er klar til det - evt. prøv at lære ham at holde den selv. Da min datter var små 6 måneder, ville hun stort set kun drikke, hvis hun holdt flasken selv, og hun var pavestolt når hun fik lov.

Han bliver tilbudt flasken hver gang, men ingen tvang selvfølgelig.

God idé med de rugbrødsstænger. Vi har købt sådan en nubi som han får græntsager og frugt i og det er et hit, så vil helt klart prøve med rugbrøden også.

Anmeld

1. februar 2010

susan82

Bare rolig Ida, det er en tiger som også er hoppet ind til jer.

Som du skriver det, sådan har vi haft det i nu næsten 14 dage  Gustav har bare en tendens til at skrige konstant og MEGET højt. Han vi ikke spise på nogen tidspunkter af dagen, så det er noget af en kamp vi har.

Anmeld

1. februar 2010

iln

susan82 skriver:

Bare rolig Ida, det er en tiger som også er hoppet ind til jer.

Som du skriver det, sådan har vi haft det i nu næsten 14 dage  Gustav har bare en tendens til at skrige konstant og MEGET højt. Han vi ikke spise på nogen tidspunkter af dagen, så det er noget af en kamp vi har.

Synes dælme det er hårdt. Silas vil heldigvis spise sin grød nu... den har vi kæmpet med i en mdr. nu, men nu kører det for ham. Så han har faktisk ikke rigtig spist eller drukket hele jan. som han plejer. Er "glad for" at det er en tiger... så ved jeg da hvad det skyldes for har været dybt frustreret og lidt bange for han ikke fik væske nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.