Hvordan regner man lige fradrag, trækprocent ud... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.446 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Mira0911

Hvordan er det lige man gør det?

Altså, man tager bruttolønnen, og så skal der trækkes skat fra og sit personlige fradrag..

Nogen der ved hvordan man lige gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Ina33

Hejsa

Jeg er i øjeblikket ved at tage en bachelor i finans. Jeg har et skatteberegningsskema (jeg selv har lavet).

Det er faktisk ret indviklet, så jeg tror ikke selv du kan gøre det.

Mon ikke du kan få dem i banken til at hjælpe dig med at udregne dit rådighedsbeløb?

Du må endelig skrive igen, hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Louise

Anmeld

28. januar 2010

Mira0911

Loppe skriver:

Hejsa

Jeg er i øjeblikket ved at tage en bachelor i finans. Jeg har et skatteberegningsskema (jeg selv har lavet).

Det er faktisk ret indviklet, så jeg tror ikke selv du kan gøre det.

Mon ikke du kan få dem i banken til at hjælpe dig med at udregne dit rådighedsbeløb?

Du må endelig skrive igen, hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Louise

Jeg skal bare lige regne ud, hvor meget jeg kan regne med at få udbetalt netto løn fra kommunen... Nogen siger at kontanthjælpen er steget og andre siger den ikke er...

Har lige været inde og kigge på mit fradrag og trækprocent.. For de er ændret nemlig..

Anmeld

28. januar 2010

Ina33

okay, men altså måske kan du få et nogenlunde billede ved at tage bruttobeløbet, trække dit fradrag fra. Og herefter trække skatten fra.

Til sidst skal du jo så lægge det beløb du har efter skatten til dit fradrag.

Var det til at forstå?

Ellers må du sige til, jeg kan sagtens hjælpe dig...

Anmeld

28. januar 2010

MorTilSnartFire <3

MoarJ skriver:

Jeg skal bare lige regne ud, hvor meget jeg kan regne med at få udbetalt netto løn fra kommunen... Nogen siger at kontanthjælpen er steget og andre siger den ikke er...

Har lige været inde og kigge på mit fradrag og trækprocent.. For de er ændret nemlig..

Er kontanthjælpen steget???? Jeg er selv på kontanthjælp/sygemeldt på kontanthjælp og jeg har ikke hørt noget om den skulle være steget.. Burde vi ikke have fået det at vide på en eller anden måde?

Undskyld jeg lige spørger - var jo ikke det du spurgte om råds om

Jeg kan desværre ikke lige huske hvordan man gør, men er det ikke noget med du tager Bruttobeløbet minus dit fragdrag og minus 48% (skatten hvis den er på det) og så lægger dit fragdrag på igen???

Sorry, er ikke sikker

Knus!

Anmeld

28. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Loppe skriver:

okay, men altså måske kan du få et nogenlunde billede ved at tage bruttobeløbet, trække dit fradrag fra. Og herefter trække skatten fra.

Var det til at forstå?

Jaja, det var sådan det var!! På den måde kan du vidst få et nogenlunde beløb

Anmeld

28. januar 2010

Mira0911

Loppe skriver:

Var det til at forstå?

Okey så...

Kan du ikke lige stille et eksempel op? Mente bare man skulle * i noget af det...

Anmeld

28. januar 2010

SmørBlomstens Mor

Bruttoløn: 10.500,-

Fradrag: 4200,-

Trækprocent: 40 %

Så ville jeg stille det op sådan her: 

10500 - 4200 = 6300

6300 * 0,40 =  2520 som så er det skat der betales om måneden.

10.500 - 2520 = 7980,- som så er det udbetalte om måneden

Sådan gør jeg, men der findes sikkert en lettere måde at gøre det på  

Anmeld

28. januar 2010

Mira0911

Sabrina17 skriver:

Er kontanthjælpen steget???? Jeg er selv på kontanthjælp/sygemeldt på kontanthjælp og jeg har ikke hørt noget om den skulle være steget.. Burde vi ikke have fået det at vide på en eller anden måde?

Undskyld jeg lige spørger - var jo ikke det du spurgte om råds om

Jeg kan desværre ikke lige huske hvordan man gør, men er det ikke noget med du tager Bruttobeløbet minus dit fragdrag og minus 48% (skatten hvis den er på det) og så lægger dit fragdrag på igen???

Sorry, er ikke sikker

Knus!

Jeg har heller ikke hørt noget fra kommunen selv... Har set det på denne side, om man kan regne med at det er i alle kommuner, ved jeg ikke... Men det burde og være sådan...

Satser

Anmeld

28. januar 2010

Anita80

Hmm

Løn - fradrag (normalt minus AM-bidrag men det betaler man ikke på kontanthjælp)

Så * med din trækprocent, træk det fra ovenstående og lægge fradrag til.

EX.

10000 - 4000 = 6000

6000*0,38 =2280

6000-2280 =3720

3720 + 4000 = 7720

Sådan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.