barsel.... kroner ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

262 visninger
1 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

mamalicious

Hej vi overvejer kraftigt kærllihedsbarn nr. 3men aner intet om de nuværende barselsregler!! - Er bange for at miste AL for mange penge!!

Jeg er kommunal ansat  - arbejder i børnehave!! - Nogen der kender noget til barselsregler for kommunalt ansatte ??- Får man barsel med løn ?? Hvor mange uger ?? Hvordan har I fået jeres barsel sat sammen ???

Tanker og håb om ønske opfyldt fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Mussen2

Jeg kender ikke jeres overenskomst, men det er der du skal se om der en nogen aftale om hvorlænge i evt. får løn under barsel. Jeg selv arbejder hos en arbejdsgiver uden overenskomst.

Derfor fik vi de "dårligst"betingerlser man kan får. Dvs. jeg fik 4 uger før termin med en sats som svarer til hvad arbejdsgiver får refunderet fra barselsfonden (som man er tvungen medlem af hvis man ikke er i overenskomst) det var ca 127 kr i timen mener jeg ?! Så omkring 22-25.000 pr. mv.

Efter termin fik jeg 20 uger (kan ikke huske om det var 24 uger) også med den sats. Herfter er det dag penge.....

Du kan i alt tage 14 uger (som kun er dine som mor) og 32 uger (som du kan dele som du vil med din mand) din mand har 2 uger som er hans.

Håber det var til at forstå spørg bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.