Alene hjemme og gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Klitgaard

Kennet er taget på skiferie med sit arbejde (han arbejder på et behandlings hjem for massivt omsorgs svigtede drenge ) han tog afsted igår og kommer først hjem på søndag . Så ungerne og jeg er alene hjemme ,så der er nok at se til med 3 børn

tror det er fint nok med en lille pause fra hinanden så vi rigtig kan komme til at savne hinanden .

Vi elsker hinanden , men det er dælme hårdt arbejde at få forholdet til at være godt hele tiden . vi er blevet slemme til at gå og små hakke på hinanden om ligegyldige ting .

Vil så gerne vi kunne være glade og lykkelige hele tiden ,savner tid sammen med ham alene ,men det er altså svært med tre børn og kennet er jo også på arbejde ca 3 aftener om ugen og nogen gange i weekender også

Det fylder meget i mit hoved når vi ikke har det alt for godt , og jeg bliver så ked af det , sidder også og bliver lidt ked nu og savner ham .

Men nu vil jeg bruge ugen her på at tænke på hvor dan vi kan få mere tid sammen og blive gladere ,indtil vidre har jeg bestemt at de aftener kennet er hjemme må jeg Ikke sidde ved computeren men slappe af snakke og se tv sammen med ham istedet for .

Men altså mangler nogle ideer fra jer piger til nogen kæreste agtige ting man kan lave hjemme  synes selv det er svært at finde på noget der er først helt ro fra børnene kl 21 og fredag og lørdag er der senere ro

Hvad gør i for at forholdet er fungere godt , eller kører det bare derud af uden i behøver at arbejde for det

Hilsen Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

JustAnotherName

Det er ikke bare JERES forhold der kan være sådan. Det tror jeg ALLE forhold kan nu og da. Ihvertfald kan Kenneth og jeg også være lidt slemme i perioder, til at vrisse og hakke lidt nemt af hinanden. Jo mere trætte vi er og jo mindre overskudet er, des mere kommer vi også til at være unfair overfor hinanden.
Desværre er det jo tit sådan, at dém man elsker mest, også er dem man kan komme til at opføre sig allermest urimelig overfor.

Selv mine dejlige børn, som jeg ELSKER så ubetinget højt og kun vil det allerbedste, kan jeg nogle gange have alt for lidt tollerance overfor eller hæve stemmen. Og bagefter kan jeg fortryde det så inderligt og blive ked af det.
Men det tror jeg nu heller ikke at jeg er ene om....

Tit handler det nok bare om, at have det nødvendige overskud.
Og i Jeres tilfælde, hvor han arbejder meget og I har tre børn, så kan overskudet ind imellem være i bund. Og herhjemme har vi mange perioder hvor Celina spolerer nattesøvnen, og Kenneth arbejder også i perioder en del (døgnvagter), hvor jeg så må holde skansen herhjemme alene med de to små.
Og Kenneth bliver træt efter sit arbejde, hvor han ingen søvn får, og herhjemme hvor der også ofte er uro om natten. Og jeg bliver træt af den meget usammenhængende nattesøvn og dét at have været alene om begge børn, mens han har været på job.
Og så går det engang imellem ud over hinanden.

Men heldigvis synes jeg i lang tid at vi har skændtes meget lidt herhjemme.
Endda til trods for, at vi faktisk har "kørt på pumperne" med overskud.
Vi har nok bare været mere bevidste omkring det. Men derfor sker det nu ind imellem alligevel. Og sådan er alle parforhold jo bare!

Jeg tror de drøje perioder forstærkes, fordi man bliver mere og mere klar over det. Og jo mere man synes at alting er træls og at man skændes eller ikke har tid sammen som er hyggelig, des mere kommer man måske også lidt væk fra hinanden eller "hænger fast" i den dårlige stemning.

Det er ikke nemt at skulle finde på en helt masse ....især ikke når i har tre børn. Men nogle gange kan et par starinlys næsten være nok til at ændre stemningen. Hygge sig med god mad derhjemme, eller med en god film. Eller bare tage et glas vin og snakke (og ikke snakke om problemer eller dårlig stemning mm, men om alt muligt andet)

Men jeg er ingen ekspert. For herhjemme har vi også perioder hvor bølgerne går højt. det er heldigvis bare ved at være længe siden. Men JEG kan godt være slem til at øffe og brokke og vrisse i perioder ....især når jeg er meget træt!

Håber I får et dejligt gensyn, når han kommer hjem igen.
Nogle gange skal fokus bare flyttes.....så man ikke forkuserer på alt det der IKKE er godt. Men i stedet tænker "PYT med at der har været dit-og-dat. Nu sætter vi en streg over dét, og så skal vi i stedet hygge os!!"

Kh. Katrine.

Anmeld

26. januar 2010

Klitgaard

Tak for svar katrine

ved godt alle forhold har dårlige perioder , synes bare vores har været alt for længe

men jeg vil som du skriver fokuserer på det positive

Det er lidt mærkelig for jeg vant til at undvære ham et par døgn af gangen ,nu har han været væk i halvanden døgn og savner ham vildt

Anmeld

26. januar 2010

anna-jonas

Rikke.......3 små børn, trækker tænder ud af selv det mest velfungerende forhold. Så jeg siger bare........HOLD UD!!!! Det skal nok vende, for det er kun en periode. Men husk at stoppe op indimellem, og nyd denne periode, hvor børnene er små, for pludselig har de aftaler efter skole, og overnatninger hos kammerater.

Her er et par forslag til hvordan i.....dig og Kenneth, kan romantisere lidt, når børnene er lagt.

- Læse højt for hinanden...........bare en halv time hver aften, af en bog i finder i fælleskab.

- Ta' en endags-wellness tur, hvor i får massage, og spa-oplevelser. Eller endnu bedre, ta' afsted på en overnatning.........og forkæl hinanden.

- Spille et spil............ludo, trivial eller whatever.

- Gi' hinanden 1/2 times ubrudt opmærksomhed hver aften (når han er hjemme), og del jeres dag og følelser.

Herhjemme er vi netop gået igang med at praktisere "højtlæsning"...................håber at det bli'r en stor succes. Desuden har jeg købt et wellness ophold til Jan og mig (han har fødselsdag på mandag)..............hvor vi skal have en overnatning, og lidt forkælelse.

Husk, at det kun er en periode............og at hvis kærligheden grundlæggende er der..............så skal det nok gå.

Anmeld

27. januar 2010

anna-jonas

Vi praktiserede lige "højtlæsning" igår................... Jan havde valgt en forfærdentlig kedelig spøgelseshistorie....................var sgu' lige ved at falde i søvn.

I aften må jeg hellere tage affære, og servere lidt chick-lit for ham.*ti,hi...........hævnen er sød*

Anmeld

27. januar 2010

Klitgaard

Tak for dine råd mette  Det var da forfærdligt med sådan en kedelig historie det måtte jeg altså grine lidt af og ja hævnen må da være sød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.