Forleden snakkede jeg med en veninde, der skal føde til marts. Vi har ikke set hinanden siden starten af december, da vi bor i hver ende af landet. Nå men snakken falder helt naturlig på graviditet og hun spørger hvor meget jeg har taget på og hvor stor min mave er blevet osv osv osv. Jeg svarer hende at jeg ikke helt ved hvor stor maven er, for jeg kan stadig passe mine bukser, jeg har kun taget 200 g på, men min delle er da blevet mindre (hvilket for mig er positivt, da jeg vejer 15-18 kg for meget i forvejen). Så begynder hun at spørge om alt er ok, for det kunne da ikke være normalt ikke at tage noget på når jeg er så langt henne. Og burde min mave ikke være vokset en del eftersom det er min anden graviditet.
Og hvorfor jeg ikke har mærket liv endnu!
Begyndte min hjerne at rotere? Det skal jeg da lige love for!!! Dagen efter var jeg så nervøs for at noget var galt at jeg ringede til min læge - fortalte at jeg rationelt godt VED at alt er ok, men sådan og sådan - hun var rigtig sød og forstående og forsikrede mig at alt sikkert er som det skal være.
Men kan jeg slippe det? Nej vel kan jeg ej!!!!!
Det kører stadig oppe i mit hoved og jeg er nået så langt ud at jeg overvejer at ringe til vagtlægen og lyve min røv i laser bare for at få en scanning. OG DET GØR MIG BARE SÅ GAL PÅ MIG SELV!!!!
Hvorfor lytter jeg til sådan noget fis? Manden mener jeg er total gak i knolden og nægter at køre mig til Århus hvis jeg er så dum jeg ringer - og det forstår jeg (logisk set) godt - men min hjerne driller mig.
Anmeld