Savner motivation...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

NoName

...UDEN løftede pejefingre...

- Til at holde helt op med at ryge... har allerede mere end halveret antallet af cigaretter... men mangler lige det sidste... men men men...

Håber at samle masser af motivation i denne tråd som jeg vil abonnere på og læse når jeg har behov for det...

Så PLEACE piger, hjælp mig... På forhånd mange tak

NoName 14+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

MTS

Jeg ved godt det kan være rigtigt svært. Har selv været ryger i 14 år, men stoppede kort tid efter jeg blev gravid. For mig hjalp det meget at tænke på den lille og hvor meget jeg kunde skade den hvis jeg blev ved med at ryge.

Men syns det er rigtigt godt at du har halveret, og jeg er sikker på at du kan klare det på et tidspunkt.

Malin 16+0

Anmeld

27. januar 2010

Risen

noname skriver:

...UDEN løftede pejefingre...

- Til at holde helt op med at ryge... har allerede mere end halveret antallet af cigaretter... men mangler lige det sidste... men men men...

Håber at samle masser af motivation i denne tråd som jeg vil abonnere på og læse når jeg har behov for det...

Så PLEACE piger, hjælp mig... På forhånd mange tak

NoName 14+0

har det på samme måde som dig, herhjemme gør vi det sådan at min kæreste har mine smøger og giver "KUN" 5 fordi der er 5 måneder tilbage.. 4månder= 4 smøger og sådan går den ned og ned til sidst slut prut finale..

Anmeld

27. januar 2010

MaleneG

Jeg røg desværre selv hele vejen igennem min graviditet  men efter jeg fik min guldklump i armene har jeg ikke rørt en cigaret siden, og gud hvor jeg dog fortryder at jeg har budt hende det inde i maven.

Så hvis du ikke kan forholde dig til at der er et levende væsen derinde, så kig på en baby og forstil dig det var dit et og alt, og tænk så derefter på om du ville byde det lille uskyldige menneske noget så giftigt?

Anmeld

27. januar 2010

CamillaT89

Hej

Det er da en kæmpe start, at du opretter denne tråd. Jeg stoppede først mandag d. 18 i denne måned, og havde planlagt det to uger i forvejen - bare for at være psykisk klar(så klar, som man nu engang kan blive). Det handler bare om at tage tyren ved hornene, og husk at når hjernen siger, at du virkelig har hårdt brug for en cigaret, så er det bare kemikalier, der gør det.

Og et godt råd: Start uden at bruge nikotinpræparater, så du den dag, du er SÅ tæt på at falde i, kan gå ind og tygge på noget tyggegummi eller lign.

Udover det, så TRO på dig selv  

Forresten: Efter jeg er stoppet med at ryge, sidder jeg dobbelt så meget ved computeren og læser om graviditet, og det hjælper SÅ meget på rygetrangen

Held og lykke med det - Jeg tror på dig

Knus Camilla, 13+5

Anmeld

27. januar 2010

Sisley

Jeg har også været ryger i over 10 år og valgte for ca. 1,5 år siden at stoppe (sammen med min kæreste). Det første års tid gik det op og ned - vi røg til fester og lidt i weekenderne - men jeg kan med hånden på hjertet sige, at jeg ikke har røget en eneste smøg siden jeg blev gravid.

Jeg tror, at det vigtigste er, at du gerne vil stoppe for din egen skyld - dernæst for barnets skyld. Det lyder måske lidt egoistisk, men jeg ville ikke kunne forholde mig til at stoppe pga. et foster, som jeg ikke engang kan mærke endnu.

Jeg var rigtig glad for rygestop sider fx kvit.dk - der er vist også noget via netdoktor.dk. Ligesom her på baby.dk er der en masser søde mennesker, der kan bakke op for det vil blive svært - men det kan lade sig gøre.

Måske kan det også hjælpe dig, hvis du siger til dig selv, at du ikke nødvendigvis aldrig nogensinde vil ryge en smøg igen - det har de fleste rygere nok svært ved at forestille sig. Det er bare lige her nu mens du er gravid du ikke ryger.

Det er super stærkt gået at du har skåret ned, men det har ingen betydning for barnet eller dig - det er lige skadeligt og giver de samme problemer.

Jeg synes Nicorette sugetabletter med lemonsmag tog min rygetrang, men er der ikke noget med, at man som gravid ikke må bruge "hjælpemidler"???

Tro på at det kan lad sig gøre og skriv endelig, hvis du har brug for en til at læsse ud på eller støtte dig til!

Sara

Anmeld

27. januar 2010

Dansker i England

Jeg er selv ryger, men stoppede, da jeg fandt ud af, jeg var gravid - dette holdte i lige præcis 3 måneder, og så begyndte jeg igen. Jeg manglede også den sidste motivation/viljestyrke til at stoppe. Da jeg havde født og kiggede på min dejlige datter, kunne jeg have sparket mig selv så hårdt for at ikke have gjort alt, hvad der stod i min magt til ikke at skade hende. Men da jeg "bare" var gravid, følte jeg ikke på samme måde, hvad det var, jeg faktisk gjorde mod hende flere gange hver dag.

Så mit råd til dig er(og jeg ved, hvor svært det er); tænk på hver gang, du har lyst til en smøg, at baby ryger med, og hvor meget du ville hade dig selv, hvis der skete noget med ham/hende pga din rygetrang. Husk det had hver gang, du vil ryge - om ikke andet burde det kunne få dig til at ryge mindre og mindre for hver dag.

Håber, du kan bruge dette til noget - ville selv ønske, jeg havde tænkt på den måde, da jeg var gravid.

Anmeld

27. januar 2010

baby2010

28. januar 2010

NoName

Tak for det piger... Vil helt sikkert kunne bruge jeres råd...

Er der flere der kan tilføje noget???

NoName 14+1

Anmeld

28. januar 2010

Tulle28

Er ikke selv ryger og har aldrig selv været det, så har ikke så mange gode råd... Men tænker at du ikke er så langt henne - og er det dit første barn, har du sikkert ikke mærket liv endnu. Måske er det motivation nok, når du kan det? Jeg synes man føler en større og større kærlighed til sit barn, jo mere man kan mærke det og se maven vokse og det kunne måske også være medvirkende til at du tænker mere over, hvad det er du byder ham/hende?

Held og lykke:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.