Rugbrød med kerner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.226 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Mussen2

Hvornår må de få rugbrød med kerner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Lone Jakobsen

det må de vel når de får lidt flere tænder har faktisk tænkt på det samme og kan bare ikke huske det.

Rasmus har 2 tænder men får kun rugbrød uden kerner. de andre har fået alm. rugbrød fra omkring 8-10 mdr. men ved ikke hvad reglerne siger

Anmeld

28. januar 2010

Gittemor09

Muttien skriver:

Hvornår må de få rugbrød med kerner?

tror det afhænger af hvordan de kan fordøje det..!! min niece på 9 mdr. får med kerner, og har fået det længe...

men prøv at hør sundhedsplejersken ad..!!

Anmeld

28. januar 2010

Miamaja

Mmmmm rugbrod med kerner. GUF! Jeg savner dansk rugbrod.. ok tilbage til sprogsmaalet..jeg gav min kerner som 8 maaneder gammel. det tog han fint imod.

Anmeld

28. januar 2010

Misjelle

min søn har spist rugbrød med kerner siden han var 7 mdr. han har stadig kun 2 tænder

Anmeld

28. januar 2010

BOBS

Når barnet omkring 8 måneders alderen tygger godt, kan det få rugbrød og andet blødt brød uden hele kerner, såsom grahamsbrød, sigtebrød og landbrød. Giv barnet brød som vejer tungt i hånden. Jo mere vægt, der er i brødet, jo bedre mætter det. Barnet kan desuden begynde at få ris og pasta, der ligesom kartofler mætter godt (sundhedsstyrelsen)

det er noget med at de endnu ikke kan fordøje kernerne, og ingen "glæde" har af dem..men hvornår det så er ved jeg ikke...men altså giver min på et år nogle gange med og nogle gange uden... og kerner kommer som regel med ud hele.

I'm Gassy ...undskyld måtte bare lige prøve den 

Anmeld

29. januar 2010

katrine26

Jeg mener som hovederegl så må de få med kerne når de er et år. det er noget med deres fordøjlelsesystem.

Sådan hedder reglen i hvertilfaldt på mit arbejde uden kerne under et år med kerner over et år.

katrine26

Anmeld

30. januar 2010

Mussen2

Min datter har ingen tænder - men "tygger" rigtig godt. HUn får grov mad , rugbrødshapsere osv. Men er i tvivl om hvorfor de ikke må få kerner før, er det skidt for deres system eller får de det i gal hals eller......

Hvad nu hvis hun ikke får tænde forløbig (jeg selv var tandløs indtil jeg var et år)

Anmeld

30. januar 2010

Mussen2

glemte lige: hun bliver 8 mdr inden længe

Anmeld

30. januar 2010

gustavemil1

Børn under 3 år kan ikke fordøje kernerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.