er jeg den eneste der synes det er svært at finde på hvad man skal servere til ungerne?
jeg ved ikke om pigerne er kræsne ... synes bare ofte de ikke gider spise det der kommer på bordet. lilja er mest alsidig i sin smag men spiser ikke særlig meget. luca er allermest interesseret i kød, ost og frugt. meget af det andet bliver spyttet ud. kartofler og fisk gider de slet ikke.
forleden lavede jeg lasagne og det synes de vistnok var godt. tænker det måske er bedre når maden er blandet sammen, som med lasagne, end når det er små stykker af det ene af det andet hver for sig?
er lidt frustreret for jeg bruger en del til på madlavning forgæves. er der noget jeg kan gøre anderledes? for man kan vel ikke udelukkende leve af frikadeller, majs og ananas ...
![]()

Er bange for jeg ikke har så mange råd at komme med. Herhjemme bøvler vi nemlig også rigtig meget med maden. Min tålmodighed er snart ved at være brugt. Der er snart ikke det mad vi ikke har prøvet at lave..... Der er åbenbart bare gode og dårlige dage mht hvad Niklas Emil gider at spise..... Han vil allerhelst bare ha sin elskede havregrød med bananmos på, rugbrød med smør (nogen gange med leverpostej) ostehaps, frugtstænger, æble, banan, soltørrede abriokoser og risengrød!
Når jeg laver lasagne er det som regel også et hit, men så pludselig er der dage hvor han bare nægter at spise det selvom det plejer at glide ned uden problemer....
Igår fik vi farserede porre med kartofler og tomatsovs samt bønner og gulerødder. Det var han helt vild med - Er spændt på om han gider at ha rester af det til aften - Man ved aldrig.....
Ej at forglemme Kristines mørbradgryde - Dét er både et stort hit hos Niklas Emil og forældrene, mums mums.
Vi må tit tvinge den første mundfuld i ham. Nogen gange viser det sig at han meget gerne vil ha det han smager. Andre gange spytter han det fluks ud igen, men smage på maden det SKAL han. Det er de heldigvis også gode til at gøre oppe i vuggestuen.
Pasta og kødsovs er næsten også altid godt.
Jeg tror desværre det er typisk børn at være besværlig når det drejer sig om mad.....
Rikke & Niklas Emil 25.09.2008