Hej Mutti2B,
Så lige dit indlæg. Jeg sidder med en indvendig (abdorminal) cerclage, som jeg fik lagt inden jeg blev gravid.
Jeg fødte min lill søn i 23 uge, pga. svag livmoder hals, den var fuldstændig udslettet. Jeg var fuldstændig ødelagt da det skete, vi havde været igennem 4 ICSI fertilitetsforsøg for at blive gravide, og så gik det alligevel galt.
Jeg fødte min søn på Riget og her kom en overlæge og talte med mig om at få lavet en abdorminal cerclage, især fordi min livmoderhals var blevet udslettet uden jeg havde mærket noget og meget hurtigt, hans erfaringer var, at hvis livmoderhalsen blev forkortet alt for hurtgit, så kunne en udvendig ryge af og ikke holde.
Jeg var ikke et sekund i tvivl om at det skulle være en abdorminal cerklage jeg fik, da jeg jo skulle starte forfra med fertilitetsbehandling og jeg simpelthen ikke kunne klare at miste endnu et barn.
Man får en kejsersnit lignende operation når den bliver lavet indvendigt, og skal så føde via kejsersnit, da du ikke kan komme til at føde naturligt efter operationen.
Jeg er gravid igen og bliver fulgt tæt inde på Rigshospitalet - er i 18 uge nu - og håber og tror på at det lykkes for os denne gang!!
Spørg endelig hvis der er noget du vil vide :0)
Knus
Anmeld