Legetøjsdag eller legetøj alle dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
8 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

Honningblomst

Hej piger...

Kunne godt tænke mig at høre hvordan det er der hvor Jeres børn passes.

I vores bh måtte de have med så meget de ville, nu går Bertram i sfo og der er der så legetøjsdag en gang om måneden.

han har så i dag selv valgt hvad han ville have med og er glad gået afsted med Nintendo og spil.

Må Jeres have legetøj med og når de må, bestemmer de så selv hvad de vil have med?

Konrad starter igen i bh om 5 uger efter 10 mdr. orlov, og der ved jeg faktisk ikke hvordan det er...men hans to dukker og en nusser, det håber jeg dog han må tage med...

KNus Eva...med tandpine IGEN!!

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

mor_sabina

Eva skriver:

Hej piger...

I vores bh måtte de have med så meget de ville, nu går Bertram i sfo og der er der så legetøjsdag en gang om måneden.

han har så i dag selv valgt hvad han ville have med og er glad gået afsted med Nintendo og spil.

Må Jeres have legetøj med og når de må, bestemmer de så selv hvad de vil have med?

Konrad starter igen i bh om 5 uger efter 10 mdr. orlov, og der ved jeg faktisk ikke hvordan det er...men hans to dukker og en nusser, det håber jeg dog han må tage med...

Jeg synes der er rigtig mange positive ting i legetøjdag, det er mere specielt den dag, der er ikke så mange ting at holde styr på for de voksne fx.

Der hvor jeg arbejdede var det en dag om ugen, og det var sgu svært nok at holde styr på tingene der.

Je er nok mest for 1. dag om måneden.

Anmeld

29. januar 2010

LotteGabriella

Eva skriver:

Hej piger...

Nu er Daniella i DP og der må man ha' det med man vil, man skal dog også lade de andre børn lege med det (hvis man lægger det fra sig), hvis de vil det

Anmeld

29. januar 2010

Pia.

I Mads børnehave er det den sidste frredag i mdr. det er ret nyt - før i tiden måtte de tage med hvad de ville og hvornår de ville, men det tog overhånd og børnene begyndte at "købe" hinanden.

Så det fungere fint med sidste fredag i mdr. der har de legetøjs og klædeud dag.

I Milles sfo - må de selv bestemme, der må de have med når de har lyst, men ALT er på eget ansvar.

Anmeld

29. januar 2010

TbCp

Liva går i dagpleje og jeg ved faktisk ikke om de må have noget med... Hun har altid sin sovebamse med, men den står på en kommode til hun skal sove.
Tror ikke det ville gå med "legetøjsdage" når de er så små, ihvertfald er Liva meget i "DET ER MIIIIIN" alderen lige nu  

TINA 

Anmeld

29. januar 2010

Mumto3

Jeg har to børn der går i børnehave, men i to forskellige. I begge børnehave må man slet ikke have legetøj med, overhovedet!!! -og jeg er VILD med det!!!

Ingen konkurrence om hvem der har hvad, ikke noget med at mine børn bliver introduceret til skrammel-legetøj som de så gerne vil have, for det har alle de andre. Ikke´noget med legetøj der bliver væk eller går i stykker, ikke noget med at blive drillet med at man har noget 'forkert' legetøj med (det oplevede vores nabos dreng, den første gang der var legetøjsdag i hans børnehave. Han anede jo ikke hvad der var 'in' at have med)

Jeg kan slet ikke se nogen grund til hvorfor man skal slæbe sit eget legetøj med i en institution

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Jeg har to børn der går i børnehave, men i to forskellige. I begge børnehave må man slet ikke have legetøj med, overhovedet!!! -og jeg er VILD med det!!!

Ingen konkurrence om hvem der har hvad, ikke noget med at mine børn bliver introduceret til skrammel-legetøj som de så gerne vil have, for det har alle de andre. Ikke´noget med legetøj der bliver væk eller går i stykker, ikke noget med at blive drillet med at man har noget 'forkert' legetøj med (det oplevede vores nabos dreng, den første gang der var legetøjsdag i hans børnehave. Han anede jo ikke hvad der var 'in' at have med)

Jeg kan slet ikke se nogen grund til hvorfor man skal slæbe sit eget legetøj med i en institution

Har du prøvet at de måtte...for jeg må sige jeg på ingen måde overhoved kan nikke genkendende til det du beskriver....

Og jeg kan se masser af grunde til at have med...masser..

Anmeld

29. januar 2010

vatten

I Mathias institution, må de have legetøj med hver dag, og endda låne institutionens legetøj med hjem. Det skal bare afleveres tilbage dagen efter.

Ungerne behøver ikke dele deres legetøj, men hvis de ikke selv bruger det og andre vil, må de gerne lægge det i deres rum, så det ikke er i brug. Det er deres eget ansvar at holde styr på det, og personalet holder ikke øje med det.

Det fungerer vildt godt synes jeg. Det er rigtigt fint, at de kan have deres legetøj for sig selv uden at dele. Nogle børn bruger det jo som en slags tryghed hjemmefra, og så er det fint, at bare fordi de ikke gider sidde med bamsen, betyder det ikke, at alle andre skal lege med den. Eneste minus er, at man lige skal bruge 15 min på at lede alle legetøjskasse igennem efter den elskede politibil engang imellem

Anmeld

29. januar 2010

vatten

Forresten betyder det, at de må have legetøj med hver dag, at der sjældent er nogle, der har det med.

Det sker vel en gang om ugen, at jeg ser et enkelt eller to børn have noget med. Så jeg er ikke bange for, at de begynder at drille hinanden med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.