Falsk positiv test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.948 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

anhj

Hej I kloge kvinder,

Jeg har idag taget en graviditetstest (4 dage før tid), og efter ca. 10 min. kom der en meget svag streg nr. 2. Jeg kan svagt ane den, hvis jeg vender og drejer testen - også i strakt arm?

Kan jeg mon være gravid - eller kan man teste falsk positivt?

/anhj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Mikkelmusen

Jeg tror ikke på falsk positiv. Men jeg ville nu prøve igen om nogle dage, og se om den ikke kommer inden for de der normale 3-5 min. Jo længere tid der går, jo mere burde dit HCG-niveau så stige, og stregen bliver meget tydeligere.

Anmeld

29. januar 2010

K&S

Jeg havde også kun en MEGET svag streg - jeg ringede til min læge og hans svar var : "er den positiv, så er den positiv" :-) den kan vise falsk negativ, men ikke falsk positiv...!

Anmeld

29. januar 2010

Gaya

anhj skriver:

Hej I kloge kvinder,

Jeg har idag taget en graviditetstest (4 dage før tid), og efter ca. 10 min. kom der en meget svag streg nr. 2. Jeg kan svagt ane den, hvis jeg vender og drejer testen - også i strakt arm?

/anhj

Jeg håber selvfølgelig for dig at den er positiv, meeeen de skriver jo på pakken hvornår man skal aflæse resultat og at man IKKE må gøre dette efter denne tids periode.
Dvs. at en test måske kan ligge og udvikle streger efter noget tid som så ikke er retvisende.

Jeg ville teste igen og ikke aflæse resultat efter anvist tid, og ellers gå til lægen......

Held og lykke herfra......;o)

Anmeld

29. januar 2010

Corn

anhj skriver:

Hej I kloge kvinder,

/anhj

en uge over tid, kunne jeg først frembringe en positiv test efter ca et kvarters ventetid...

Og at dømme efter maven, scanning og de gener der hører med, så er jeg helt sikkert gravid

Så jeg vil sige den er god nok

Majken 18+0

Anmeld

29. januar 2010

anhj

Uha, jeg er da også selv i tvivl! Håber at den er der denne gang, men tør ikke tro på noget endnu.

Jeg havde iøvrigt lidt mistanke inden, da jeg den sidste uge har været så træt hele tiden, at jeg næsten kunne sove hvor som helst. Det er jeg ikke lige vant til. Og samtidig har mit underliv føltes oppustet/spændt.

Jeg har før troet, at jeg var gravid pga. jeg gik over tid, men har ikke haft fornemmelser på den her måde før.

Nå, må væbne mig med tålmodighed og vente med at teste igen til om et par dage.

Knus anhj

Anmeld

29. januar 2010

oo

umiddelbart ville jeg sige at den er god nok, men test igen om en 2-3 dage, så skulle hcg gerne have fordoblet sig og du vil kunne få en tydeligere streg

jeg ved dog, at min veninde og hendes mand, midt i kampen om at få et barn, begge tog en graviditetstest (ja, man har kun det sjov man selv laver ) og hendes var negativ mens hans var svagt positiv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.