NF scanning. hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

BinaMor

har ikke prøvet det før men der står man blir kaldt ind til scanning og en snak? hvad er det for en snak?

lægger man bare som ved MD og blir scannet og så er det slut. eller sidder man og snakker også? venter man på at få risikotallet udenfor bagefter eller? kan man se baby bevæge sig når det er så tidligt (der uge 12)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Sofia24

gabriellasmor skriver:

har ikke prøvet det før men der står man blir kaldt ind til scanning og en snak? hvad er det for en snak?

lægger man bare som ved MD og blir scannet og så er det slut. eller sidder man og snakker også? venter man på at få risikotallet udenfor bagefter eller? kan man se baby bevæge sig når det er så tidligt (der uge 12)

Da vi var til NF i Odense blev jeg først scannet. Det varede ca 20 minutter, hvor vi så den lille bevæge sig, hjertet slå osv. Hende som scannede sagde at hun havde nogle ting som hun skulle se efter her til NF, så hvis hun var stille var det bare fordi hun koncentrerede sig - og vi skulle ikke blive bange/nervøse

Så efter de 20 minutter gik hun over til sin computer og tastede nogle mål fra bebs, samt tallene fra mine blodprøver - og vupti, så fik jeg et tal der hed 1:18586 mener jeg det var... Og det er en meget lav risiko.

Vi snakkede ikke som sådan, kun at alt var normalt og at vi kunne få en tid til MD-scanningen.

Håber det hjælper dig lidt!

Hvor skal du til scanning og hvornår?

Knus Sofia 14+3

Anmeld

29. januar 2010

BinaMor

Sofia24 skriver:

Da vi var til NF i Odense blev jeg først scannet. Det varede ca 20 minutter, hvor vi så den lille bevæge sig, hjertet slå osv. Hende som scannede sagde at hun havde nogle ting som hun skulle se efter her til NF, så hvis hun var stille var det bare fordi hun koncentrerede sig - og vi skulle ikke blive bange/nervøse

Så efter de 20 minutter gik hun over til sin computer og tastede nogle mål fra bebs, samt tallene fra mine blodprøver - og vupti, så fik jeg et tal der hed 1:18586 mener jeg det var... Og det er en meget lav risiko.

Vi snakkede ikke som sådan, kun at alt var normalt og at vi kunne få en tid til MD-scanningen.

Håber det hjælper dig lidt!

Hvor skal du til scanning og hvornår?

Knus Sofia 14+3

okay tak! det skal jeg d. 11 på holstebro sygehus. er temmelig spændt og nervøs. har en el. anden idé/marerit om at livmoren så er tom. sidst blev jeg scannet i uge 18 og der havde jeg i det mindste mave på og ku mærke spark så der vidste man jo det nok var ok derinde. hehe..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.