Fodboldkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

886 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

TbCp

Jeg har planer om at lave en overraskelses kage til min svoger her i februar til hans fødselsdag.

Det skal være en fodbold... min første ide var bare at putte hvidt mmf udover og så skære sorte ud og sætte på... men kan det lade sig gøre på anden måde, altså tænker på at gør jeg det på den måde jeg først tænkte så kommer de sorte dele jo til at stå lidt ud.
Skal jeg evt. skære alle dele ud og sætte den sammen som et puslespil? 

TINA 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Mikkelmusen

Ja det tror jeg sagtens du kan gøre. Som du selv siger så stikker de nok til ud hvis du gør det som du først nævnte.

Jeg ville dog være nervøs for de ikke sad ordenlig fast, når det ikke er en hel flade.

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

Mikkelmusen skriver:

Ja det tror jeg sagtens du kan gøre. Som du selv siger så stikker de nok til ud hvis du gør det som du først nævnte.

Jeg ville dog være nervøs for de ikke sad ordenlig fast, når det ikke er en hel flade.

Ja det er også lidt det jeg er bange for hmmm

TINA 

Anmeld

29. januar 2010

Anasmor

Rul bare den sorte super tyndt ud, og de falder IKKE af hvis du klistrer dem på med meget lidt æggehvide .. bare rolig...

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

Anasmor skriver:

Rul bare den sorte super tyndt ud, og de falder IKKE af hvis du klistrer dem på med meget lidt æggehvide .. bare rolig...

Så kan det godt bare lægges ovenpå det hvide?

Kan den anden måde fungere? Altså med ligesom at lave et puslespil af de forskellige dele?

TINA 

Anmeld

29. januar 2010

Anasmor

Ville ikke selv gøre det da det sjældent kommer til at passe sammen.. rundingen i kagen (hvis du altså laver den som en "Marie") gør at det kommer til at knibe at få til at passe perfekt, og så ser det lidt mærkeligt ud at opsmøringen stikker ud mellem MMF stykkerne... men du kan rulle den sorte super super tyndt ud mellem to stykker bagepapir, skære dem til og så lægge dem på..

men husk at være varsom med æggehviden.. dyp en lille pensel, tør den af på kanten og pensl så med det der er tilbage... Super ærgeligt hvis den sorte mmf smitter af på den hvide.. Og det sker meget nemt hvis man ikke passer rigtigt godt på...

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

Anasmor skriver:

Ville ikke selv gøre det da det sjældent kommer til at passe sammen.. rundingen i kagen (hvis du altså laver den som en "Marie") gør at det kommer til at knibe at få til at passe perfekt, og så ser det lidt mærkeligt ud at opsmøringen stikker ud mellem MMF stykkerne... men du kan rulle den sorte super super tyndt ud mellem to stykker bagepapir, skære dem til og så lægge dem på..

men husk at være varsom med æggehviden.. dyp en lille pensel, tør den af på kanten og pensl så med det der er tilbage... Super ærgeligt hvis den sorte mmf smitter af på den hvide.. Og det sker meget nemt hvis man ikke passer rigtigt godt på...

Tak for råd

Det må blive sådan jeg gør så, kan godt se problemet i "puslespillet"

TINA 

Anmeld

29. januar 2010

Anasmor

det var så lidt Tina... Glad for at kunne hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.