Dåbskjole eller ej>????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

9510

Er der nogen af jer der fra valgte dåbskjolen/dragten og fik jeres barn døbt i andet tøj?

Syns ikke lige at jeg har kunne finde en kjole/dragt der passer til min dreng, så vi har købt et grå jakkesæt i stedet...

Meeen kan man nu det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Livas mor

Selvfølgelig kan man det Vi har valgt dåbskjole til Liva, fordi det er en kjole som er i familien og der er en masse traditioner bag den. Men har fornyligt været til to gange barnedåb (begge drengebørn), hvor den ene havde sort jakkesæt på og den anden havde en lille lyseblå sømands-dragt på.. Super søde alternativer!

Knus Rikke..

Anmeld

25. januar 2010

trunte89

Vi købte en sød sommerkjole i stedet.

Ville egentligt godt ha købt en rigtig dåbskjole, men vi havde bare ikke lige pengene til det. Så valgte det andet.

Anmeld

25. januar 2010

9510

Jeg syns også bare at han er for lækker i det jakkesæt, så det bliver sådan,,

Anmeld

25. januar 2010

Honningblomst

Jeps...vi valgte tuttenut tøjet fra og døbte vores de to yngste i almindeligt pænt tøj...de var også store drenge og sad selv da de blev døbt, så havde virkelig været kikset med blonder og sløjfer, der synes jeg de skal være under tre mdr. for ikke det ser mærkeligt ud..

Så gør hvad I synes..

Knus..

Anmeld

25. januar 2010

Kløver

mynord skriver:

Er der nogen af jer der fra valgte dåbskjolen/dragten og fik jeres barn døbt i andet tøj?

Syns ikke lige at jeg har kunne finde en kjole/dragt der passer til min dreng, så vi har købt et grå jakkesæt i stedet...

Meeen kan man nu det?

synes jeg godt, det er op til en selv hvad man synes og hvor traditionel man er, selv vil vi når vi er heldige at det bliver vores tur, en familie dåbskjole, den jeg blev døbt i er ikke længere i brug da den er så gammel, men min kærestes dåbskjole er stadig i brug hvor hans egen mor også blev døbt i den, og den har vi tænkt os at bruge uanset om det bliver en dreng eller pige

Anmeld

25. januar 2010

Diana...

Min lille Lucas havet dåbskjole på.

Anmeld

25. januar 2010

Vidunderligeunger

vi får en syerske til at sy min konfikjole om jeg foreslog at putte bebs i en sømandsdragt - hvis det blev en dreng - men det ville manden ikke høre tale om (selvom han er fisker) !!

Anmeld

25. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

Vi har godt nok ikke et barn endnu, men vi har aftalt hvordan vores fremtidige børn skal døbes, det blev til en lille diskution da både min mor og svigermor har brugt det samme sæt tøj til alle deres og vil føre det videre..

Min svigermor har en fin kjole ikke en af de traditionelle men en men en hvid lang med blomster og blonder og så står alle navne der er blevet døbt i den, den er meget piget så vi har aftalt at vores piger vil blive døbt i den..

Så har min mor en traditionel dåbs kjole som er brugt til mig og mine søstre og et fint lille jakesæt som min lillebror blev døbt i, så der bruger vi jakkesættet til vores fremtidige drenge..

Anmeld

25. januar 2010

Sulajma

Hvad med at blive døbt i matrostøj?

Jeg synes personligt at det er noget af det sødeste .. babyagtigt = sødt, men alligevel også lidt mere drenget end en fimset kjole !

Hvis jeg en dag får en dreng, skal han 1oo % døbes i matrostøj
(mørkeblå bukser, hvid skjorte med blå krave + striber nederst på ærmet og brystlomme med fløjte)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.