Scanning og 1. læge besøg i morgen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Så er jeg da nået så langt. 8+0. Jeg har ikke aborteret og risikoen bliver vel mindre dag for dag, kan jeg tænke mig... mmm.

Jeg skal til lægen og have første lægeundersøgelse i morgen. Det er mega træls at det er min nye læge, men det er der jo ikke noget at gøer ved. Det skal jeg jo bare.

Og bagefter skal jeg ind og scannes. jeg har sådan et naivt håb om at jeg er en uge længere end jeg regner med og at jeg kan få nf om 2 uger eller noget. Totalt naivt og langt ude... For jeg ved jo godt at jeg var inde og få scannet livmoder og æggestokke først i november og der sagde de at mine slimhinder så ud som midt i en mens og det passer også med at jeg havde mens dagen efter min fødselsdag. Så altså altså. jeg er ikke en uge længere henne. Men det gad jeg nu RIGTIG godt at være...

Men i hvertfald, skal de altså bare se en rigtig fin spire på 8+1 og sige til mig at jeg skal til nf den 18. feb. Så er det fint med mig. Så skal jeg bare få tiden til at gå indtil den 18. feb også skal jeg bare se en fin og rask baby der...

Mmm. Men det er meget sære følelser omkring scanningen, for jeg glæder mig ikke rigtig, jeg kan jo ikke få noget forhold til den endnu, andet end at jeg kan blive glad for at den lever. Men stadig ikke slappe af, før efter nf. mmm.

Men altså - skal selvfølgelig nok skrive bagefter i morgen ...

Tror også hellere at jeg må gå nogenlunde tidlig i seng jeg er bare helt vildt mega træt... mmm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Moderator

selvfølgelig ser ALT fint ud i morgen og du har en lækker lækker, rask lille bebs i den mavse!!! BASTA!

Kan godt forstå det er med meget blandende følelser du skal til den scanning, men man når langt med positive tanker! Jeg vil i hver fald sende en masse gode tanker afsted til dig og spiren og håbe at I kan komme til NF og vinke med arme og ben lidt før d.19...

Knus herfra!

Anmeld

25. januar 2010

oo

uuuh hvor er det spændende!! jeg er sikker på at den har det rigtig godt, og selvom du helst vil forbi nf først, så er det jo stadig stort - det er første gang du skal se dit lille fnug!! som jeg håber en dag blir et rigtig stort fnug

Anmeld

25. januar 2010

MM1987

Håber alt går godt - og selvfølgelig gør det det...

Jeg mener bestemt risikoen for SA falder efter 8. uge, da alle organerne er dannet der, og mener at man siger at frem til 8. er der skrøbeligt...så tror godt du kan glæde dig lidt efter at have set spiren i morgen...

Jeg glæder mig til at høre en opdatering i morgen - og håber humøret er med igen der...

Anmeld

25. januar 2010

Vial

Tænker på dig og glæder mig til at høre om scanning i morgen :-) Jeg skal til NF den 23. feb. I øvrigt kom jeg til at tænke på dig. Kender en med en historie, som ligner din. Hun har fået lovet moderkagebiopsi i 10. uge, da hun slet ikke kan rumme at vente til en nf. Der er jo risiko for at abortere. Ved ikke om jeg havde gjort det. Dog dejligt at slippe for nf, når det tidligere har været så traumatisk for hende. Stort knus fra mig

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

KaMa skriver:

Tænker på dig og glæder mig til at høre om scanning i morgen :-) Jeg skal til NF den 23. feb. I øvrigt kom jeg til at tænke på dig. Kender en med en historie, som ligner din. Hun har fået lovet moderkagebiopsi i 10. uge, da hun slet ikke kan rumme at vente til en nf. Der er jo risiko for at abortere. Ved ikke om jeg havde gjort det. Dog dejligt at slippe for nf, når det tidligere har været så traumatisk for hende. Stort knus fra mig

Jeg har tænkt over det. Men jeg har en venidne der også har været igennem det samme som mig. Hun er også scanningsdame, for at gøre det endnu mere og selv med hendes arbejde har hun kun 1 gang i hendes karriere hørt om en der fik et trisomi barn 2 gange i træk. Så jeg vil ikke ud i risikoen for abort, når chancen for abort måske er 10-20 gange højere end, hvis jeg venter.

Derfor vil jeg kun have moderkage biopsi, hvis de finder noget de vil undersøge på nf.

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Held og lykke og et stort kram med på vejen fra mig og Bum!!!

Kh

Rosa

Anmeld

25. januar 2010

Vial

Det kan jeg sagens forstå. Godt du holder hoved så koldt, at du ser fornuftigt på statistikkerne :-) Angst er jo irrationel, så derfor vælger nogle den risikable vej. Du må prøve at sove godt i nat - eller hvis du ligger vågen, så lav noget mindfullnes og tænk positivt. Knus fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.