Min hund??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.141 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

LMM

Hej.

Vi har en dejlig hund på 4 år, der her de sidste tre uger har ændret adfær!

hun plejer at have lagt hår og plejer at blive lidt mærkelig/fraværrene og slet ikke lydig når håret bliver for langt (lyder lidt undeligt ) så vi klippede hende og håbede på at hun blev normal igen!! men lige modsat, nu sidder hun og ryster hele tiden!! har halen mellem benene og går meget rastløs frem og tilbage i suen og går hen foran mig og ryster, somom at jeg skal se det!!hun ryster rigtig meget ved høje lyder! hun høre slet ikke efter hvad der bliver sagt og er begyndt at tigge! og når jeg skælder ud bliver hun meget bange for mig!

Ved slet ikke hvad jeg skal gøre!!??

- kan det være fordi hun kan mærke at der snart kommer en lille ny??

- kan det være en vinterdep.??

- kan hun være blevet bange for mig?? (håber jeg ikke?))

Nogen der har prøvet det her?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

mariamiss6

Måske larmer verden og er blevet lidt kold, nu hvor du har klippet hende....

Du er hendes mor/flokleder, og hun søger din trøst og hjælp, derfor stiller hun sig foran dig når hun ryster....

Har i klippet hende MEGET kort i forhold til før????

Nu ved jeg jo ikke hvor langt henne du er, men det kan da godt tænkes hun kan mærke der er baby på vej, men det burde nu nok så vise sig tydeligst hvis du kun lige er blevet gravid, eller hvis du er virkelig tæt på fødsel, eller hvis du er slemt besværet af din graviditet, sådan at hun måske er nervøs og bange, på dine vegne...

Ellers ville jeg umiddelbart sige, at ja, din hund må fejle noget..... Hvis ikke der sker ændringer i hendes adfærd, når du ændre din hunde-pædagogik, så ville jeg klart smutte en tur forbi dyrlægen...
Det KAN jo være at de rystelser faktisk er en slags kramper, og når hun stikker halen mellem benene er der tydeligvis noget i vejen.
Hvis hun går rundt og er syg, eller har direkte ondt nogen steder, og derfor føler sig ængstelig, så er der jo en god grund til at stikke halen mellem benene....

Giv hende lidt ekstra kærlighed, ro, nus, og prøv at ændre din måde at være om hende på, så hun føler du er venlig, selvom du er bestemt i visse situationer...

Hvis hun ikke ændrer sin adfærd til det bedre, i løbet af ret kort tid (måske 1 uge - hvis det ikke bliver værre) eller hvis det bliver værre, uanset hvad du gør, så ville jeg klart bede om et meget grundigt tjek hos dyrlægen, og husk at spørge om de rystelser kan være en form for kramper..........

Anmeld

30. januar 2010

LMM

mariamiss6 skriver:

Måske larmer verden og er blevet lidt kold, nu hvor du har klippet hende....

Du er hendes mor/flokleder, og hun søger din trøst og hjælp, derfor stiller hun sig foran dig når hun ryster....

Har i klippet hende MEGET kort i forhold til før????

Nu ved jeg jo ikke hvor langt henne du er, men det kan da godt tænkes hun kan mærke der er baby på vej, men det burde nu nok så vise sig tydeligst hvis du kun lige er blevet gravid, eller hvis du er virkelig tæt på fødsel, eller hvis du er slemt besværet af din graviditet, sådan at hun måske er nervøs og bange, på dine vegne...

Ellers ville jeg umiddelbart sige, at ja, din hund må fejle noget..... Hvis ikke der sker ændringer i hendes adfærd, når du ændre din hunde-pædagogik, så ville jeg klart smutte en tur forbi dyrlægen...
Det KAN jo være at de rystelser faktisk er en slags kramper, og når hun stikker halen mellem benene er der tydeligvis noget i vejen.
Hvis hun går rundt og er syg, eller har direkte ondt nogen steder, og derfor føler sig ængstelig, så er der jo en god grund til at stikke halen mellem benene....

Giv hende lidt ekstra kærlighed, ro, nus, og prøv at ændre din måde at være om hende på, så hun føler du er venlig, selvom du er bestemt i visse situationer...

Hvis hun ikke ændrer sin adfærd til det bedre, i løbet af ret kort tid (måske 1 uge - hvis det ikke bliver værre) eller hvis det bliver værre, uanset hvad du gør, så ville jeg klart bede om et meget grundigt tjek hos dyrlægen, og husk at spørge om de rystelser kan være en form for kramper..........

Hun bliver klippet samme længde hver år, samme tid! og der plejer ikke være noget galt, hun plejet faktisk at blive mere nusset og kælen og høre efter hver gang!!

jeg har termin om ca tre uger, så tæt på nu, hun kan måske mærke at jeg har mine tanker et andet sted..

Kan det mon være at hun bliver utryk af at hendes rutiner er lidt ødelagt, for hun plejer jo at sove hele dagen i ro og fred og nu går jeg hjemme hele dagen!!??

Anmeld

30. januar 2010

mariamiss6

LMM skriver:

Hun bliver klippet samme længde hver år, samme tid! og der plejer ikke være noget galt, hun plejet faktisk at blive mere nusset og kælen og høre efter hver gang!!

jeg har termin om ca tre uger, så tæt på nu, hun kan måske mærke at jeg har mine tanker et andet sted..

Kan det mon være at hun bliver utryk af at hendes rutiner er lidt ødelagt, for hun plejer jo at sove hele dagen i ro og fred og nu går jeg hjemme hele dagen!!??

Rutiner - tjaaaah, jeg ville umiddelbart sige klart nej, men man skal jo aldrig sige aldrig....

Jeg tror noget er galt, men det kan jo altså meget nemt være noget forbigående.... altså slet ikke noget alvorligt.... Men du må prøve at holde øje med hende, og se hvornår hun ter sig mest unormalt. Altså forsøge at kæde situationer og reaktionsmønster sammen.

For eksempel har jeg lånehund en gang i mellem. hun blev syg med hjerneblødning for nogle år siden, og har siden været lidt anderledes end før. altså i starten var hun jo slet ikke sig selv, men nu er hun næsten helt sit gamle jeg igen...
Dog begyndte hun, fra en weekend til en anden (over sommeren har jeg hende rigtig mange weekender og gerne flere i træk) at blive nede i stuen, om aftenen inden jeg gik i seng. Før i tiden gik hun altid op og lagde sig på sit tæppe i mit soveværelse, og km så ned en gang i mellem og kiggede til mig, eller bad om at komme lidt ud. Hun plejer at gå op allerede ved 20-tiden.
Nåh men altså nærmest fra den ene dag til den anden, blev hun i stuen på et fåreskind, og lå og puttede sig som en slædehund, hele aftenen, lige til jeg selv gik i seng selvom det nogen gange var klokken røv om natten. Det ligner hende absolut ikke.

Anyways, jeg undrede mig over det, og først troede jeg det var fordi jeg havde en fremmed (for hende) mandlig gæst, lige efter ungernes far var flyttet. Så jeg troede hun holdt øje med at der ikke skete noget.
Siden gjorde hun det også når vi var alene, og jeg blev bange for, om hun var syg igen, så jeg holdt selv sagt rigtig meget øje med hende, fordi hun næsten døde sidste gang, af dehydrering.
Men i den sidste ende, fandt jeg faktisk ud af, at det eneste hun fejler er alderdom
Hun er blevet små stiv i bagparten, og derfor ligger hun og luner sig på det tykke får på gulvet, og gider så ikke slås med trappen, før hun er sikker på jeg også går i seng... Så hun er jo i virkeligheden bare blevet gammel og klog, og husker at passe på sin krop, ved ikke at spæne op og ned ad trapperne hele aftenen, som hun ellers plejer.
hun er i øvrigt en labrador, og er vidst omkring 8 år gammel.

Så altså det behøver jo ikke være noget vildt alvorligt... det kan jo bare være at der er sket en ændring i din opførsel, og udstråling, som du ikke selv er opmærksom på, og du så optræder mere negativ, depressiv, småsyg end du normalt gør, og hun så bekymrer sig. Eller hun kan selv være blevet lidt depri, eller føle sig syg, eller have ondt....

Anmeld

30. januar 2010

Sisley

Meget mærkeligt - have lige postet et indlæg, men nu er det forsvundet...

Jeg går altid til dyrlægen som det første, så evt. smerter kan blive udelukket!

Smasker hun eller slikker sig om munden, når hun stiller sig ved dig? Spiser og drikker hun og gider hun gå ture osv.? Hun skal vel ikke bare i løbetid?Måske er hun blevet forskrækket over noget mens hun har været alene hjemme. Der er mange muligheder og det er derfor jeg altd starter hos dyrlægen :-)

Anmeld

30. januar 2010

Dictes mor

Jeg vil råde dig til at tage hende til dyrlægen, det mener jeg, at man bør gøre, når ens hund ændrer adfærd i så høj grad som du har beskriver, for der kan være noget galt. Først tænkte jeg, at hun må fryse, men jeg bliver nu lidt i tvivl, for jeg synes godt nok, det lyder underligt. Og umiddelbart ville jeg få tjekket, om hun har ondt nogle steder, for det kan jo godt gøre at hun ryster og er bange. Og når hunde, der normalt er lydige pludselig ikke længere lystrer og gør ting, som de tidligere ikke gjorde, så plejer det altså at være et tegn på, at der er et eller andet galt, hvad enten de har ondt eller er lidt syge, så skal det altså tjekkes. Du må gerne lige holde opdateret om, hvordan det går med hende.

Anmeld

30. januar 2010

gittn

engang jeg klippet min hund blev han også meget bange bagefter han begynte at rystet, løb frem og tilbage og tisset indenfor. ham plejer ikke sige noget til det ellers. det gik over efter et døgns tid.

Tror godt de nogle gange kan bive lidt rundt på gylvet af det. Jeg ville nok lige ringe til dyrelægen hvis det ikke snart er blevet bedrer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.