Godmorgen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

JustAnotherName

Ja, herhjemme fik vi sovet fra 00:50 - 02:33 .......god 1½ times tid.
Det burde da også være alt så rigeligt nok 

Det er hverken første, anden eller trejde gang, at jeg har måtte overgive mig til sidst, og stå op midt om natten med Celina, for så at smide hende i barnevognen klokken 7 om morgenen. Dérude sover hun godt!
Idag kæmpede vi en brag kamp for søvnen indtil klokken halv fire.
Men Bianca har jo også brug for en udhvilet forældre, så jeg forlod soveværelset med en alt for kvik baby, så farmand i det mindste kan få lidt søvn .....og Celina's kvikhed var til trods for, at hun var oppe igår aftes fra klokken 20:15 - 00:50 - Så hun VAR mega træt.

Jeg forstår det ikke rigtigt....
Bleen er tør, maven er fuld, der er kys og kram og alle gode grunde til at sove. Men hun vågner efter så kort tids søvn. WHY!!???

Jeg ved at der er 2 fortænder på vej i overmunden, men kan de VIRKELIG være årsagen til denne natte-tortur ??

Det skal dog også lige tilføjes, at Celina egentlig altid har været ret elendig til at sove om natten ...med mindre hun putter med mor.
Men der er nætter, hvor end mor-putteriet heller ikke kan gøre det.

Vi får besøg af SP'en hér til formiddag. Hun skal lave BOEL-test på Celina. Så må jeg jo høre hende ad, om der er fif eller forslag til, hvordan vi får Celina til at sove bedre og længere tid om natten. Det er jo som sagt ingen problem i barnevognen om dagen. Men om aftenen er hun sååå længe om at finde ro, og overgiver sig ikke efter flere timers forsøg, hvis jeg prøver at putte hende i egen seng for sig selv ...nej nej, hun VIL putte sammen med mor.
......Egentlig ved jeg godt, at det måske blot kræver noget standhaftighed fra min side - at jeg er vedholdende - og så vil hun vel til sidst forstå og lære at sove for sig selv (gid vi havde et værelse til hende, men det er ikke fikset endnu) .....akke ja.....

Men når først man ER oppe og igang, så går det jo alt sammen alligevel.
Men før elelr siden, så skal der andre boller på suppen. Dette fungerer jo heller ikke, når en dag min barsel slutter ...puha da da!

Lige til slut skal der da lige vedhæftes et par billeder af tyranen, som blev taget igår aftes, inden vi gik i seng.

GOD MORGEN TIL JER ALLE !!!!  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

JustAnotherName

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. januar 2010

anna-jonas

Tjaaa...................Katrine, hun ser jo egentligt meget tilforladelig ud, ikke??Tænk at der kan være så meget ballade, i sådan et lille væsen.

Ida sover igennem, efter hun er stoppet med at ville ammes...............så der har vi vist ingen klager. Men Anna derimod..................hun kan være et sandt mareridt ( har altid været det). Lige nu er hun syg..................og ligger lige på vippen, til at vi skal indlægges med hende. Hun har siden i går, haft voldsom bronkitis og astma................og har overskredet dagsdosis med medicinen. Så herhjemme er det heller ikke blever til meget søvn..........................

Husk at få en middagslur med Celina i dag.

Knus Mette

Anmeld

28. januar 2010

TbCp

Åhhh suk, ja så glæder man sig altså over at man har barsel ik!!!

Anmeld

28. januar 2010

Jannie Thorup

Puha, det lyder som en hård omgang.

Vi har lidt a la samme problemer herhjemme. Det er noget værre noget. Olivia er begyndt kun at sove halve timer af gangen og helst kun to gange i løbet af dagen. Og der skal bre bruges langt tid på at få hende til at falde i søvn.

Om aftenen er hun god til at falde i søvn, men så vågner hun klokken to tre eller fire og synes at natten er forbi. Puhadada

Jeg forstår godt, at du er udmattet. Men ja, hurra for barsel. Så må vi håbe det engang får en ende og at ungerne lære at sove.

Anmeld

28. januar 2010

Jannie Thorup

Hvor ser hun for øvrigt superdejlig ud.

De ligner aldrig ballademagere når man lige ser dem. hehe

Anmeld

28. januar 2010

ChatH

Øv for nogen nætter da.. Vi havde samme problem med emma-Sophie i en periode men det viste sig at det var fordi hun havde væske på ørerne, måske det er værd at tjekke?

Håber i snart får bedre nætter.

Chatarina

Anmeld

28. januar 2010

msax

jeg føler med dig - det er så hårst når man ikke får sovet og bare er SKIDE træt.

Herhjemme kan tænder godt holde Mille vågen nærmest en hel nat, mens hun sover fint om dagen. Vi havde en nattetur mellem mandag og tirsdag og igår onsdag så jeg en fin lille tand i undermunden - og jeg er ikke i tvivl om at det er den der har holdt hende vågen. Og det er nu rarest når man ved hvad der har været skyld i den dårlige nattesøvn.

Mille sover også inde ved os og er den sidste måned blevet puttet i sin egen seng - uden problemer. Hun sover længere tid af gangen nu inden hun "vågner" og skal have sutten. Måske var vi heldige, men det tog kun to aftener at lære hende at falde i søvn selv. Det var nogle lange aftener hvor vi var inde og ligge hende ned mange gange og sige pænt godnat. Men nu er det bare skønt at kunne ligge hende ind og synge en godnat sang også er hun væk. Hvis du magter det kan jeg kun anbefale at tage kampen op.

SMIL Mette

Anmeld

28. januar 2010

JustAnotherName

TAK FOR JERES SVAR 

Jeg fik en snak med sundhedsplejersken omkring søvn, og dét at lære at kunne trøste sig selv og lære at sove alene.

Celina har et ENORMT STORT behov for at blive holdt om, nusset, ligge tæt og mærke at man er hos hende. Sådan har hun altid været (lidt modsat sin storesøster). Og det kommer så endnu mere til udtryk, når vi forlanger at hun skal ligge alene og sove.

Hun skal simpelthen mærke at vi mener det, og lære at det er okay.

Jeg tror vi starter projekt "sov i egen seng" fra på mandag.
Der kommer Kenneth hjem fra døgnvagt, og har fri i en uge.
Så er vi to til at hold hinanden oppe på det, og til at skiftes om turene. For når man er alene om det, så kører man hurtigere træt og opgiver igen.
Hun er en stædig krabat, som kan blive ved i TIMEVIS uden at overgive sig. Selvom hun er banke-hamrende træt, så protesterer hun videre... Så det kræver en indsats.
Sp'en sagde, at vi nok godt kunne forvente at det kunne tage 5 aftener eller lignende, når hun er så standhaftig en lille pige.

Så vores plan hedder umiddelbart at vi starter "kampen" fra på mandag.
Så håber jeg bare, at det bliver til alles bedste, og at Celina hurtigt vil finde ud af, at det er OK at ligge alene og sove om aftenen/natten. Jeg vil dog ikke forvente, at hun bare sover igennem med det samme. Men bare dét at kunne få aftenen alene uden børn, vil gøre en stor forskel.

Det vil være bedre for Celina.
Og også bedre for far og mor.

.....og ja, så bliver der sikkert en masse uro igen, når engang hun skal starte i dagpleje eller vuggestue. Men dét gider vi ikke lige spekulere over lige nu.

Hun får lov til at sove lang lur først på dagen, indtil hun vågner af sig selv. Men om eftermiddagen får hun kun en kort lur, som vi må vække hende fra, sådan så hun kan blive træt til at komme i seng om aftenen, i stedet for først at komme sent i seng sammen med os....

Så nu må vi se, hvordan det kommer til at gå   

Vi fik i øvrigt også lige målt og vejet hende idag.
8 måneder gammel - 8250 gram og 70 cm.
Det var sundhedsplejens sidste besøg hos os, allerede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.