Venter enæggede tvillinger...... og er bekymret.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.630 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Faith

Min mand og jeg er efter 3 års kamp endelig gravide, og så endda med enæggede tvillinger! De er efter sigende monochoriske diamnotiske hvilket jeg så småt er ved at fatte hvad er

Mine bekymringer går på det såkaldte TTTS syndrom som jeg (desværre) er kommet til at læse en del om. Så vidt jeg forstår så er vores type tvillinger i ret stor risiko for at få dette syndrom, og det gør mig da super nervøs.

Er der nogen derude som kan fortælle mig lidt mere om syndromet, og måske berolige mig lidt???

Er for øvrigt 11+2 og er blevet skannet 4 gange indtil videre. Alle gange har begge tvillinger haft det super godt

Hilsen en bekymret tvillingegravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

lillemunk

smillaluna skriver:

Min mand og jeg er efter 3 års kamp endelig gravide, og så endda med enæggede tvillinger! De er efter sigende monochoriske diamnotiske hvilket jeg så småt er ved at fatte hvad er

Mine bekymringer går på det såkaldte TTTS syndrom som jeg (desværre) er kommet til at læse en del om. Så vidt jeg forstår så er vores type tvillinger i ret stor risiko for at få dette syndrom, og det gør mig da super nervøs.

Er der nogen derude som kan fortælle mig lidt mere om syndromet, og måske berolige mig lidt???

Er for øvrigt 11+2 og er blevet skannet 4 gange indtil videre. Alle gange har begge tvillinger haft det super godt

Hilsen en bekymret tvillingegravid.

Kæmpe stort tillykke med graviditeten

Jeg venter selv enægget tvillinger... og tanken bekymre også mig og tror at den vil gør det indtil de komme til verden.

Tro ikke jeg kan komme med noget der beroliger dig, andet end vi skal være glade for at vi bliver scannet så ofte som vi gør. ( jeg bliver scannet hver 14 dag)

Der Kan jo også være den mildere grad af sygdommen som først ses når de er kommet til verden. Som ikke opdages på scanningen (så vidt jeg har forstået).

Så jeg tror bare det er en frygt vi skal leve med.Der er jo igen granti for at den ikke opstår.. da den kan komme fra den ene dag til den anden.
Først som sent i graviditets forløbet.

Hvis du ikke har den bog der hedder Tvillinger 0-10 år (orange) vil jeg anbefale dig at købe den(299kr) en super god bog for os som venter tvillinger

Pøj pøj med det hele
Kæmpe fra Karin 20+6

Anmeld

25. januar 2010

Faith

Mange tak til jer begge:-)

Karin: Hvor er det skønt at du osse venter enæggede. Er graviditeten forløbet uden problemer indtil nu? Jeg har somme tider været helt i tvivl om jeg virkelig var gravid, for har stort set ingen gener haft. En lille smule kvalme og brystspændinger, men det er osse alt. Jeg skal til nakkefoldsskanning den 8. februar og det er jeg meget spændt på.

Frederics moar: Tak for linket!

Anmeld

27. januar 2010

Malene84

smillaluna skriver:

Mange tak til jer begge:-)

Karin: Hvor er det skønt at du osse venter enæggede. Er graviditeten forløbet uden problemer indtil nu? Jeg har somme tider været helt i tvivl om jeg virkelig var gravid, for har stort set ingen gener haft. En lille smule kvalme og brystspændinger, men det er osse alt. Jeg skal til nakkefoldsskanning den 8. februar og det er jeg meget spændt på.

Frederics moar: Tak for linket!

heeey

Kan læse at du også er på min-mave.dk - sys du den er bedre? Jeg synes nemlig personligt, at baby.dk er bedst til generelle spørgsmål - MEN tvillingesiden på min-mave er desværre bedst  vi må gøre noget. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.