hvor tit skal hun ha afføring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.879 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Mette Jensen

Har en datter på 5 uger, som jeg ammer fuldt ud, men nu har hun ikke haft afføring siden søndag middag og vi har altså torsdag imorgen. hun har fine tunge bleer og hun virker ikke utilpas, men sys bare det er længe?man har det jo sån at de skal bare spise, skide og sove.. indtil nu har hun lavet hverdag, så sys det er lidt mystisk.

er der nogle som har nogle råd til hvordan jeg kan hjælpe hende og er det meget normalt?har siddet med foran mig på ammepuden og presset hendes ben op, holdt hende ind over vasken som om hun sad på toilet og ingen gevindst kommer der.

mvh Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Mussen2

Kan godt forstå du tænker sådan, men det kan gå laaaaang tid imellem afføringen hos de små pus og det er altså helt normalt.

Hvis du begynder og fornemme der er ubehag, kan du cykle med hendes ben og køre i cirkelbevægelser på hendes mave

Men som skrevet, så er det HELT NORMALT

Knus

Anmeld

27. januar 2010

svaller

Når man ammer er det meget forskelligt hvor tit de har afføring, nogle(F.eks min lille pige på 10 uger) har hver dag, måske flere gange om dagen. Mens hvor der hos andre kan gå flere dage, begge ting er helt normalt. Hvis hun ellers er glad og har våde bleer, skal du ikke være bekymret.

Annette

Anmeld

27. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

Små børn der bliver ammet kan både have afføring flere gange om dagen og med med mange dages mellemrum, nogle siger helt op til 14 dage.

Og de siger gerne de skal have 6-8 våde ble'er om dagen +/-

Anmeld

27. januar 2010

Christinahr

Jeg har en veninde hvis dreng de første 4-6 mdr kun havde afføring hver 2 uge ca.... jeg tænker du bare skal nyde det hvis barnet ikke virker til at være utilpas

Anmeld

27. januar 2010

Pige2009

Min datter Laura på 3 mdr. havde afføring i bleen hver dag de første 3 uger, men derefter gik der lidt tid, hvor hun kun havde en gang om ugen. Nu har hun så hver dag Så jeg kan kun tilslutte mig de andre og deres råd med cykelbevægelser.

K.h. Linda

Anmeld

27. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Altså det er vist helt normalt

med min pige kan der godt gå en hel uge! og spurgte lægen, og hun beroligede og sagde det var meget normalt.. så ingen bekymringer

knus cille

Anmeld

27. januar 2010

kiroo

min sp siger også det er helt normalt... rekorden hun har hørt om var 28 dage, lidt vildt men her er det også kun hver 10 dag ca. ogsådan har det været siden fødselen hun er snart 4 mdr..

så jaa HELT NORMALT

Anmeld

27. januar 2010

JustAnotherName

Som de andre muligvis har svaret dig, så er det altså ligeså normalt at der kan gå en uge uden aff, som at de små kan have prutteble næsten HVER gang de skal skiftes.

Når man ammer er der mulighed for babyer der har laaangt imellem (helt op til 10 dage), og babyer som kommer af med noget mange gange om dagen.
OG BEGGE DELE ER LIGE NORMALT.

Hvor imod flaskebørn HELST skal komme af med noget 1. gang om dagen!

Så tag det helt roligt. Du skal kun bekymre dig, hvis dit barn virker til at være generet af det, og får uro og ondt i maven....!?!

Anmeld

28. januar 2010

Mette Jensen

tak for alle jeres svar, rart at hører at der også er andre som har det på samme måde hun virker slet ikke trykket af det endnu, så nu må vi se...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.