Åh det er svært for det skyldes jo nok den tand du nævner i den anden tråd...
har du prøvet noget man kan smøre på gummerne, jeg kan ikke huske hvad det hedder, men det er vidst noget specielt til når de små får tænder, og dermed ømme gummer... det skulle virke fortrinligt.... jeg har dog ikke haft brug for det selv, så jeg kan ikke bidrage med personlige erfaringer desværre....
Her gør vi det, når de små vågner... At jeg går op til dem, men kun hvis de græder selvfølgelig.... jeg tjekker lige om det er nødvendigt at tage dem op af sengen og trøste, og så lægger jeg dem igen, præcis som da de blev puttet første gang....
Det vil sige her foregår det ved, at jeg tager dem op, trøster, giver sut (hvis sådan en bruges) og lægger dem ned igen, siger godnat, og evt. den sang jeg plejer at synge, hvis ulyksagligheden stadig hænger lidt ved.... (synger jeg, siger eg godnat til sidst) hvorefter jeg går ud af rummet og skubber døren til, igen...
Den vigtigste regel her hjemme, er ikke at tænde lys, og ikke at tage barnet ud af rummet, for så tror de de får lov at komme op, og være vågne, hvilket de aldrig har fået lov til... jeg bliver inde på værelset hele tiden, og tager evt. et glas vand med op, hvis jeg kan høre at gråden er voldsom, så er de nemlig nogen gange lidt tørstige, og efter en tår koldt vand har de lettere ved at falde til ro igen synes jeg....
Anmeld