Drenve vs. piger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.740 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Munder

Hejsan alle

I går, mens Andrea (på knap 3&frac12 dansede rundt i sin prinsessekjole, kom jeg til at tænke på den lille forskel. Jeg er nok ikke den eneste pigemor der lever i et væld af lyserød, glimmer og tøsedims.Hun er jo i den klassiske prinsessealder lige nu.

Men hvilken fase er drenge på 3½ år i? Hvad optager dem og deres lege? Lidt nysgerrig er man vel

Dorte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Honningblomst

Her hos mig er der en lille Konrad som bliver 4 år til marts...han kan godt lide at lege med sine to dukker, putte dem i seng og nu har han lige arvet vaskemaskine, støvsuger og strygebræt og jern af hans kusine, så nu ordnes der dukketøj helt vildt..

Hans køkken er også et hit, han har masser af mad og service og elsker at lege med det...han spiller ps med sine storebrødre, får neglelak på af sin moar, synger for mig, stiller sine små dyr op og leger med dem og nogle gange skyder han dem med et gevær han har.

Jeg synes ikke der er typisk drengelege her...men hos far leger Konrad feks meget med biler, traktor osv...så hvem mon påvirker børn til deres lege...

Knus Eva

Anmeld

25. januar 2010

Pia.

Jeg har en meget stille dreng (4 år til feb), som ikke rigtig har de store ønsker for lege - derimod har han 10.000 perler som han leger med hver evig eneste dag - jeg stryger perleplader i et væk. Så maler og tegner han meget - Han er enormt god til at tegne ting og skrive sit navn, tal og bogstaver... Ellers er det mest hans ynglings bamse som skal med rundt alle steder - det er en abe fra Build a bear, som han giver tøj på og hygger med sammen med hans søster Mille på 7 år... Og så elsker han hvis han kan putte under sin storebrors (11 år) dyne og se film, der inde bliver man nemlig nusset - hans storebror elsker at nusse ham...

Knus Pia.

Anmeld

25. januar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Min kære bonussøn er lige blevet 4 år. HEr er det udklædning der hitter totalt, og det har det været i et godt stykke tid. Cowboy, starwars you name it, han elsker det, render rundt med sine skydere og bang bang.

Ellers elsker han at tegne og lege med lego:0)

Christina

Anmeld

25. januar 2010

LinLin

Tog! - det har været yndlingslegetøj siden han var 1½ år (er nu 3,4)! Men han er nu også blevet rigtigt glad for at lægge puslespil - er faktisk ret god til det!

(Og uh! det er det jeg "frygter" hvis jeg får en pige... Er bare IKKE til lyserød, glimmer og prinsesser...)

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

Dorte W. skriver:

Hejsan alle

I går, mens Andrea (på knap 3&frac12 dansede rundt i sin prinsessekjole, kom jeg til at tænke på den lille forskel. Jeg er nok ikke den eneste pigemor der lever i et væld af lyserød, glimmer og tøsedims.Hun er jo i den klassiske prinsessealder lige nu.

Men hvilken fase er drenge på 3½ år i? Hvad optager dem og deres lege? Lidt nysgerrig er man vel

Dorte

Hun er bare skøn, hende Andrea

Knus Linda

Anmeld

25. januar 2010

Munder

Det ser da ud til, at legefeltet er mere spredt hos drengene....må godt nok indrømme, at man kan få for meget af Disney prinsesser og glimmer

Anmeld

25. januar 2010

Munder

Linda2009 skriver:

Hun er bare skøn, hende Andrea

Knus Linda

Takker. Du kan glæde dig til om nogle år, når Laura rammer prinsessefasen, det er noget så kært

Anmeld

25. januar 2010

kiroo

Mor til David skriver:

Tog! - det har været yndlingslegetøj siden han var 1½ år (er nu 3,4)! Men han er nu også blevet rigtigt glad for at lægge puslespil - er faktisk ret god til det!

(Og uh! det er det jeg "frygter" hvis jeg får en pige... Er bare IKKE til lyserød, glimmer og prinsesser...)

nu har jeg en pige på 5 og hun har de sidste 2½ år været til biler det startede med cars,og så blev til til alle biler, racerbaner hun kan stort set de fleste bil mærker, lidt sjovt når man er ude og hun siger mor se lige den audi med den feeeddee spoiler på. så glor folk.. men her er der ikke så meget disney prinsesse over det, dog er der kommet barbie ind i billedet..

Anmeld

25. januar 2010

LinLin

kiroo skriver:

nu har jeg en pige på 5 og hun har de sidste 2½ år været til biler det startede med cars,og så blev til til alle biler, racerbaner hun kan stort set de fleste bil mærker, lidt sjovt når man er ude og hun siger mor se lige den audi med den feeeddee spoiler på. så glor folk.. men her er der ikke så meget disney prinsesse over det, dog er der kommet barbie ind i billedet..

Hehe - sådan var jeg også selv! Havde nogle dukker og senere Barbie, men legede absolut mest med biler og LEGO (pirat-!). Tror bare jeg vil være enormt dårlig til at have en "Lille prinsesse"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.