Ulvemåne i aften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

oo

jeg sidder her og venter på at månen får bevæget sig op over skoven, så jeg kan komme ud og hyle lidt af den. Det er nemlig Ulvemåne i aften!

Januars fuldmåne ser 15% større ud og skinner 30% kraftigere end normalt, og derfor kaldte indianerne den for Ulvemåne.

Man kan også se Mars (vi har allerede været ude og kigge på den). Den ligner en stor orangefarvet stjerne. planet betyder "vandrestjerne".

(det er handy at have en naturvidenskabelig mand i den slags tilfælde og ellers kan I læse mere på http://videnskab.dk/composite-3769.htm)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

jeg sidder her og venter på at månen får bevæget sig op over skoven, så jeg kan komme ud og hyle lidt af den. Det er nemlig Ulvemåne i aften!

Januars fuldmåne ser 15% større ud og skinner 30% kraftigere end normalt, og derfor kaldte indianerne den for Ulvemåne.

Man kan også se Mars (vi har allerede været ude og kigge på den). Den ligner en stor orangefarvet stjerne. planet betyder "vandrestjerne".

(det er handy at have en naturvidenskabelig mand i den slags tilfælde og ellers kan I læse mere på http://videnskab.dk/composite-3769.htm)

Tak for tippet..

Vi skal da helt sikkert ud og kigge på dem!!!

Knus Lene

Anmeld

30. januar 2010

LinLin

Det er bare så flot når den er stoooor!

Hvilken retning skal man kigge i for at se mars?

(udover "opad" ;-) )

Anmeld

30. januar 2010

oo

Mor til David skriver:

Det er bare så flot når den er stoooor!

Hvilken retning skal man kigge i for at se mars?

(udover "opad" ;-) )

Mars hænger ligesom et stykke over månen. det ligner en kraftig stjerne, men den er nærmest orangefarvet

Anmeld

30. januar 2010

Diana...

Tak for tippet det må vi ud og se på om lidt når lille manden er puttet 

Knus Diana og Lucas 210209

Anmeld

30. januar 2010

MM1987

Tror jeg har fundet mars...så fin...

Men månen er blevet væk...er den for langt nede?? (bor midt inde i byen, så det er svært at se for nabo bygninger...

Anmeld

30. januar 2010

oo

Mia Maia skriver:

Tror jeg har fundet mars...så fin...

Men månen er blevet væk...er den for langt nede?? (bor midt inde i byen, så det er svært at se for nabo bygninger...

ja, den står nok stadig for lavt for dig så. den stod også for lavt for os indtil ved 7-tiden. jeg tror den var størst da den kom op ved halv seks tiden, for lige nu ser den relativt normal ud herhjemme

men ret sjovt at se mars med det blotte øje, ikk?

Anmeld

30. januar 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

ja, den står nok stadig for lavt for dig så. den stod også for lavt for os indtil ved 7-tiden. jeg tror den var størst da den kom op ved halv seks tiden, for lige nu ser den relativt normal ud herhjemme

men ret sjovt at se mars med det blotte øje, ikk?

Åh nej, havde håbet jeg kunne se den når vi skulle ud og gå aften tur...øv øv...

Men ja rimelig vildt, det troede jeg slet ikke man kunne - men jeg var ikke i tvivl efter de beskrivelse...

Anmeld

30. januar 2010

oo

Mia Maia skriver:

Åh nej, havde håbet jeg kunne se den når vi skulle ud og gå aften tur...øv øv...

Men ja rimelig vildt, det troede jeg slet ikke man kunne - men jeg var ikke i tvivl efter de beskrivelse...

hvis I en dag er i København, så skal I tjekke Rundetårns hjemmeside. Nogle gange har de åbent oppe i stjernetårnet om aftenen og deroppe har de en motherfucker kikkert. vi var deroppe en gang og kigge og man kan simpelthen se alle de små kratere og alting i månen, det er virkelig virkelig fantastisk!

Anmeld

30. januar 2010

MM1987

Tjuhl skriver:

hvis I en dag er i København, så skal I tjekke Rundetårns hjemmeside. Nogle gange har de åbent oppe i stjernetårnet om aftenen og deroppe har de en motherfucker kikkert. vi var deroppe en gang og kigge og man kan simpelthen se alle de små kratere og alting i månen, det er virkelig virkelig fantastisk!

Jamen det er vi da rimelig tit, min far bor i KBH...

Hmm, har været i rundetårn MANGE gange, men aldrig om aftenen...det vil jeg huske... Det er sikkert rigtig flot der oppe om aftenen, både ud over KBH og igennem kikkerten op i himlen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.