2-3 timers gråd inden sovning! - What to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

412 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

qp

Min søn har aldrig været noget problem mht, at få at sove - han plejer, at lægge sig når jeg lægger ham ned. Så går jeg ind og vasker op el lignende og 10-15 min efter plejer han, at være faldet i søvn hvorefter jeg har aftenen for mig selv.

De sidste 7 dage har virkelig været "killer", hver evig eneste aften (stort set) ja så vågner min søn på 15 mdr op lidt efter jeg har lagt ham og vil ha mig til, at være inde i soveværelset.

Når jeg er inde hos ham er alt ok, han kan sagtens ligge og kigge rundt indtil han falder i søvn MEN går jeg ud, ja så rejser han sig op og tud brøler.

Jeg har så gjort det, at jeg har holdt mig inde i stuen men er gået ind et pr gange så han kan se han ikke er forladt - så snart jeg går igen så græder han igen. Det kan tage op til 3 timer før han falder i søvn.

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

mariamiss6

Åh det er svært for det skyldes jo nok den tand du nævner i den anden tråd...

har du prøvet noget man kan smøre på gummerne, jeg kan ikke huske hvad det hedder, men det er vidst noget specielt til når de små får tænder, og dermed ømme gummer... det skulle virke fortrinligt.... jeg har dog ikke haft brug for det selv, så jeg kan ikke bidrage med personlige erfaringer desværre....

Her gør vi det, når de små vågner... At jeg går op til dem, men kun hvis de græder selvfølgelig.... jeg tjekker lige om det er nødvendigt at tage dem op af sengen og trøste, og så lægger jeg dem igen, præcis som da de blev puttet første gang....

Det vil sige her foregår det ved, at jeg tager dem op, trøster, giver sut (hvis sådan en bruges) og lægger dem ned igen, siger godnat, og evt. den sang jeg plejer at synge, hvis ulyksagligheden stadig hænger lidt ved.... (synger jeg, siger eg godnat til sidst) hvorefter jeg går ud af rummet og skubber døren til, igen...

Den vigtigste regel her hjemme, er ikke at tænde lys, og ikke at tage barnet ud af rummet, for så tror de de får lov at komme op, og være vågne, hvilket de aldrig har fået lov til... jeg bliver inde på værelset hele tiden, og tager evt. et glas vand med op, hvis jeg kan høre at gråden er voldsom, så er de nemlig nogen gange lidt tørstige, og efter en tår koldt vand har de lettere ved at falde til ro igen synes jeg....

Anmeld

25. januar 2010

qp

Tak for dit svar Maria

Jeg tror dog ikke lige det skyldes tænderne, for så havde han jo fortsat med, at græde når jeg var derinde. Smerten forsvinder jo ikke ved, at glo på mig - derfor jeg oprettede denne tråd for sig selv

Anmeld

25. januar 2010

Bondepigen

qp skriver:

Min søn har aldrig været noget problem mht, at få at sove - han plejer, at lægge sig når jeg lægger ham ned. Så går jeg ind og vasker op el lignende og 10-15 min efter plejer han, at være faldet i søvn hvorefter jeg har aftenen for mig selv.

De sidste 7 dage har virkelig været "killer", hver evig eneste aften (stort set) ja så vågner min søn på 15 mdr op lidt efter jeg har lagt ham og vil ha mig til, at være inde i soveværelset.

Når jeg er inde hos ham er alt ok, han kan sagtens ligge og kigge rundt indtil han falder i søvn MEN går jeg ud, ja så rejser han sig op og tud brøler.

Jeg har så gjort det, at jeg har holdt mig inde i stuen men er gået ind et pr gange så han kan se han ikke er forladt - så snart jeg går igen så græder han igen. Det kan tage op til 3 timer før han falder i søvn.

Hvad skal jeg gøre?

Årh ha vi har osse lige haft en uge på den måde med Emma 16 mdr. Det er bare så hårdt, og man bliver så træt.

Har ikke noget godt råd, for det eneste jeg kunne finde på, var at lægge mig i min seng og holde hende i hånden til hun sov... Jeg faldt så bare i søvn før hun gjorde... så ingen tid for mig selv om aftenen i en hel ugen... Men tror heldigvis det er ved at vende igen....

Håber, at der er nogle der har nogle råd, eller at det osse snart vender hos jer....

Anmeld

25. januar 2010

mariamiss6

qp skriver:

Tak for dit svar Maria

Jeg tror dog ikke lige det skyldes tænderne, for så havde han jo fortsat med, at græde når jeg var derinde. Smerten forsvinder jo ikke ved, at glo på mig - derfor jeg oprettede denne tråd for sig selv

Nej jeg ved godt smerten ikke forsvinder, men nogen gange er det bare lidt lettere at håndtere den slags, når man kan se sin moooaaar det va rnu bare det jeg tænkte hehe...

Men altså hvis du ikke mener det har sammenhæng med bissernes ankomst...

Så er min fremgangsmåde stadig det bedste råd jeg kan give, og kun endnu mere "aktuelt"/gældende....

Altså: trøste, putte på ny præcis som du plejer når du putter første gang, og så standhaftighed..... hvis du står fast på dit, og hele tiden gør det samme, og viser ham, at NU skal han sove, så skal det nok hurtigt virke, hvis ikke der er andet i vejen end almindelig magtkamp, og måske lidt forsinket seperationsangst

Under alle omstændigheder håber jeg for dig at det går hurtigt over igen. Jeg har lige været det igennem selv, med den lille. Det var dog ikke helt på samme måde.
Felix havde bare lige fundet på at han skulle vågne ca. 1 gang i timen de første mange timer af hans søvnperiode for natten. Og der brugte jeg min sædvanlige fremgangsmåde, trøst og putning igen, uden at forlade rummet med ham. og fra den ene dag til den anden stoppede det....
Nu når han vågner, skal jeg bare give ham sutten (hvis han da overhovedet mangler den) og så lige putte ham under dynen igen, så er han tilfreds, og sover videre næsten inden jeg når ud af rummet, og uden en ny sang...

Men det er snart mange dage siden han har været vågen om aftenen og natten.

Anmeld

25. januar 2010

mariamiss6

Forresten... Noget af det værste du kan gøre, er at begynde at ændre rutinerne... Så vil han hele tiden forlange mere og mere af dig og til sidst ender du med at sidde derinde, og holde ham i hånden i 2 timer hver aften, mens du læser 30 bøger, og synger 100 sange men altså, ja, det ved du jo godt hehe...

Jeg synes bare lige jeg ville sige det, fordi jeg ser det ofte for tiden... at mor vil gøre det hele så godt, og ender med at prøve en masse muligheder af, og til sidst forlanger den store baby at mor gør det hele, om og om igen før h*n udmattet falder ufrivilligt i søvn, og alle har haft en super dårlig nat....

Men igen, det ved du jo, nogen gange er det bare lige at man (jeg ) føler trang til at nævne det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.