madordningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
10 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Stumpen

er blevet op til forældre bestyrelsene om de skal være i de enkelte institutioner  (ifølge tv2 nyhederne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Honningblomst

Ja, det er sgu sørgeligt alle de penge der blev brugt på den...

Anmeld

27. januar 2010

dorthemus

Det var en dødsdømt affære fra starten

Anmeld

27. januar 2010

Stumpen

Eva skriver:

Ja, det er sgu sørgeligt alle de penge der blev brugt på den...

Ja det er trist! Her er der heldigvis ikke brugt penge på renovering af køkkener...

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

Stumpen skriver:

Ja det er trist! Her er der heldigvis ikke brugt penge på renovering af køkkener...

jamen det har de heller ikke hernede, men hvad gør det når det er gjort så mange andre steder...

Anmeld

27. januar 2010

Heidi.

Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal mene om den madordning.

I Phillipas børnehave har de fået lavet det flotteste køkken, og der er en af medarbejderne der er blevet omskolet til at lave den lækreste mad til børnene. Det ville ikke være mad der kom udefra.

Men i vores børnehave er det nu forældrebestyrelsen der skal bestemme om de skal have madordnind dernede eller ej.

Jeg kan sagtens forstå jer hvor maden skal komme udefra, og det er flere dage gammelt.

Men i Phillipas børnehave ville det ikke gøre det store ved mig. Selvom jeg elsker og hygge med madpakkerne.

Knus

Anmeld

27. januar 2010

Louise mortil4

Her og i vores børnehave er jublen stor, der her siden starten af snakken om den madordtning været stor modstand af den, det er da en form for umyndiggørelse af os forældre at vi ikke selv ku få lovat bestemme hva det er for en mad vores børn skal ha. Der ud over har der været så mange huller i den ordtning, den har ikke være ordentligt gennem tænkt og gennem arbejdet fra starten af og alternativerne til vores madpakker har ikke været gode nok mener jeg.

Der er vist heller ikke nogen tvivl om at vi fremover selv smører madpakkerne til ungerne.

Anmeld

27. januar 2010

Stumpen

Eva skriver:

jamen det har de heller ikke hernede, men hvad gør det når det er gjort så mange andre steder...

Ja, men det er jo et valg de har truffet.. Hvis de nu havde ventet og set tiden an som mange andre kommuner har gjort... I Mathildes børnehave der er selvejet (eller hvad det nu hedder) blev der sagt at de så tiden an til jan '11, hvor det blev udskudt til at skulle træde i kraft, da de ikke helt troede og håbede på at det blev til noget...

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

Stumpen skriver:

Ja, men det er jo et valg de har truffet.. Hvis de nu havde ventet og set tiden an som mange andre kommuner har gjort... I Mathildes børnehave der er selvejet (eller hvad det nu hedder) blev der sagt at de så tiden an til jan '11, hvor det blev udskudt til at skulle træde i kraft, da de ikke helt troede og håbede på at det blev til noget...

Men forhandlingerne er ikke afsluttet og fortsætter i dag, så lad os se hvad der sker

Anmeld

27. januar 2010

Corn

Vi har en super madordning i vores int. institution. Ungerne får den skønneste mad og spiser stort set alt.

Sådan har ordningen kørt siden bhv'en åbnede for 8 år siden og vi giver ekstra 220 kr pr barn.

Jeg synes det er alletiders, men de har også et køkken til det. Sænket gulv på den ene side til de voksne, og så hævet på den anden side af bordet til ungerne, som selv gruppe-vis er med til madlavningen. De har smiley ordning og en hamrende dygtig madmor.

Og så må vi engang imellem krydre med lidt ekstra hvidløg i aftensmaden, for ellers kan vi ikke holde lugten af vores børn ud.

Men til jer, hvis børn skal have vakum-mad osv, der forstår jeg godt utilfredsheden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.