Rå fisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.780 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Sofia24

Hej Piger!

Jeg er gravid 14+2 og har en lille forespørgsel...

Jeg har ALDRIG smagt sushi, men kæresten og jeg har længe snakket om at prøve det...

Jeg har også fået mega lyst til det nu... Tror jeg da

Men må jeg det? Spise det rå fisk som jo er i sushi?

Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

hej :)

Ja altså ville sige at jeg spiste det engang i mellem, da det simpelthen smager så godt!! :D men lavde det dog selv, og spiste kun det man "måtte" spise i dem.. heh

men de fraråder jo skalddyr og det er der jo i nogle sushiruller, og så skal det vist være nedfrosset først..

men fandt et link, hvor du kan læse om det:

http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/support/expertarticle/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.support.safe.dk_babyklub_article_21515

knus cille

Lilypie - (NaR0)

Anmeld

28. januar 2010

MM1987

Mener at alt rå fisk skal være frosset ned - det er et lovkrav til sushibarer i DK...netop for at undgå bakterier...

Jeg var nemlig også bange for at jeg skulle undvære sushi...for det smager vild godt...

Held og lykke med jeres jomfru-rejse ind i sushi universet - men pas på det er en dyr "vane"...

Anmeld

28. januar 2010

msax

Du må gerne spise sushi  - det fik jeg i hvert fald af vide. Så længe fisken har været frossen i 24 timer, og det er lovkrav til sushibarer.

Havde ikke hørt man ikke må spise skalddyr. Er der nogen speciel grund til det?

Anmeld

28. januar 2010

NoName

msax skriver:

Du må gerne spise sushi  - det fik jeg i hvert fald af vide. Så længe fisken har været frossen i 24 timer, og det er lovkrav til sushibarer.

Har også hørt at man ikke må få for meget skaldyr og laks(og rovfisk). Det er noget med at de er fyldt med tungmetaller og det er ikke så godt for bebsen...

Spiser dog stadig lidt af det, men ikke så meget som jeg gerne ville.

NoName 14+1 - der savner en kæmpe rejemad med kaviar og hele pivtøjet

Anmeld

1. februar 2010

Sofia24

1000 tak for alle Jeres svar!

Fredag blev dagen hvor vi så prøvede at købe sushi - på en rigtig sushi-restaurant naturligvis

Jeg må nok indrømme, at det ikke lige var/er min kop te... Så det kommer vi nok ikke lige til at købe igen...

Anmeld

2. februar 2010

siw84

du må gerne spise rå fisk.. bare det har været nedfrosset i min 24 timer, da der kan være en orm ( som jeg pt. ikke lige kan huske hvad hedder ) som man kan blive alvorligt syg af, derfor det er lovkrav til ALLE restauranter der serverer rå fisk at det skal være frosset ned først..

man anbefaler ikke at spise mere end 100g om ugen af: tun, helleflynder,sværdfisk, sildehaj, gedde, aborre, sandart, oliefisk(escolar) og rokke. Da disse fisk kan indeholde kviksølv mm. og det har intet med at gøre om det er på dåse eller ej..

og så højst 125g ØSTERSØLAKS én gang om måneden da den indeholder dioxiner.. så hvis du vil spise laks vil jeg så råde dig til nordsølaks fx...

så god fiske spisning

siw 36+3

Anmeld

2. februar 2010

N&J

msax skriver:

Det samme har jeg hørt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.