Kan voksne få "børneeksem"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.695 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

TbCp

Jeg har fået det grimmeste udslet på min ene arm, lige der hvor man bøjer armen.
Jeg led en del af børneeksem som barn, men kan det godt komme igen når man er voksen?

Vi var igår ude og købe neutral sæbe mv, for at det ihvertfald ikke skal være det der er problemet.

Og hvis det er en slags børneeksem, hvad kan jeg  så smøre det med? 
Har her til morgen smurt det med A-derma exomega, men syntes det sved  

TINA 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Mimbi

Hej

Er ikke lige klar over om det kan komme igen når man bliver voksen, men jeg har selv havt børneeksem da jeg var lille og har nú udviklet psoriasis men min mor plejede at smørre decobal på mit børneeksem, både hos mig og min søster

Har ellers set en reklame på tv'et der hedder dexem (fås på apoteket) som skulle være for eksem

Knus

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Jeg har fået det grimmeste udslet på min ene arm, lige der hvor man bøjer armen.
Jeg led en del af børneeksem som barn, men kan det godt komme igen når man er voksen?

Vi var igår ude og købe neutral sæbe mv, for at det ihvertfald ikke skal være det der er problemet.

Og hvis det er en slags børneeksem, hvad kan jeg  så smøre det med? 
Har her til morgen smurt det med A-derma exomega, men syntes det sved  

TINA 

25 % får det igen i 20-30 års alderen...står en masse her:

http://www.atopiskeksemforening.dk/gpage.html

Knus..

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

Maibritt skriver:

Hej

Er ikke lige klar over om det kan komme igen når man bliver voksen, men jeg har selv havt børneeksem da jeg var lille og har nú udviklet psoriasis men min mor plejede at smørre decobal på mit børneeksem, både hos mig og min søster

Har ellers set en reklame på tv'et der hedder dexem (fås på apoteket) som skulle være for eksem

Knus

Håber ikke det er det jeg er ved at udvikle så 

Måske er det fordi jeg ikke kan tåle børn 

Hilsen Tina - dagplejer

TINA 

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

Eva skriver:

25 % får det igen i 20-30 års alderen...står en masse her:

http://www.atopiskeksemforening.dk/gpage.html

Knus..

Tak for det, det må jeg lige ind og kigge på

TINA 

Anmeld

29. januar 2010

Sara.

Jeg havde det rigtig meget som barn... og det er aldrig forsvundet... nu er jeg 23, snart 24 og har det på mine arme engang i mellem........ så ja desværre selvom det hedder børneeksem

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

lærkes_mor skriver:

Jeg havde det rigtig meget som barn... og det er aldrig forsvundet... nu er jeg 23, snart 24 og har det på mine arme engang i mellem........ så ja desværre selvom det hedder børneeksem

Atopisk eksem hedder det vidst...

Anmeld

29. januar 2010

Misjelle

Jeg har børneeksem eller atopisk eksem som det hedder hos voksne, hvis det er det er der ikke så meget at gøre andet end gode råd.

Jeg smører det i avene trixera creme fra apoteket, tager ikke for varme bade, undgår for meget parfume i sæber osv. undgår uld. Dette er ikke dokumenteret endnu, men min hudlæge fortalte mig at man forskede i at mælk og æg også havde dårlig indflydelse på atopisk eksem (dette holder jeg mig dog ikke fra).

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

Misjelle skriver:

Jeg har børneeksem eller atopisk eksem som det hedder hos voksne, hvis det er det er der ikke så meget at gøre andet end gode råd.

Jeg smører det i avene trixera creme fra apoteket, tager ikke for varme bade, undgår for meget parfume i sæber osv. undgår uld. Dette er ikke dokumenteret endnu, men min hudlæge fortalte mig at man forskede i at mælk og æg også havde dårlig indflydelse på atopisk eksem (dette holder jeg mig dog ikke fra).

Uha den med de varme bade bliver svær at undvære Jo varmere jo bedre

TINA 

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

1000 tak for jeres svar, jeg smutter en tur forbi apoteket idag og får købt noget god creme og håber så det kan hjælpe.

TINA 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.