Folinsyre = Graviditet?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

ayus

Hejsa piger.. )

Jeg ville høre jer om nogle af jer, har prøvet/taget folinsyre ???
da i gik med tanker om at blive gravid???

hvis ja, tror I det har hjulpet?? eller??
erfaringer??

-jeg fik nemlig af vide, det var en stor hjælp!

venter svar fra jer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

LineD

Jeg tog Folinsyre under babyprøvningen, det anbefalede de jo :) Hvorvidt det hjalp os til en graviditet ved jeg ikke, men sidder med en kernesund og rask dreng i armene :)

Her skulle der have stået en signatur, som skulle vise hvor belæst og dybsindig jeg er....

Anmeld

29. januar 2010

oo

ja jeg tager folinsyre og har gjort det mere eller mindre i 3 år nu. folisyren hjælper ikke på graviditet, du skal tage folinsyre fordi der ellers er risiko for at din tidlige foster (før 8. uge tror jeg det er) kan udvikle neuralrørs-halløj halløj forkert. det er altså for at styrke det lille foster NÅR det er i maven og ikke en hjælp til at FÅ det i maven

Anmeld

29. januar 2010

Corn

Man bør tage folinsyre ca tre måneder før man planlægger graviditet og frem til (tror jeg) 12. uge.

Det er for at forebygge en defekt set hos spædbørn, hvor mor har manglet folinsyre.

Du bliver ikke nemmere/sværere gravid ved at tage det, hvis det er det du tænker

Anmeld

29. januar 2010

Gaya

ayus skriver:

Hejsa piger.. )

Jeg ville høre jer om nogle af jer, har prøvet/taget folinsyre ???
da i gik med tanker om at blive gravid???

hvis ja, tror I det har hjulpet?? eller??
erfaringer??

-jeg fik nemlig af vide, det var en stor hjælp!

venter svar fra jer...

Hej du

Folinsyre tages ikke for at øge chancerne for graviditet, men gør nogle vigtige ting for at undgå sygdomme/unormaliteter (kan ikke huske hvilke) hos dit kommende barn.

Jeg har taget folinsyre siden vi synes at nu var det tid til at stifte familie, men har holdt pauser da det har taget os 5 år at nå hertil....

-men som sagt hjælper folinsyre ikke til hurtigere graviditet.

Anmeld

30. januar 2010

Dictes mor

Som de andre siger, så er det ikke for at øge chancerne for graviditet, at man tager folinsyre, men for at mindske risikoen for kromosonfejl. Man anbefaler at tage folinsyre fra det øjeblik, man begynder at prøve. Så jeg synes da bestemt, at du skal tage det, og andre vitaminer er jo også godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.