TILLYKKE 
Jeg har en datter på tre, og venter barn nr. 2 til april.
Vi fortalte vores datter det efter NF, fordi min mave allerede der begyndte at bule ud - og jeg led af kvalme. Desuden havde hun ønsket sig en lillebror, så det var en glædelig nyhed for hende. Men det er meget lang tid for hende at vente....nu hvor der er 2 mdr. til termin, spørger hun med 2-3 dages mellemrum hvor lang tid der egentlig er til april... he he.
Vi er begyndt at købe tøj og småting til den lille, og der spørger jeg hende altid om hun vil være med til at vælge. Nogen dage vil hun gerne, andre gange har hun ikke tid. Så hun styrer selv hvor meget hun vil være med til.
Idag hentede vi et puslebord hjem, og det har hun hjulpet mig med at samle - mens vi har snakket om hvad det skal bruges til - og bagefter testede vi det, ved at skifte en af hendes bamser.
Vi har desuden en bog med Barbapapa, der hedder Babysitter. Det er en kort lille historie, hvor familien Barbapapa passer en lille baby. Så ser man hvordan den lille skal bades, skiftes, sove og lege. Den tager hun så frem og spørger om vi også skal gøre de ting med baby - det giver nogen hyggelige små snakke - og hun bliver forberedt på at der altså hører noget arbejde med når baby kommer.
Anmeld