Hvordan afholder man ferie under barsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Bom

Hej kloge piger... Håber i kan hjælpe mig...

Jeg har modtaget mit feriekort idag for næste ferie år.. Men mit problem er bare at jeg går på barsel i marts mdr og er sat til at føde d. 11 maj, og regner med at holde barsel 1 år... Men hvordan afholder man ferie under barsel???

Knus Maria 25+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Corn

fx. Udsætter noget at orloven til efter ferien er afholdt

Eller overfører ferien og afholder den efter endt orlov

Anmeld

26. januar 2010

Nemesis

faktisk kan man godt..man kan afholde sin ferie midt i sin barsel..men barsel er en gyldig feriehindring så man kan få sine feriepenge udbetalt.

Det står som regl også på feriekortet.

Jeg ved ikke om du har muligheden for at overføre noget ferie til næste ferieår, for så er der jo også en mulighed for noget af det. (og det kan være godt til sygedage)

Hvis det er fra fagforening så kan der dog gælde andre regler.

:-) Sisse

Anmeld

26. januar 2010

dorthemus

Mini-Terp skriver:

Hej kloge piger... Håber i kan hjælpe mig...

Jeg har modtaget mit feriekort idag for næste ferie år.. Men mit problem er bare at jeg går på barsel i marts mdr og er sat til at føde d. 11 maj, og regner med at holde barsel 1 år... Men hvordan afholder man ferie under barsel???

Knus Maria 25+0

Jeg er i samme situation som dig, har termin to uger efter dig   På mit arbejde har jeg valgt at få mine tre ugers hovedferie udbetalt sidst på året....den kan jeg jo ikke afholde i år og så kan den udbetales. De penge gemmer jeg så til barslen på dagpenge...og de sidste tre uger holder jeg i forlængelse af dagpengeperioden næste år. Hvis jeg ikke når at holde resten inden ferieperioden 2011 starter, så overfører jeg det...regner ikke med at det blir mere end højest en uge

Håber det er til at forstå...det er ihvertfald en god idé at tale med din arbejdsplads så det er på plads inden du går fra.

Knus Dorthe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.