Høj feber på 3. døgn ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. januar 2010

Sees

.. Ja, som nogle af jer nok så, så skrev jeg herinde i fredags, fordi Emil lå med høj feber.
For at opdatere, så kom vi til vagtlæge fredag aften og bev sendt hjem igen, med den melding at Emil "bare" har influenza - Heldigvis.
I nat måtte vi så have et lille besøg af Falck, fordi Emil fik feberkramper  - Puuha, hvor var det en forfærdelig oplevelse får både Emil og jeg.

Nå, nu er mit spørgsmål så - Emils temp. har vaklet mellem 39,6 og 40,1 siden fredag aften .. Er det "normalt"/sundt ?
Skal jeg fortage mig noget ? - Altså udover det jeg gør nu, men at give ham masser af drikke, og nusse godt om ham.
Jeg tænker bare, at have en kropstemp. på over 39, i så lang tid, måske ikke er særlig godt ?

Håber I kan hjælpe mig lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2010

Susan1978

er der ellers noget andet at se eller høre på ham?

for mig lyder det som om det kunne være 3dages feber..  en børnesygdom..

så hvis feberen falder i morgen og blir erstattet af noget udslet på hele kroppen.. det kan ligne nældefeber,, men kan også bare ligne alm udslet.. så er det 3dages feberen.

hvis han derimod hoster og raller, kan det være lungebetændelse..

hvis fx ikke vil ligge ned og kun græder når han ligger ned, kan det være ørene..

men det kan også "bare" være feber..

hvis jeg var dig ville jeg slå feberen lidt ned med en skefuld flydende panodil..  hvis han har tendenser til at få feberkrampe...  

jeg er ikke tilhænger af at man skal stoppe dem med panodil, for feberen er der af en grudnd, men har man tendens til feberkrampe, så er det en god ide..

god bedring med Emil .

Anmeld

24. januar 2010

Sees

Susan1978 skriver:

er der ellers noget andet at se eller høre på ham?

for mig lyder det som om det kunne være 3dages feber..  en børnesygdom..

så hvis feberen falder i morgen og blir erstattet af noget udslet på hele kroppen.. det kan ligne nældefeber,, men kan også bare ligne alm udslet.. så er det 3dages feberen.

hvis han derimod hoster og raller, kan det være lungebetændelse..

hvis fx ikke vil ligge ned og kun græder når han ligger ned, kan det være ørene..

men det kan også "bare" være feber..

hvis jeg var dig ville jeg slå feberen lidt ned med en skefuld flydende panodil..  hvis han har tendenser til at få feberkrampe...  

jeg er ikke tilhænger af at man skal stoppe dem med panodil, for feberen er der af en grudnd, men har man tendens til feberkrampe, så er det en god ide..

god bedring med Emil .

Han raller meget, men hoster dog ikke. Han virker lidt som om han har ondt i hele kroppen, for når jeg vil løfte ham op, så græder han helt vildt. Han er heller ikke meget for at flytte på hovedet. Han han ligge og stirre ind i sofaryggen, og når jeg så sidder på den anden side, og kalder på ham, så flytter han øjnene, men ikke selve hovedet

Han har ikke tendens til feberkramper - Første gang han fik det, var i nat. Og jeg har heller ikke noget panodil i huset, da jeg heller ikke er den store tilhænger - Overhovedet.

Anmeld

24. januar 2010

KWL

Det er meget normalt ved en virus infektion at temperaturen svinger meget fra time til time.

Puha - feberkramper. Det kan ikke ha' været sjovt.

Kristine

Anmeld

24. januar 2010

Sees

Kristinewl skriver:

Det er meget normalt ved en virus infektion at temperaturen svinger meget fra time til time.

Puha - feberkramper. Det kan ikke ha' været sjovt.

Kristine

Det var slet ikke sjovt, nej .. Og jeg er jo alene med ham, så mens han krampede havde jeg vagtlægen i røret - Jeg husker faktisk ikke særlig meget, tror jeg panikkede.
Men falck kom ihvertfald forbi, og kiggede på ham, og gav ham lidt beroligende, og sagde at hvis det skete igen skulle jeg ringe 112.

Anmeld

24. januar 2010

Mor til Frederic og Freya

ikke sjovt....

Vi ved jo fra os selv hvordan en influenza føltes, at ens skind bare føltes som et stort blåt mærke - sådan har han det nok også, han kan bare ikke forstå hvorfor han har det sådan.

Bare han drikker godt og er til at komme i kontakt med.

Det siges at der for tiden er meget lungebetændelse i omløb.

Men ihvertfald god bedring med ham.

Anmeld

24. januar 2010

BOBS

hej mette føler med dig/jer - stakkels lille pus...og det er så svært at sige hvad der er normalt/ikke normalt, fordi børn er så forskellige...jeg har aldrig prøvet det med min troldeunge som du har med emil...men tænker stadig at hvis jeg overhovedet var i i tvivl ville jeg kontakte vagtlæge og beskrive symptomerne...hvis jeg spekulerede det mindste...som en anden skrev (kan ikke huske hvor og hvornår) så er de gode til at sortere i hvad der er vigtigt og ikke.....

altså jeg ville blive bekymret hvis min lille ikke ville bevæge hovedet om mod mig(nakke-eller rygsmerter) eller havde så ondt ved at jeg tog hende op....men det er jo svært at sige når man ikke står ved siden af dig og du er den allerbedste til at vurdere, om der er noget at være bekymret for eller ej.

men altså du får lige sådan enher...der kan være flere konsekvenser af høj feber gennem længere tid...men hvis han drikker godt osv...har våde bleer ..nej jeg ville lige ringe hvis det var mig tror jeg....men jeg har også kun et barn og er bestemt ingen god sygeplejerske når hun er syg! heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.