Det der med veninder ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

324 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. januar 2010

Anonym trådstarter

Åh, girls - Jeg er i vildrede.

Jeg har en veninde som jeg har kendt i et nogle år efterhånden. Hun har altid været der får mig - Og dog ?!
Hun har dælme også taget røven på mig et par gange, og jeg har bare tilgivet, eller set igennem fingre med det.

F.eks. sagde hun ja til at "arbejde" til min svogers 40års fødselsdag. Det eneste hun skulle var at sørge for at fylde køleskabet med drikkevarer og rydde tallerkener og bestik væk, når det var brugt - Og hun fik 800kr. for det.
Da hun havde været der i 2 timer, blev hun "syg" og min mor kørte hende til toget, så hun kunne komme hjem. Hun skulle jo selvfølgelig ikke arbejde, når hun havde det skidt.
Jeg finder så ud af, dagen efter, at hun er taget hjem til en anden fest, og har drukket sig pisse fuld, og jeg blev sgu ret skuffet over hende - Hendes undskyldning var at hun havde fået det bedre i toget .. hm ?!

Nå, men derudover har jeg flere gange oplevet, når vi har været i byen at jeg faktisk har betalt for ALT, fordi hun pludselig ikke har kunne "finde" sit kort, men dagen efter ringer hun og fortæller om den her rigtig fede bluse hun har købt?

Jeg har over de sidste 6 måneder lånt hende i alt 1900kr. hvor jeg flere af gangene er blevet lovet at de vil blive overført mandagen efter - Men har jeg nogensinde set skyggen af de penge ? NEJ!!

Derudover passede hun min niece for noget tid siden, og min søster har siden da ringet og klaget over at der mangler penge i hendes sparebøtte og at hun mangler noget makeup.
Jeg vil selvfølgelig ikke blande mig - Det er jo en sag mellem dem, men jeg vil jo gerne tro på min søster, men jeg vil jo helst heller ikke tro, at min ellers så gode veninde stjæler?!

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med hende, for hun er der jo for mig, når jeg har brug for det. Hun støtter mig i alt med mit barn og det hele - Men jeg kan bare heller ikke blive ved med at se igennem fingre med de her ting.

Ved slet ikke hvad jeg ville med det her indlæg, jeg havde bare lige brug for at komme ud med det. Puuha, jeg synes det er svært!

God weekend til jer alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

JustAnotherName

Øv....

Det er ikke en "byld der er nem at prikke hul på" .....altså at skulle tage snakken med hende. Men helt ærligt, så tror jeg det er nødvendigt, for at der ikke skal ende med at være en masse løgne og fortielser, skuffelser og til sidst mistanker/misforståelser...

Men føj, det er træls at skulle til at have sådan en samtale.
Hvis du vælger at gøre det, tage snakken, så foreslår jeg at du siger til hende, at du NETOP vælger at komme til hende og snakke åbent om tingene FORDI du jo holder meget af hende .....få hende til at sænke paraderne, og forstå, at du virkelig er glad for Jeres venskab, og netop vælger at snakke åbent og ærligt med hende, fordi du ikke har lyst til at gå med disse tanker og bekymringer, og at du gerne vil være der for hende.

Desværre tror jeg bare ikke, at det er sådan lige til at ændre på.
Det er en rigtig kedelig adfærd. Men hvis det ER sådan hun er, så har du enten valget at leve med det - eller leve uden hende.

Hvad der så er det rigtige valg, det ved kun du.....!!!!

Anmeld

29. januar 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Åh, girls - Jeg er i vildrede.

Jeg har en veninde som jeg har kendt i et nogle år efterhånden. Hun har altid været der får mig - Og dog ?!
Hun har dælme også taget røven på mig et par gange, og jeg har bare tilgivet, eller set igennem fingre med det.

F.eks. sagde hun ja til at "arbejde" til min svogers 40års fødselsdag. Det eneste hun skulle var at sørge for at fylde køleskabet med drikkevarer og rydde tallerkener og bestik væk, når det var brugt - Og hun fik 800kr. for det.
Da hun havde været der i 2 timer, blev hun "syg" og min mor kørte hende til toget, så hun kunne komme hjem. Hun skulle jo selvfølgelig ikke arbejde, når hun havde det skidt.
Jeg finder så ud af, dagen efter, at hun er taget hjem til en anden fest, og har drukket sig pisse fuld, og jeg blev sgu ret skuffet over hende - Hendes undskyldning var at hun havde fået det bedre i toget .. hm ?!

Nå, men derudover har jeg flere gange oplevet, når vi har været i byen at jeg faktisk har betalt for ALT, fordi hun pludselig ikke har kunne "finde" sit kort, men dagen efter ringer hun og fortæller om den her rigtig fede bluse hun har købt?

Jeg har over de sidste 6 måneder lånt hende i alt 1900kr. hvor jeg flere af gangene er blevet lovet at de vil blive overført mandagen efter - Men har jeg nogensinde set skyggen af de penge ? NEJ!!

Derudover passede hun min niece for noget tid siden, og min søster har siden da ringet og klaget over at der mangler penge i hendes sparebøtte og at hun mangler noget makeup.
Jeg vil selvfølgelig ikke blande mig - Det er jo en sag mellem dem, men jeg vil jo gerne tro på min søster, men jeg vil jo helst heller ikke tro, at min ellers så gode veninde stjæler?!

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med hende, for hun er der jo for mig, når jeg har brug for det. Hun støtter mig i alt med mit barn og det hele - Men jeg kan bare heller ikke blive ved med at se igennem fingre med de her ting.

Ved slet ikke hvad jeg ville med det her indlæg, jeg havde bare lige brug for at komme ud med det. Puuha, jeg synes det er svært!

God weekend til jer alle.

synes ikke hun lyder som en særlig god veninde. hun lyder som en der ved du har brug for en at snakke med engang imellem og så ellers bare unytter dig.

jeg havde sagt jeg ville have mine penge og så havde jeg sagt det som det var og droppet kontakten. er sikkert på du kan finde en veninde der er mere værd at samle på.

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.