Ferie før,under eller efter barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.714 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

NoName

Hej piger

Jeg er af min chef allerede nu blevet bedt om at fortælle hvordan og hvornår jeg ønsker at afholde min ferie, så han kan planlægge ud fra det. Har spurgt hende der laver løn hvad man "plejer" at gøre, fik svaret at der er ikke noget plejer.

Hvordan gjorde i med jeres ferie? Fik i det udbetalt? Holdte i den under barsel eller før i gik på barsel?

NoName 13+6 (der er lidt forvirret)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Corn

Jeg holder rest ferie fra midt april. Så tager jeg ferie den første uge i maj, af det nye ferieår. så går jeg på orlov, og tager alt den orlov med løn.

Og så ved jeg ikke helt om jeg tager orloven på dagpenge først, eller om jeg holder ferie først... Det er jo noget med økonomien...

Jeg overfører evt noget til ferieåret 2010/2011

Det kan være ret svært at gennemskue

Jeg ved nemlig heller ikke endnu, om jeg holder hele min orlov, og det ville min chef rigtig gerne vide i forhold til at hyre en vikar.

Anmeld

26. januar 2010

Livsmor

Jeg har planlagt at holde ferie inden at jeg går på barsel, så kan jeg gå 9 uger før forventet termin. Ved ikke helt med mine feriefri dage, sidst holdte jeg dem inden at jeg gik på dagpenge. Ser frem til d. 28/5 2010 - så er det ferie/barsels tid :O) Håber på en go´ sommer ;O)

Anmeld

26. januar 2010

RumlesMor

Jeg har lidt rest-ferie som skal bruges inden jeg går på barsel, så jeg går fra en uge tidligere.

Så skal jeg holde barsel (6 mdr), orlov (4 mdr) og så holder jeg ferie (4 uger). Det er min umiddelbare plan...

Anmeld

26. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg holdt min ferie i forbindelse af min barsel, så jeg ikke var på dagpenge så længe. Da jeg havde en del ferie tilbage valgte jeg første gang, at få noget af ferien udbetalt samt at overfører noget af det til næste ferieår (jeg har 7 ugers ferie)

Anmeld

26. januar 2010

Caliha

Jeg går fra 8 uger før forventet fødses, dejlig overenskomst jeg har

Jeg har tænkt mig at gemme min ferie til når jeg skal på barselsdagpenge, så kan jeg udskyde dem godt 6 uger pga. min ferie

Håber du forstår

Anmeld

26. januar 2010

Svenne

Jeg kigger lige lidt med her. Jeg ved nemlig heller ikke, hvordan jeg vil gøre det endnu.
Pga. den branche, jeg arbejder i, må vi ikke afholde ferie fra 15. januar - 15. juni - og da jeg har termin i maj kan jeg jo så hverken holde min ferie før eller efter barsel!!
Så jeg må vel gemme det til efteråret efter jeg er startet på arbejde igen!?

Anmeld

26. januar 2010

SHERO

Jeg blev sygemeldt 5 måneder før min barsel så har stadig 3 uger tilbage, dem får jeg udbetalt... :-)

Anmeld

26. januar 2010

NoName

Caliha skriver:

Jeg går fra 8 uger før forventet fødses, dejlig overenskomst jeg har

Jeg har tænkt mig at gemme min ferie til når jeg skal på barselsdagpenge, så kan jeg udskyde dem godt 6 uger pga. min ferie

Håber du forstår

Hmm det lyder umildbart (staves) som en god idé, kunne være jeg skulle prøve at arbejde lidt med den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.