Er jeg uansvarlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Ina33

Altså jeg vil lige starte med at sige at jeg jo ikke selv føler jeg er en uansvarlig mor, men tvivlen har jo så alligevel strejfet mig, siden jeg har behov for at spørge i dette forum.

Sagen er den at jeg købte en hundehvalp for 1½ mdr. siden. Samtidig er jeg alene med 2 børn på 4 og 9 år.

I morges gik jeg en tur på 20 min. med hunden. Jeg gjorde det inden børnene var vågnet.

Jeg sagde til dem i går aftes at jeg ville gøre det, og de var helt med på det. Min datter på 9 år har en mobiltelefon, så de kan altid få fat i mig. Min søn ved at han skal vække storesøster hvis der er noget. Samtidig kender de alle naboerne godt, så skulle der ske en NØDsituation, så er jeg sikker på at de går ind til en af naboerne.

Bør jeg ikke gå fra dem når de sover?

Jeg glæder mig til at høre en masse forskellige meninger.

PS HVIS de var vågnet er jeg 110% sikker på at de bare havde sat sig til at se Ramasjang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Corn

Med en 9-årig i huset, så havde jeg ikke tøvet med at gå en tur på under 30 minutter... Hunden skal luftes og det ville da være synd at vække ungerne for at fortælle dem det, når du havde givet besked igår aftes

Anmeld

26. januar 2010

oo

det kan du godt, når det ikke er længere end en hundetur da jeg var 9 passede jeg mine 3 yngre søskende hvoraf den ene var blebarn i flere timer, og det var - kan jeg se idag - liiiige i overkanten, men dengang gik det faktisk okay med det.

Anmeld

26. januar 2010

Sisley

Jeg synes heller ikke du er uansvarlig. Så længe børnene ved, at du er ude at gå med hunden, hvis de vågner, så de ikke tror du er forsvundet. Kan den store ikke læse? Måske kunne I have en tavle, hvor du lige skriver "mor og vovse er ude at gå" - så ved de, at de kan kigge der, hvis de bliver i tvivl om hvor I er :-)

Anmeld

26. januar 2010

Janep

jeg syndes også at når du har et barn på 9 år er det helt ok.

syndes betemt ikke du er uansvarlig

Anmeld

26. januar 2010

Ina33

Sisley skriver:

Jeg synes heller ikke du er uansvarlig. Så længe børnene ved, at du er ude at gå med hunden, hvis de vågner, så de ikke tror du er forsvundet. Kan den store ikke læse? Måske kunne I have en tavle, hvor du lige skriver "mor og vovse er ude at gå" - så ved de, at de kan kigge der, hvis de bliver i tvivl om hvor I er :-)

Jo det kan hun. Og det lyder da faktisk som en rigtig god idé, så det vil jeg da gøre fremover.

Anmeld

26. januar 2010

Caliha

Du er overhoved ikke uansvarlig.

Måske du kunne lave tegninger til den yngste så han/hun kan se at du er ude og gå med vuffer uden at skulle vække den store Bare en ide

Anmeld

26. januar 2010

Lise

Næhh...

Da jeg var ni år var jeg "ofte" alene hjemme - og dengang havde vi altså ikke mobiltelefoner  

Anmeld

26. januar 2010

betjenten

Lise skriver:

Næhh...

Da jeg var ni år var jeg "ofte" alene hjemme - og dengang havde vi altså ikke mobiltelefoner  

Havde det på samme måde som dig... Ja det er sgu utroligt at vi har overlevet

Anmeld

26. januar 2010

Lone Jakobsen

giver de andre ret. du er på ingen måde uansvarlig. min datter på 10 vil gerne være alene hjemme....mens jeg henter de andre...og det sker også at min store på 6½ eller den mellemste søn på 5 er sammen med hende. dog kun en af dem, af gangen.

hun har mobil tlf. og kender også alle naboerne. så ingen problem der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.