Har du lyttet til dit barn i dag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Børn fra alle samfundslag er overladt til sig selv, når de kommer hjem fra skole. Og rigtig mange savner en voksen at dele deres oplevelser med.

Mange børn savner nærværende voksne. Børns Vilkårs Børnetelefon melder om en stigning i børn, der ringer for at tale med en voksen om løst og fast. I 2007 handlede 11,6 pct. af samtalerne om voksenkontakt. I 1999 var det kun 4 pct. Børnepsykolog Margrethe Brun Hansen mener, at forældrenes stressede hverdag er en stor del af forklaringen.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2008

Mathilde

Hvor er det synd of hjerteskærende at så mange børn må ringe til en fremmed voksen, for at få voksenkontakt:'( Stakkels de børn som føler sig ensomme og forladte af deres forældre som arbejder meget og er stressede... For mit vedkommende mener jeg at børnede til enhver tid er vigtigere end arbejde og penge. Vil hellere leve for mindre penge og så have nogle glade børn der er velforberedte til at møde verden og ved, at de kan komme hjem og tale om evt problemer til enhver tid. Men jeg skal nu ikke gøre mig så klog, da jeg ikke har børn endnu;) Bare min uvidende mening... (H) og god pinse

Anmeld

10. maj 2008

Monique

Ja det er sku lidt vildt at forældrene ikke lige kan tage sig den tid til og lytte til hvad der er sket for barnet i løbet af dagen.
Det kan man da ikke være for stresset til eller have for travlt til.

Anmeld

11. maj 2008

MorCamilla

Jeg er helt enig med dig Mathilde... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.