Mmf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg synes altså det er MEGET sødt...

Prøver at lave så tynde lag som overhovedet muligt, men jeg kan slet ikke spise det! Er ellers ret vild med skumfiduser

Kan se der er mange som laver tykky figurer osv på kagerne - spiser I virkelig dem? Tror jeg ville få sukkerchok i flere dage hvis jeg prøvede...

Hvad er Jeres tricks, hvis der er nogen?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

steph0804

Caroline86 skriver:

Jeg synes altså det er MEGET sødt...

Prøver at lave så tynde lag som overhovedet muligt, men jeg kan slet ikke spise det! Er ellers ret vild med skumfiduser

Kan se der er mange som laver tykky figurer osv på kagerne - spiser I virkelig dem? Tror jeg ville få sukkerchok i flere dage hvis jeg prøvede...

Hvad er Jeres tricks, hvis der er nogen?

Knus Caroline

Ja, jeg har faktisk tit undladt at spise selve mmf'en når jeg har lavet en kage af samme grund... det er simpelthen også for sødt til mig... super flot, men ALT for sødt

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

tricket er:

At putte essens i - i stedet for vand

Jeg har brugt ananas essens fx. Eller mandel essens Mandel essens, så smager det lidt marcipanagtigt og det er jo skønt, fordi man har mmf'ens fordele og smagen lidt af marcipan nam nam

Og smager også godt med ananas essens.

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

steph0804 skriver:

Ja, jeg har faktisk tit undladt at spise selve mmf'en når jeg har lavet en kage af samme grund... det er simpelthen også for sødt til mig... super flot, men ALT for sødt

godt det ikke kun er mig.. hihi!

Føler mig lidt dum når jeg har stået i TIMER og leget med mmf og så snart kagen skal spises piller jeg det af og spiser resten af kagen

Jeg plejer ellers godt at kunne lide søde sager

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Zafir skriver:

tricket er:

At putte essens i - i stedet for vand

Jeg har brugt ananas essens fx. Eller mandel essens Mandel essens, så smager det lidt marcipanagtigt og det er jo skønt, fordi man har mmf'ens fordele og smagen lidt af marcipan nam nam

Og smager også godt med ananas essens.

kan ikke lide marcipan

Men måske jeg skulle prøve med det ananasnoget!? Hvor kan man få det henne? og bliver det voldsomt med smagsoplevelser når det kommer sammen med kagen og fyldet?

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

kan ikke lide marcipan

Men måske jeg skulle prøve med det ananasnoget!? Hvor kan man få det henne? og bliver det voldsomt med smagsoplevelser når det kommer sammen med kagen og fyldet?

Altså når man bruger essens, så er det jo ret diskret og man kan bruge en smag der passer til

Hos specialkøbmanden, kan man købe alle muuuuuuuulige essenser. Sikkert også andre steder

Men det knækker lige smagen af sødt med sødt

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Zafir skriver:

Altså når man bruger essens, så er det jo ret diskret og man kan bruge en smag der passer til

Hos specialkøbmanden, kan man købe alle muuuuuuuulige essenser. Sikkert også andre steder

Men det knækker lige smagen af sødt med sødt

det bliver jeg simpelthen nødt til at prøve

Og det gør ikke konsistensen anderledes når man skal blande flormelis i?

Vidste jeg kunne regne med kloge kagekoner herinde

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

det bliver jeg simpelthen nødt til at prøve

Og det gør ikke konsistensen anderledes når man skal blande flormelis i?

Vidste jeg kunne regne med kloge kagekoner herinde

Næææ altså . Du skal jo bare ikke putte så meget vand i. Det er i stedet for noget af vandet.

Så jeg bruger den opskrift på 2 spsk vand og 1 spsk olie. Der erstatter jeg bare halvdelen af vandet med essens.

Det virker fint.

Anmeld

25. januar 2010

steph0804

Ahhh det er hemmeligheden... jeg kan heldigvis godt lide marcipan så mandelessen skal helt klart prøves

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Zafir skriver:

Næææ altså . Du skal jo bare ikke putte så meget vand i. Det er i stedet for noget af vandet.

Så jeg bruger den opskrift på 2 spsk vand og 1 spsk olie. Der erstatter jeg bare halvdelen af vandet med essens.

Det virker fint.

tak for tippet! Vil prøve næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.