mayapigen skriver:
Hejsa
Jeg er glad for at høre om din gode oplevelse. Jeg skal dog først til fødselforberedelse i Marts - og er i uge 20 nu. Jeg tænkte det var bedre hvor længer man var henne... Jeg vil bare lige høre hvor langt henne de er på dit hold, og om du tror du jeg burde melde mig til tidliger? (der går flere hold.)
Mange hilsner Maya
Vi er 4 på mit hold - så det er ret intensivt.
Der var en i uge 18, en i uge 21, og 2 i uge 22.
Jeg er i uge 22.
Jeg har haft en del gener med symfysen (den knogle der sidder i skridtet) hvor der sidder noget brusk imellem to knogler der giver sig, og det gør nas!!! Jeg kunne godt have brugt den viden jeg har nu om symfyse og bækkensmerter før uge 14, fordi det var der jeg mærkede rigtig meget til det. Men igen, det er jo en vurderingssag.
Jeg var desværre unødvendig nervøs om der "mon var noget galt", men det var blot symfyseknoglen der brokkede sig, og gav sig lidt. Det kan være ekstremt smertefuldt skal det hilses og sige.
Ligeledes snakkede vi om plukveer som jeg også har haft et par gange, hvor de andre kom med input med hvad de havde gjort når de havde dem. Det er jo langt fra alle der har gener, og endnu færre der oplever at have de samme.
En havde kvalme igen, en anden ondt i ryggen, en tredie følte baby lave koldbøtter i maven om natten og ku ikke sove.. osv.
Alt det du skriver om herinde har du mulighed for på mit hold at få spurgt om. Selvom personlige erfaringer også er dejlige, så bliver jeg mest tryg af at høre jordemoderens råd og at "det er ok, bare tag det roligt"... :-)
Og så fik vi lov at høre hjertelyd, bare 1 minut hver - men det er bare det HELE værd og jeg har været euforisk hele dagen over at høre hendes hjerte banke derinde. Det gør mig lykkelig, allerdybest inde.