Savner far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Jannie Thorup

Som skrevet i en anden tråd, er min mand jo på øvelse i denne uge. Det er træls nok i sig selv, men somom det ikke var nok er Olivia fuldstændig og helt og aldeles umulig. Hun græder meget, er utilfreds, spiser ikke som hun plejer og sover bestemt heller ikke som hun plejer.

Så er det jeg tænker....."Savner" hun sin far? Folk siger til mig, at det ved hun ingenting om og det har hun ikke forstand på. Men han plejer at være her hver dag, han er en stor del af hendes liv og tager meget del i hendes hverdag, så må hun da også kunne mærke, at noget er ændret når han ikke er der!?

Men andre mødre og især dem der er ældre end jeg selv, mener ikke det har noget på sig. Det er bare en udviklingsfase. Men det er altid sådan når han er afsted. På et tidspunkt troede jeg den var helt gal med hende, hun græd og græd, som jeg aldrig har oplevet før, så jeg ringede til min mand for at få lidt støtte. Det endnte med at han kom hjem fra øvelsen, og så faldt hun til ro og alt var i den fineste orden som det plejer.

Ja jeg ved ikke. Jeg tænker bare lidt over det. Selvom hun er lille, kan hun vel godt "savne"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Honningblomst

Jannie Thorup skriver:

Som skrevet i en anden tråd, er min mand jo på øvelse i denne uge. Det er træls nok i sig selv, men somom det ikke var nok er Olivia fuldstændig og helt og aldeles umulig. Hun græder meget, er utilfreds, spiser ikke som hun plejer og sover bestemt heller ikke som hun plejer.

Så er det jeg tænker....."Savner" hun sin far? Folk siger til mig, at det ved hun ingenting om og det har hun ikke forstand på. Men han plejer at være her hver dag, han er en stor del af hendes liv og tager meget del i hendes hverdag, så må hun da også kunne mærke, at noget er ændret når han ikke er der!?

Men andre mødre og især dem der er ældre end jeg selv, mener ikke det har noget på sig. Det er bare en udviklingsfase. Men det er altid sådan når han er afsted. På et tidspunkt troede jeg den var helt gal med hende, hun græd og græd, som jeg aldrig har oplevet før, så jeg ringede til min mand for at få lidt støtte. Det endnte med at han kom hjem fra øvelsen, og så faldt hun til ro og alt var i den fineste orden som det plejer.

Ja jeg ved ikke. Jeg tænker bare lidt over det. Selvom hun er lille, kan hun vel godt "savne"

Måske et savn, måske en utryghed fordi hverdagen ikke er som den plejer...og så påvirkes du nok mere og så reagerer hun sikkert endnu mere..

Knus Eva..

Anmeld

27. januar 2010

Jannie Thorup

Eva skriver:

Måske et savn, måske en utryghed fordi hverdagen ikke er som den plejer...og så påvirkes du nok mere og så reagerer hun sikkert endnu mere..

Knus Eva..

Ja det kan godt være det er sådan noget. Der er ihvertfald en sammenhæng, det er jeg helt hundrede på!

Anmeld

27. januar 2010

MiMa

Jeg tror at hendes utryghed mere skyldes at hun kan mærke på dig at du ikke har det godt med at din mand er væk.

Du hjælper hende bedst til at blive rolig ved at gøre som du plejer og få hverdagen til at være så normal som muligt, selvom det selvfølgelig er lettere sagt end gjort, men realiteterne er jo at du har valgt at leve sammen med en soldat og så er vilkårene jo som de er. Ligesom det ville være hvis man levede sammen med en sømand eller langturschauffør eller andre med erhverv, hvor man er væk hjemmefra i længere tid, forretningsrejser og lignende.

Jeg er selv gift med en soldat, heldigvis kun af reserven, så det er kun et par gange om året han er på øvelse. Jeg ville heller ikke have det godt med at han tog til Afghanistan, men jeg ved at det er en del af hans kontrakt at han skal afsted hvis de har brug for ham og det har jeg vidst siden vi lærte hinanden at kende, så den usikkerhed er prisen jeg må betale for til gengæld at have jordens dejligste mand.

Anmeld

27. januar 2010

Lone Jakobsen

jeg mener heller ikke at din datter savner sin far, jeg tror at hun savner den mor, som savner far

jeg tror at du ændrer din hverdag og dit humør når din mand ikke er hjemme....og jeg tror det er denne ændring din datter reagere på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.