Nyt efternavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Bettemus

Jer der er blevet skilt - ændrede I jeres efternavn? Jeg er nu skilt på 3. år og overvejer seriøst at få mit pigenavn igen. Grundene til at jeg endnu ikke har skiftet er at jeg gerne vil have samme efternavn som min datter, skal have nyt kørekort/pas og en del besævr ifm mit arbejde. Men jeg er ved at være træt af at have en anden mands navn. Mit eget er Jensen og hans er meget mere særpræget og ikke mange har det, og bliver derfor tit forbundet med hans familie (som jeg i øvrigt ikke kende - altså den del af familien)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Mca<3

Bettemus skriver:

Jer der er blevet skilt - ændrede I jeres efternavn? Jeg er nu skilt på 3. år og overvejer seriøst at få mit pigenavn igen. Grundene til at jeg endnu ikke har skiftet er at jeg gerne vil have samme efternavn som min datter, skal have nyt kørekort/pas og en del besævr ifm mit arbejde. Men jeg er ved at være træt af at have en anden mands navn. Mit eget er Jensen og hans er meget mere særpræget og ikke mange har det, og bliver derfor tit forbundet med hans familie (som jeg i øvrigt ikke kende - altså den del af familien)

Jeg har faktisk lige skiftet mit gifte efternavn ud ,, (ca 4 år siden jeg blev skilt) Da jeg gjorde det tog jeg så min fars mellem navn og gav begge mine unger mellemnavnet også så vi på den måde hænger sammen

Anmeld

27. januar 2010

mortilsofieogsara

Jeg blev skilt for 3 år siden jeg har i lang tid ville havde mit pigenavn igen så det gjorder jeg så 2 uge siden og er bare så glad for det. begge mine pigerne hedder mit pigenavn til mellemnavn og deres fars efternavn   Så hvis jeg var dig så gør det.

Anmeld

27. januar 2010

wamse

Jeg er jo så ny-separeret Min idé er at skifte efternavnet ud med tiden, så mit mellemnavn bliver mit efternavn. Mellemnavnet har mine 3 børn også som mellemnavn, så på den måde forbliver vi linket sammen. 

Anmeld

27. januar 2010

ekzunz

Da mit første barn skulle døbes valgte jeg at tage mit gamle efternavn tilbage. Jeg kunne ikke se nogen grund til at mine børn skulle hedde Johansen når jeg ikke længere havde noget med familien at gøre. Så nu hedder jeg Jørgensen igen

Jeg kontaktede bare præsten som sørgede for at sende de relevante papirer, og det kostede ingenting.

Anmeld

27. januar 2010

LotteGabriella

Bettemus skriver:

ja jeg fik det ændret tilbage med det samme men det var ikke så svært da jeg havde beholdt mit eget efternavn som mellemnavn, så det var bare at strege "Olesen", som det var den gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.