Ih er i 7 sind...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

264 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Findusinde

Laura skal starte i dagpleje højst sandsynligt til 1 aug.. Før jul fandt jeg et opslag i Netto omkring en nystartet privat dagpleje. Hun havde nogle gode ideer om hvordan det skulle fungere. Og vi synes begge både Thomas og jeg at det lød rigtig tiltalende. Vi var så og besøge hende i sidste uge.. Hun har ingen børn endnu, legeværelset var ikke lavet, haven var ikke lavet, og der var som sagt ingen børn tilmeldt endnu. Vi snakkede lidt frem og tilbage og hun sagde at hvis der ikke kom min. 2 børn kunne det ikke køre rundt.. Vi sagde til hende at vi regnede bestemt godt med at hun kunne regne med os. Det skal siges at hun er uddannet Social og sundhedshjælper, har ingen børn selv, men har arbejdet ved en privat dagplejer. Jeg har kort varigt for nogle år siden arbejdet med hende en enkelt vagt.

MEN!

Nu er jeg bare kommet SÅ meget i tvivl, jeg blir lidt bekymret over at der ingen børn har meldt sig. Jeg ved godt der er længe til aug mrd. Men da jeg lider meget af planlægningsstress! Jeg vil enormt gerne vide at der er en plads til hende. Og at vi ikke står i juni mrd f.eks. og får at vide at hun ikke starter op alligevel. Det vil jeg blive RET træt af.  Ren kørselsmæssigt ligger hun noget af en omvej for både når jeg og min mand skal på arbejde. Det drejer sig ca omkring 3-4 km hver vej. Det bekymre mig lidt at hun intet har indrettet endnu, der er ingen aftaler med andre dagplejere omkring legestue osv. Der er ingen legeplads i nærheden, de vil dog have et gyngestativ og rutchebanen i haven.

What to do??? Kan jeg godt tillade mig at skrive til hende at vi har snakket frem og tilbage herhjemme og er blevet enige om at selvom det lyder rigtig godt det hun kan tilbyde, at usikkerheden simpelthen er for stor? Nu hvor vi mere eller mindre har sagt OK til hende?

Ihh, jeg hader at være bussemand! Sorry det blev langt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

LISBETH:-)

Jeg ville skrive mit barn op i det offentlige system, og så se tiden an med hende den private. Jeg ville personligt ikke lade mit barn starte der, hvis de fysiske rammer ikke er i orden, og hvis der ikke er andre børn og lege med.

Du har jo ikke nød og fortælle hende at du også er skrevet op andet steds, du kan jo så bare takke nej til den plads, i til den tid ikke får brug for.

Lisbeth

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

Selvfølgelig kan I da skrive det....jeg ville ikke turde at vælge en nystartet privat som jeg ikke kendte....det er så usikkert det hele.

Så få skrevet at I har valgt noget andet...det skal du ikke have det skidt med, det handler om dit barn og ikke hendes job..

Knus.

Anmeld

27. januar 2010

Diana...

Selvfølgelig kan du skrive det til hende.

Jeg ville skrive hende op i de offentlige os så du sikret.

Anmeld

27. januar 2010

Findusinde

Jeg tror også det bliver det offentlige istedet for.. Jeg kan godt mærke at især det der ingen børn er der endnu, at det bekymre mig rigtig rigtig meget.. Også at det virker lidt Hovsa jeg vil være dagplejemor.. Idet at der ingenting er indrettet endnu...

Anmeld

27. januar 2010

TbCp

Da jeg startede op som privat manglede jeg også at indrette værelse og hegne haven ind.
Det valgte jeg at vente med til jeg havde 4 børn skrevet op til start. For ellers havde jeg ikke planer om at skulle lave sådan et værelse.
Derudover kan jeg godt forstå du synes det er usikkert når der ikke er kommet andre børn til endnu, men der er jo langt til august. 

Men det kan altså godt pludselig gå stærkt. Jeg blev godkendt i midt juni tror jeg det var, måske start juli og på 1 1/2 uge havde jeg få skrevet 4 børn op til start.

Håber i finder en rigtig god dagpleje så jeres barn kan få det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.