babysvøb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.436 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

SHERO

Liiige endnu et hurtig spørgsmål...

Min lille dreng på 14 dage har det med at blive meget urolig når han skal puttes, så har besluttet mig for at prøve et babysvøb, men ved ikke helt hvilket matriale det skal være i hvis det ikke skal blive for varmt...

Nogen der ved hvad der er bedst? og skal han have dyne over sig også, eller bare sove i svøb?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Vi svøber vores søn (6 måneder) ind i dynen, han har også et stort behov for at blive svøbt endnu. Det fungerer rigtig fint. Vi Folder den bare godt ned omkring ham i siderne og ellers hele vejen rundt kroppen.

Anmeld

30. januar 2010

Anja

Vi har altid bare brugt babydynen.

Lægger baby op mod et hjørne og så folder ender rundt om så et kræmmerhus.

Det har virket super godt og trygt på vores børn. Selvfølgelig skal de ikke have en masse lag tøj på under, men når først barnet sover kan man åbne bylten lidt op så det ikke er så varmt.

Anede faktisk ikke at man kunne få såkaldte svøb.

Anmeld

30. januar 2010

Pige2009

Jeg har et hjemmestrikket Mary-svøb til min datter, og det er bare et stort hit. Når hun bliver svøbt i det, falder hun helt til ro  Dynen ligger løst over.

Anmeld

30. januar 2010

tristansmor

jeg brugte også at svøbe Tristan meget, og når jeg gjorde det faldte han også helt til ro!

Anmeld

30. januar 2010

SHERO

Har også prøvet med babydynen, synes bare ikke det bliver "stramt" nok, han får altid armene fri og ligger og basker rundt, slår sutten ud af munden osv, har set en video på youtube om hvordan man svøber et barn, men aner simpelthen ikke hvad det skal gøres i, har et babytæppe jeg har hæklet i økologisk bomuld, men det er hæklet i firkanter med huller i, og er lidt bange for han får sine små fingre i klemme...

Har overvejet fleece, men tror bare det bliver meget varmt... Hmmm... bom bom bom...

Anmeld

30. januar 2010

Anja

Nu jeg lige tænker mig om, så husker jeg altså, at vi ofte har taget en stofble og nærmest bundet rundt om dynen for at holde svøbet på plads så armene ikke kunne komme fri. Har også nogle gange haft svøbt i stofbleen først også bagefter dynen.

Anmeld

30. januar 2010

SHERO

Anja skriver:

Nu jeg lige tænker mig om, så husker jeg altså, at vi ofte har taget en stofble og nærmest bundet rundt om dynen for at holde svøbet på plads så armene ikke kunne komme fri. Har også nogle gange haft svøbt i stofbleen først også bagefter dynen.

Jah nu jeg tænker over det synes også det var det de gjorde på sygehuset, eller de havde "babysvøb", men virkede egentlig bare som en lidt større stofble... det tror jeg jeg vil prøve. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.