svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.503 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

Sara.

Ååhhh... var ved læge fredag som målte +1 protein i min urin... hun sagde det sikkert var ingen ting og da jeg skal til jordemor på mandag (i morgen) sku jeg få det tjekket der igen! Hun spurgte hvordan jeg ellers har det og så sagde jeg okay men meget træt og sån, at jeg synes det er en hård graviditet denne gang modsat da jeg var gravid med min pige.....

Nå men så har jeg læst om hvad protein i urinen kan betyde, bl.a. svangerskabsforgiftning..... og hvilket symptomer der er derpå... Jeg tror ikke jeg har væske i kroppen, men har længe gået og sagt at jeg hele tiden føler jeg har sidestik i højre side under ribenene... og kaster engang i mellem op. Den anden dag følte jeg jeg sku besvime og har ofte ondt i hovedet og bare virkelig virkelig træt.. ku sove hele tiden....

Men alt det fik jeg ikke sagt til lægen (donker mig selv i hovedet) kun at jeg engang i mellem blev svimmel.... Men hun lød ikke til at det havde nogen betydning eller gjorde noget...

Kan næsten ikke vente med at komme til jordemor i morgen... ærger mig lidt over at ha læst om svangerskabsforgiftning, for det er jo ikke engang sikkert jeg har det...

Men sku lige ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

BellaT

Øv, hvor trist at have det sådan. Og uden at vide om du har det eller ej.

Heldigvis er jordemødre MEGET dygtigere og grundigere end ens egen læge hvad angår graviditeter. Så godt du skal til jordemoder imorgen. Svangerskabsforgiftning skal tages meget alvorligt. Så fortæl hende endelig alt om hvordan du har det.

Håber din jordemoder fortæller dig at alt er fint og normalt imorgen.  

Helle..

Anmeld

31. januar 2010

LRJ

lærkes_mor skriver:

Ååhhh... var ved læge fredag som målte +1 protein i min urin... hun sagde det sikkert var ingen ting og da jeg skal til jordemor på mandag (i morgen) sku jeg få det tjekket der igen! Hun spurgte hvordan jeg ellers har det og så sagde jeg okay men meget træt og sån, at jeg synes det er en hård graviditet denne gang modsat da jeg var gravid med min pige.....

Nå men så har jeg læst om hvad protein i urinen kan betyde, bl.a. svangerskabsforgiftning..... og hvilket symptomer der er derpå... Jeg tror ikke jeg har væske i kroppen, men har længe gået og sagt at jeg hele tiden føler jeg har sidestik i højre side under ribenene... og kaster engang i mellem op. Den anden dag følte jeg jeg sku besvime og har ofte ondt i hovedet og bare virkelig virkelig træt.. ku sove hele tiden....

Men alt det fik jeg ikke sagt til lægen (donker mig selv i hovedet) kun at jeg engang i mellem blev svimmel.... Men hun lød ikke til at det havde nogen betydning eller gjorde noget...

Kan næsten ikke vente med at komme til jordemor i morgen... ærger mig lidt over at ha læst om svangerskabsforgiftning, for det er jo ikke engang sikkert jeg har det...

Men sku lige ud med det

Jeg har det på samme måde, Og det har ikk haft nogen betydning ved mig, de tror slet ikk på det er svagreskabsforgiftning, Uden at du kommer ind med feber *( det er hva JM sagde til mig

Anmeld

31. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg skrev vist til dig forleden også, at protein i urinen oftest er pga. udflåd og ganske harmløst!

Kan godt forstå du synes det er rigtig træls at gå rundt og tænke over den slags!

Jeg har den sidste halvdel af min graviditet haft et lignende sidestik, som du beskriver, kvalme, svimmelhed osv. Fuldstændig som du beskriver det! Naturligvis skal du nævne det hele for din jordemoder i morgen, for som du selv siger KAN det være tegn på svangerskabsforgiftning. Jeg tror dog ikke du behøver være nervøs. Træthed, svimmelhed og kvalme kan komme pga. det øgede pres på kredsløbet som opstår i løbet af graviditeten. Sidestiks fornemmelsen kan være baby der fylder, ligamenterne der giver sig eller muskler der bliver generet.

Når du skal til jordemoder, vil hun med garanti tage en urinprøve igen, og sørg endelig for at vaske dig grundigt forneden inden, tis lidt i kummen inden i glasset og det sidste i kummen. Som sagt giver udflåd ofte udslag på protein

Håber det gav dig en smule ro i sindet!?

Mange knus Caroline

Anmeld

1. februar 2010

babyMark

Hejsa

Jeg kan sagtens forstå du bliver nervøs. Mere information på nettet er ikke nødvendigvis lig med mere ro i sjælen. Men først og fremmest - lyt til din krop og få læge/jordemoder til at tage dig alvorligt!! Selvom jeg selvfølgelig håber og tror på, at det bare er udflåd eller lignende...og det kan sagtens bare være fordi du er så langt henne og din krop bare generelt er ved at være belastet af kiloene...

Jeg har haft en uopdaget svangerskabsforgiftning, fordi jeg ingen af de normale symptomer havde. Set I bakspejlet var det mig, der havde ret. Alle troede at det var en maveinfektion, jeg havde - jeg blev sågar sendt hjem fra Skejby af en gammel garvet jordemoder, som bare sagde, at jeg trængte til at sove!

Jeg havde dog flimren for øjene og var almen dårlig....jeg endte med at føde ved AKS 40 +1 og var bagefter meget meget syg...men er kommet mig 100 procent.

De kunne have opdaget mit med en blodprøve i uge 38 - så få eventuelt din læge/jordemoder til at tage en blodprøve hvis du stadig er nervøs for det. Det er ikke standard procedure, men nogle gange er man bare ikke standard! De skal tjekke lever/nyretal i blodprøven...

Bare lige et indspark fra mig, som ville ønske jeg havde bedt lægen om en blodprøve....

Pøj pøj med det hele og  for at alt er som det skal være!!!

Anmeld

2. februar 2010

Sara.

Mange mange tak for alle jeres svar...... og til Caroline86 så jo det var også mig der oprettede indlægget med  hvad 1+a betyder.....

Jeg har stadig lidt protein i min urin, men det skulle vidst ikke have nogen betydning...

Men min jordemor var dog meget mere bekymret da jeg fortalte om opkast, svimmelhed osv... og hun ga mig besked på at slappe MEGET af og slet ikke måtte stresse eller noget......

Hun mente ikke det var svangerskabsforgiftning fordi jeg ikke har væske i kroppen eller forhøjet blodtryk..... men jeg skulle være opmærksom på tegnene.......

Og så skønnede hun baby til mere end lægen så det har gjort mig lidt mere tryg....

Men tusinde tak for jeres svar......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.